ZELAZNA_KURTYNA_instrukcja_web.pdf

(3336 KB) Pobierz
GRA O ZIMNEJ WOJNIE
ELEMENTY GRY
• 18 kart strategii (10 USA oraz 8 ZSRR)
• 1 karta startowa
• 1 karta punktowania
• 24 czerwone kostki wpływu
• 24 niebieskie kostki wpływu
• 1 żółty znacznik punktowania
2
PRZYGOTOWANIE DO GRY
• Gracze decydują, kto zagra jako USA, a kto jako ZSRR.
USA otrzymuje 24 niebieskie kostki wpływu, a ZSRR –
24 czerwone kostki wpływu.
• Kartę startową należy umieścić na środku stołu
(awersem ku górze) i położyć na niej 2 kostki wpływu:
1 niebieską i 1 czerwoną.
• Kartę punktowania należy położyć z boku, a następnie
na środkowym polu toru ideologii umieścić żółty znacznik
punktowania.
• Tasujecie 18 kart strategii. Obaj gracze otrzymują po
5 zakrytych kart. Pozostałe 8 zakrytych kart należy odłożyć
na bok – przydadzą się później.
• ZSRR wybiera gracza, który rozpocznie rozgrywkę.
Na początku 2. rundy pierwego gracza wybiera ten,
kto przegrywa na torze ideologii (należy przy tym
pamiętać, że remis rozstrzyga się na korzyść ZSRR).
3
OPIS I CEL GRY
Gra toczy się przez 2
rundy. W każdej rundzie gracze
rozgrywają po 4 tury. W 1.
rundzie otrzymują po 5 kart
strategii, a w 2.
rundzie – po 4 karty.
Podczas swojej tury gracz musi zagrać 1 kartę strategii
spośród wszystkich kart, które ma w ręku. Po rozpatrzeniu
tej karty rozpoczyna się tura drugiego gracza – i tak na
zmianę, aż obaj gracze zagrają po 4 karty. Na koniec
1. rundy obu graczom zostanie w ręku ostatnia, 5. karta.
Karty te należy odłożyć zakryte obok karty punktowania –
zostaną rozpatrzone w fazie następstw (podczas
punktowania końcowego).
Na początku 2. rundy obaj gracze otrzymują po 4 spośród
8 kart, które zostały odłożone podczas przygotowań go gry.
Gracze ponownie rozgrywają swoje tury naprzemiennie.
Gdy rozpatrzone zostaną już wszystkie karty, należy przejść
do punktowania końcowego: następstw i punktowania
wszystkich regionów.
Gra kończy się w momencie, gdy znacznik punktowania
dotrze do skrajnego pola (może się to wydarzyć
w dowolnym momencie gry; również w trakcie
punktowania końcowego). Zwycięzcą zostaje gracz,
którego flaga będzie widoczna na tym polu.
KARTA
STRATEGII
Frakcja
Kostki wpływu
do umieszczenia
Kraj
Region
Punkty bonusowe
za przewagę
w regionie
Liczba kart
w regionie
Opis wydarzenia
4
TURA GRACZA
W swojej turze gracz zagrywa z ręki dokładnie 1 kartę
strategii, a następnie rozpatruje ją, zachowując poniższą
kolejność działań:
1) Umieszczenie karty strategii
2) Rozpatrzenie punktowania
3) Rozpatrzenie wydarzenia albo umieszczenie kostek
wpływu.
1) Umieszczenie karty strategii (awersem ku górze)
obok właściwego regionu
W tym kroku można zignorować wszystkie aspekty karty –
oprócz regionu, do którego ta karta należy. Każdy region
oznaczono innym kolorem (np. Europa jest niebieska).
Kartę strategii należy umieścić na stole tak, aby sąsiadowała
z inną, wcześniej wyłożoną kartą danego regionu (przykład
A). Uznaje się, że karty sąsiadują ze sobą, jeżeli stykają się
całymi bokami; nie wtedy, gdy leżą po skosie.
Przykład A: Kartę
Wietnamu można
zagrać tylko
w miejscu A lub B.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin