konspekt.docx

(14 KB) Pobierz

Ćwiczenia poranne:

Zabawa Poruszam się zgodnie z rytmem.Bębenek.

Poruszanie się zgodnie z rytmem wystukiwanym na instrumencie przez N.: marsz, bieg, podskoki

– w rozsypce i po obwodzie koła, ze zmianą kierunku. Realizacja ruchowa wystukanego

rytmu: jedno uderzenie w bębenek – tupnięcie, dwa uderzenia – podskok, trzy – przysiad;

uchwycenie rytmu i kontynuowanie go przez dzieci.

Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał wzrokowy.Nagranie spokojnej muzyki, odtwarzacz CD, obrazki różnych środków lokomocji.

Dzieci poruszają się po sali przy muzyce. Podczas przerwy N. pokazuje obrazki różnych

środków lokomocji. Jeśli przedstawiają one pojazdy poruszające się po lądzie, dzieci przykucają,

jeśli w powietrzu – stają z rękami uniesionymi do góry, a jeśli po wodzie – kładą się

na brzuchu i naśladują pływanie.

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Policjant kierujący ruchem.

N. wciela się w rolę policjanta (zakłada czapkę policjanta drogowego) i kieruje ruchem

dzieci, które są pieszymi, i dzieci, które są samochodami. Dzieci poruszają się zgodnie ze

wskazaniami rąk policjanta. Podczas powtórzenia zabawy zamieniają się rolami. Kierującym

ruchem może być również wybrane dziecko.

 

Rozwiązywanie zagadek słuchowych Co słyszymy?

Rozpoznawanie dźwięków – odgłosów dochodzących z ulicy: jadących pojazdów, poruszających

się ludzi

Zabawa Echo rytmiczne.

Wystukiwanie prostych rytmów zaproponowanych

przez N., a następnie przez chętne dzieci (o podłogę,

blat stołu, wybrane przedmioty – zespołowo i indywidualnie,

cicho i głośno), z wykorzystaniem drewnianych

lub plastikowych pałeczek.

Rozpoznawanie pojazdów przedstawionych na zdjęciach.

Tablica demonstracyjna nr 6

Podawanie ich nazw z podziałem na sylaby, odgadywanie nazw przez pozostałe dzieci,

naśladowanie odgłosów, jakie wydają te pojazdy.

Określanie miejsca poruszania się pojazdów, które są na zdjęciach (po lądzie, po wodzie

i w powietrzu).

 

Oglądanie obrazków przedstawiających stare pojazdy.

Obrazki przedstawiające stare pojazdy.

 

Ćwiczenia słuchowe – naśladowanie dźwięków wydawanych przez różne środki lokomocji.

Tablica demonstracyjna nr 6.

Nazwijcie pojazdy przedstawione na zdjęciach. Podzielcie ich nazwy na sylaby.

Jakie dźwięki wydaje dzwonek roweru?(Dzyń, dzyń).Powtórzcie wszyscy.

Jakie dźwięki wydaje samochód osobowy?(Brum, brum) itd. (N. pyta,

jakie dźwięki wydają kolejne pojazdy, które są na zdjęciach: motocykl– wrr, wrr; karetka pogotowia – ia, ia; samochód straży pożarnej – oe, oe; samochód policyjny – ua, ua. Potem N. pokazuje na zdjęciach wybrane pojazdy, a wszystkie dzieci naśladują ich odgłosy).

 

Zabawa rytmiczna przy piosence.

Krążki gimnastyczne.

Dzieci poruszają się po sali. Każde ma krążek gimnastyczny – kierownicę. Kiedy usłyszą słowa:

Bądźmy uważni…, patrzą na krążek pokazywany przez N. Jeśli jest czerwony – zatrzymują

się, a jeśli jest zielony – jadą dalej.


Tablica demonstracyjna nr 7.

Posłuchajcie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Wskazujcie zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.

Spróbujcie ułożyć zagadki o tych i o innych środkach

lokomocji.

Dodaj dwie litery do zabawy tanecznej,

a wtedy kolorowy wzniesie się

w powietrze. (balon)

Ta latająca maszyna

wielką ważkę przypomina. (helikopter)

Postaw na niej jedną nogę

i wyrusz w drogę. (hulajnoga)

Można wtedy jechać na nim,

kiedy kręci się nogami. (rower)

Ma skrzydła, lata podniebnym szlakiem,

lata wysoko –

choć nie jest ptakiem. (samolot)

Po torze szybko pędzi z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

7

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin