English_Class_A2_90h_Rozklad.doc

(435 KB) Pobierz

Rozkład materiału do podręcznika: English Class A2

Etap edukacyjny: II

Poziom: A2

Wariant podstawy: II.1

Liczba godzin: 90

 

Wstęp

Rozkład materiału jest jedynie propozycją realizacji materiału. Nauczyciel, korzystając z danego kursu, ma możliwość innego rozpisania jednostek lekcyjnych, w zależności od własnych potrzeb.

Książka ucznia składa się z ośmiu rozdziałów tematycznych, z których każdy jest wyraźnie podzielony na sekcje, tj. słownictwo, gramatyka, komunikacja, czytanie, słuchanie i pisanie oraz powtórzenie materiału. Na końcu każdego rozdziału znajduje się lista słów z danego działu z załączonym zapisem fonetycznym oraz tłumaczeniem.

Kurs rozpoczyna się rozdziałem powtórzeniowym składającym się z pięciu oddzielnych lekcji, mających na celu pomóc uczniom w powtórzeniu materiału z poprzedniego poziomu.

Po rozdziałach 1,3,5,7 znajduje się dwustronicowa sekcja Get Culture!, która zapoznaje uczniów z elementami kultury krajów anglojęzycznych oraz pomaga uczniom rozwijać umiejętności językowe. Po rozdziałach 2,4,6 i 8 w książce znajduje sie sekcja Poland, łącząca elementy kultury Polski z elementami kultury krajów anglojęzycznych. Każda z tych sekcji zawiera propozycję projektu do wykonania przez uczniów przy pomocy nowoczesnych technologii komunikacyjno-informacyjnych.

Na końcu podręcznika znajdują się cztery dodatkowe lekcje CLIL.

Bardzo ważnym dodatkiem do kursu English Class jest materiał wideo składający się z:

·      filmów prezentujących nowe zagadnienia gramatyczne oraz struktury komunikacyjne z udziałem bohaterów podręcznika;

·      zabawnych animacji Get Grammar!, w której uczniowie w bardzo przystępny sposób zapoznają się z zagadnieniami gramatycznymi;

·      filmów BBC uzupełniających sekcje Get Culture! (karty pracy do tych filmów znajdują się w Zeszycie ćwiczeń)

Zeszyt ćwiczeń jest bardzo ważnym dodatkiem, który zawiera zadania utrwalające nowo poznane słownictwo oraz struktury gramatyczne, zapewnia dodatkowe ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych, czytania, słuchania, pisania oraz pomaga uczniom przygotować się do egzaminu ósmoklasisty.

Książka nauczyciela (Teacher’s Book) jest odbiciem książki ucznia, dzięki czemu ułatwia prowadzenie zajęć. Strony z książki ucznia są pomniejszone, zawierają wydrukowane odpowiedzi do zadań, sugestie dodatkowych ćwiczeń oraz szczegółowe informacje na temat zawartości innych komponentów, które mogą być użyte w czasie lekcji.

Kolejnym komponentem są testy, do pobrania ze strony www.pearson.pl/testy oraz z aplikacji e-Panel.

Program służący do testowania oferuje system ewaluacji i oceniania, który obejmuje testy na trzech różnych poziomach, wersje A, B i C, przy czym wersja C jest testem dostosowanym do potrzeb uczniów dyslektycznych.

Kurs zawiera również komponenty cyfrowe: oprogramowanie na tablice mulitmedialne (ActiveTeach) oraz Extra Online Homework, oswajające uczniów z użyciem nowych technologii w celach edukacyjnych.

W razie potrzeb dodatkowe informacje o komponentach danego kursu są dostępne w katalogu online na stronie www.pearson.pl

 


Lp.

Temat rozdziału

 

Znajomość środków językowych

Zgodność z Nową podstawą programową

Materiał podręcznika i ćwiczeń

Temat lekcji

 

 

Słownictwo

Gramatyka/Fonetyka

Umiejętności

Punkt podstawy

1

Lekcja organizacyjna

Lekcja organizacyjna – omówienie zasad pracy na lekcjach języka angielskiego oraz omówienie egzaminu po szkole podstawowej z języka angielskiego.

Rozumienie wypowiedzi: –

Tworzenie wypowiedzi: –

Reagowanie na wypowiedzi: –

Przetwarzanie wypowiedzi: –

SB: –

WB: –

TB: –

 

2

Get started!

He usually wins. On zazwyczaj wygrywa – czas Present Simple.

Człowiek – dane personalne, umiejętności i zainteresowania, Życie prywatne – nazwy dni tygodnia, Podróżowanie i turystyka – miejsca w mieście, środki transportu

Czas Present Simple, przysłówki częstotliwości

Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje

Tworzenie wypowiedzi: Uczeń przedstawia fakty z teraźniejszości dotyczące szczegółów z życia

Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń prowadzi i podtrzymuje rozmowę, uzyskuje i przekazuje informacje

Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych, wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem oraz stosuje strategie komunikacyjne

I.1., I.5., I.8.; II.1., II.2., II.5.; III.4.; IV.3., V.3.; VI.2., VI.3.; VII.3.; VIII.1.; XIII; XIV

SB: 1–2/4, 3–9/5

WB: 1–5/2

TB: 4, 5

 

3

Get started!

What does he do? Czym on się zajmuje? – nazwy zawodów.

Człowiek – popularne zawody, miejsce pracy

Słowa pytające

Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, znajduje w tekście określone informacje

Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje wybrany zawód

Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń prowadzi rozmowę, uzyskuje i przekazuje informacje

Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku obcym, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową

I.4.; II.1.; III.4.; IV.1.; VI.2., VI.3.; VIII.2.; XIII; XIV

SB: 1–6/6

WB: 1–2/3

TB: 6

 

4

Get started!

At school. W szkole.

Edukacja – przedmioty nauczania, miejsca w szkole

Konstrukcja to be going to do wyrażania planów

Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną myśl tekstu pisanego, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje

Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o czynnościach, przedstawia swoje plany

Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje

Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową

I.2.; II.1., II.5.; III.1., III.4.; IV.2., IV.4.; VI.3.; VIII.2.; XIII; XIV

SB: 1–7/7

WB: 1–3/3

TB: 7

 

5

Get started!

They are kind. Oni są mili – przymiotniki.

Człowiek – cechy charakteru, uczucia i emocje

Przymiotniki opisujące cechy charakteru, stany i emocje oraz ich kolokacje

Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje

Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje charakter i emocje innych osób, wyraża uczucia i emocje

Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń przekazuje informacje i wyjaśnienia

Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych oraz sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową

I.1.; II.1., II.2., II.5.; III.1., III.4.; IV.1., V.7.; VI.3., VII.3.; VIII.1., VIII.2.; XIII; XIV

SB: 1–7/8

WB: 1–3/4

TB: 8

 

6

Get started!

Is there any milk? Czy jest mleko? – jedzenie i picie.

Żywienie – artykuły spożywcze, opakowania produktów

Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne

Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi

Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje produkty spożywcze

Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje

Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych oraz sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową

I.1.; II.1., II.2.; IV.1.; VI.3.; VIII.1., VIII.2.; XIII; XIV

SB: 1–6/9

WB: 1–4/4, 1–5/5

TB: 9

 

7

Life at home

Life at home – vocabulary. Życie domowe – wprowadzenie słownictwa.

Człowiek – uczucia i emocje, Miejsce zamieszkania – obowiązki domowe

Czas Present Simple do opisu obowiązków domowych

Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, znajduje w wypowiedzi określone informacje, określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu

Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o obowiązkach domowych, wyraża i uzasadnia swoje opinie

Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń przekazuje informacje, wyraża swoje upodobania, prowadzi proste negocjacje

Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych oraz sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową

I.1., 1.2.; II.1., II.5.; III.1., III.5.; IV.1., IV.6.; V.1., V.6.; VI.3., VI.8.; VII.3., VII.5.; VIII.1., VIII.2.; XIII; XIV

SB: 1/10, 2–9/11

WB: 1–4/6

TB: 10, 11

 

8

Life at home

I'm vacuuming. Teraz odkurzam – czas Present Continuous.

Człowiek – uczucia i emocje, Miejsce zamieszkania – obowiązki domowe

Czas Present Continuous do opisu czynności wykonywanych w tej chwili, czasowniki opisujące stany

Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin