Spis treści:
Poziom 3. Tonący statek
Poziom 1. Opuszczona fabryka
Poziom 2. Ciemny las
Od autora
Dla M i P
Zaburzenie związane z grami definiuje się [...] jako powtarzające się zachowanie gracza (użytkownika gier cyfrowych lub gier wideo) charakteryzujące się ograniczoną kontrolą nad grą, coraz częstszym przedkładaniem grania nad pozostałe zajęcia do tego stopnia, że gra staje się ważniejsza od innych zainteresowań i codziennych czynności, oraz kontynuacją i intensyfikacją grania mimo wystąpienia negatywnych skutków tego zachowania.
Światowa Organizacja Zdrowia
Gry komputerowe szkodzą? To samo mówi się o rock’n’rollu.
Shigeru Miyamoto, projektant gier Nintendo
POZIOM 3
TONĄCY STATEK
Niedziela, 9 czerwca
Pędząc w kierunku morza, Colter Shaw uważnie przyglądał się statkowi.
Wrak dwunastometrowej łodzi rybackiej, która liczyła sobie dobre kilkadziesiąt lat, schodził na dno rufą i był już zanurzony w trzech czwartych.
Shaw nie widział żadnych drzwi prowadzących do kabiny; miała zapewne jedno wejście, ale znalazło się już pod wodą. Rufowa część nadbudówki, wciąż widoczna nad powierzchnią, od strony dziobu miała okno. Otwór był na tyle duży, że można się było przez niego przecisnąć, ale wyglądał na szczelnie zamknięty. Trzeba będzie zanurkować w poszukiwaniu drzwi.
Zawahał się i pomyślał: naprawdę nie ma innego wyjścia?
Poszukał wzrokiem liny cumującej; może udałoby się ją naciągnąć i uratować łódź przed zatonięciem.
Cumy nie było; kuter stał na kotwicy, co oznaczało, że mógł swobodnie iść na dno Pacyfiku znajdujące się dziesięć metrów niżej.
A jeżeli ta kobieta była na pokładzie, łajba wciągnie ją ze sobą do zimnego, mętnego grobu.
Wbiegając na śliski pomost i starając się nie nadepnąć na co bardziej zgniłe paskudztwa, zdarł z siebie zakrwawioną koszulę, po czym zrzucił buty i skarpetki.
Potężna fala uderzyła w łódź, która zadygotała i pogrążyła się jeszcze o parę centymetrów w głąb szarej, obojętnej wody.
– Elizabeth?! – krzyknął.
Odpowiedziała mu cisza.
Shaw ocenił prawdopodobieństwo:...
renfri73