Tajemnicza Wyspa.pdf

(217 KB) Pobierz
Tajemnicza Wyspa
autor: Tomasz Misterka
Scenariusz do systemu FUNT RPG (zgodnego z Freeform Universal RPG) osadzony
w świecie pary, elektryczności i magii (Vikingsteam).
-2-
Spis treści
Wstęp............................................................................................... 4
Świat Vikingsteam..................................................................................4
Postacie graczek i graczy.................................................................5
Przykłady postaci...................................................................................5
Porwany sterowiec........................................................................... 7
Tajemnicza Wyspa............................................................................ 9
Tworzenie obozowiska i zasoby..............................................................9
Eksploracja wyspy................................................................................10
Wydarzenia niezależne..............................................................................11
Wioska........................................................................................... 12
Jaskinia przodków................................................................................13
Ukryta jaskinia............................................................................... 14
Eksperymentalna łódź podwodna EUS-35.....................................14
Procedura samozniszczenia łodzi........................................................16
Suplement — Runy nordów............................................................18
Poemat runiczny...................................................................................18
Licencja.........................................................................................19
-3-
Wstęp
Świat, w którym dzieje się przygoda to Vikingsteam. Mikrosetting opublikowany w maju
2020 roku. Poniżej, zaprezentowane są główne założenia, które mają związek z przygodą.
Ze względu na jej charakter, można ją też poprowadzić w większości settingów dziejących
się w wieku pary i elektryczności, które dopuszczają istnienie magii.
„Tajemnicza Wyspa” to scenariusz sandboksowy do gry fabularnej FUNT RPG. Jest
to system oparty na mechanice Freeform Universal RPG, dostępnej w Polsce jako FUPL.
Przewidziany czas na rozegranie tej przygody to sesja, około 4-5 godzin.
Jest ona przeznaczona dla grupy od jednego do sześciu graczy i Narratora.
Optymalną ilością są 3-4 osoby.
Ze względu na zakres tematyczny scenariusza, sugerowany wiek grających to 13+.
Informacje dla Narratora (lub Narratorki) oznaczone są kursywą.
Poziom Trudności (PT),
występujący w treści, jest sugerowaną ilością kości utrudnienia
dla danego zadania.
Większość
Bohaterów Niezależnych (BN)
w sytuacji konfliktu posiada dwa główne
stany: ranny, wyłączony z gry (nieprzytomny / martwy). Jeśli jest inaczej, będzie
to zaznaczone w ich charakterystyce.
Pamiętaj o ustaleniu relacji między postaciami. Przedyskutuj je wspólnie z graczami.
Nie muszą być przyjazne, unikajcie jednak ekstremów uniemożliwiających współpracę.
Triggery:
Przemoc na poziomie filmowym (przygoda i akcja), potencjalnie brutalne sceny, możliwość
śmierci bohaterów graczy.
Inspiracja:
„Tajemnicza Wyspa” Juliusz Verne
Świat Vikingsteam
Czas rewolucji przemysłowej, wynalazków, pary, elektryczności i mechanizmów
sprężynowych. Podzielone klany ludów północy (nordów), wierzące w Starych Bogów,
walczą między sobą i przeciwko Cesarstwu rozciągającemu się na południowym
kontynencie. Tylko jeden klan zdradził – Lokeborn. Przeszedł na stronę cesarza jego sług.
Pogardzany przez pozostałych nordów stał się wściekłym psem, który kąsa każdego.
Miód pitny i wino są nie tylko napojami rytualnymi, lecz również paliwem, służącym
do napędzania pojazdów – sterowców, wielopłatowych samolotów, żyrokopterów,
samochodów i okrętów – w tym również podwodnych.
Wieści głoszą, że jedna z ostatnich, podmorskich wypraw odkryła ruiny pałacu Aegira.
To podmorskie miasto było kiedyś zamieszkane. Dziś jest domem dziwnych stworzeń.
Wulkany leżące w południowej części kontynentu, wybuchają, zasnuwając dymem i pyłem
ogromne połacie terenu. Czerwone słońce – znak wojny świeci całymi dniami. Czyżby
wieczna wojna przebudziła dawne siły, a może właśnie nadchodzi czas Ragnarok?
Część ludzi rozważa emigrację na zachód – tajemniczy ląd kusi nowymi możliwościami
i pozornym pokojem.
-4-
Postacie graczek i graczy
Gracze tworzą postacie należące do wybranych klanów. Rozpoczynają grę jako
uciekinierzy z cesarskiej niewoli. Udało im się porwać jeden z małych, szybkich
sterowców i wymknąć z portu. Niestety pościg jest tuż za nimi, a przyrządy nawigacyjne
pokazują nadchodzącą zmianę pogody.
Podczas gry możecie użyć poniższych, przygotowanych postaci lub stworzyć własne.
W  drugim przypadku zastanówcie się, dlaczego wasze postacie trafiły do niewoli.
Przykłady postaci
Jako uciekinierzy, wasze postacie nie posiadają na początku Wyposażenia. Mogą
je znaleźć na porwanym sterowcu lub w trakcie dalszej gry. W systemach opartych
na Freeform Universal, Wyposażenie jest istotnym przedmiotem, który daje kostkę
ułatwienia podczas testów związanych z jego użyciem.
Arni Egilson / Inga Luisdottir
Jednooki mag run, z klanu Odinsborn. Oko stracił jako cenę za swoją wiedzę runiczną
i umiejętności. Na kontynent przybył jako szpieg, z kupcami. Niestety jego kontakt wpadł
wcześniej, a w miejscu spotkania został zastawiony kocioł.
Ciało: Wytrzymałe
Umysł: Sprytny
Atut: Magia Run, Walka bronią białą
Wada: Jednooki
Na porwanym sterowcu może znaleźć jako Wyposażenie dedykowane wybraną broń białą
lub starą księgę, z pieśniami runicznymi.
Erika Eddasdottir / Eryk Ottonson
Wojowniczka z klanu Tyrborn, znanego ze swojej wojowniczości i dzielności w walce.
Podczas potyczki z oddziałami cesarstwa została ogłuszona i trafiła do niewoli.
Ciało: Silne
Umysł: Sprytny
Atut: Walka bronią białą, Strzelectwo
Wada: Brawura
Na porwanym sterowcu może znaleźć jako Wyposażenie dedykowane wybraną broń białą
lub czarnoprochową z małym zapasem amunicji.
-5-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin