Adobe_Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_studyjne_Oficjalny_podrecznik_fcs3ts.pdf

(3400 KB) Pobierz
Adobe Flash CS3
Professional PL.
Techniki studyjne.
Oficjalny podrêcznik
Autor: Robert Reinhardt
T³umaczenie: Irmina We³pa
ISBN: 978-83-246-1743-2
Tytu³ orygina³u:
Adobe Flash CS3
Professional Video Studio Techniques
Format: 170x230, stron: 400
Niech potê¿ne mo¿liwoœci Flasha CS3 Professional wespr¹ Twój talent!
• Jak przygotowaæ projekt prezentacji filmu?
• Jak wybraæ optymalny profil kompresji wideo?
• Jak ulepszyæ odtwarzanie za pomoc¹ punktów kontrolnych?
Flash CS3 Professional to nowoczesne narzêdzie do tworzenia rozbudowanych animacji
i atrakcyjnej grafiki, które s¹ wykorzystywane w Internecie. Jest to jednoczeœnie najbardziej
zaawansowany program pozwalaj¹cy na samodzielne opracowanie filmów, prezentacji wideo
i gier, które mog¹ byæ ogl¹dane na ró¿nych urz¹dzeniach odtwarzaj¹cych. Najnowsza
wersja, czyli Flash CS3, umo¿liwia import projektów wraz z ich elementami z Photoshopa
i Illustratora oraz podgl¹d w Device Central, a 9-plasterkowe skalowanie pozwala na podgl¹d
sto³u monta¿owego.
Tematy poruszane w ksi¹¿ce „Adobe Flash CS3 Professional PL. Techniki studyjne.
Oficjalny podrêcznik” wykraczaj¹ poza podstawy, które znajdziesz w innych podrêcznikach
dotycz¹cych tego programu. Autor zebra³ w niej wszystkie informacje potrzebne do tego,
by samodzielnie zrealizowaæ profesjonalny film wideo od pocz¹tku do koñca!
Od przemyœlanego projektu po efektown¹ prezentacjê. Czytaj¹c j¹, dowiesz siê przede
wszystkim, jak wykorzystywaæ mo¿liwoœci Flasha CS3 Professional do produkcji filmu
oraz znajdziesz tak praktyczne informacje jak dobieranie planu filmowania, odpowiedniego
sprzêtu i oœwietlenia. Po lekturze bêdziesz tak¿e umia³ przygotowaæ stronê internetow¹
i serwer do p³ynnego odtwarzania wideo oraz dodawaæ do filmów napisy. Bez trudu
wykonasz bannery reklamowe i prezentacje wideo, a nawet interaktywne programy.
Projekt prezentacji filmu
Plan filmowania, lista ujêæ i scenopis
Przechwytywanie i przetwarzanie filmu
Podstawy kompresji
Wideo osadzone i wideo zewnêtrzne
Protoko³y http i RTMP
Umieszczanie Flash Video na stronie internetowej
Gromadzenie plików do publikacji
Przegl¹d i konfiguracja komponentów
Budowanie w³asnego odtwarzacza wideo
£¹czenie wielu przep³ywnoœci
Tworzenie banerów reklamowych i napisów w filmach
Poznaj swoj¹ profesjonaln¹ ekipê filmow¹: Ty, Twój talent i Flash CS3!
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Skrócony spis treści
Wprowadzenie
CzęśćI
Podstawypracy
9
15
Rozdział 1
Rozdział 2
Rozdział 3
Rozdział 4
CzęśćII
Praca przedprodukcyjna
Przechwytywanie i przetwarzanie filmu
Podstawy kompresji
Dostarczanie i publikacja materiału
Podręcznikprodukcji
17
37
59
79
95
Rozdział 5
Rozdział 6
Rozdział 7
Rozdział 8
CzęśćIII
Umieszczanie Flash Video
na stronie internetowej
Poznawanie komponentów FLVPlayback
Budowanie własnego odtwarzacza wideo
Łączenie wielu przepływności
Twórczeposzukiwania
97
129
181
201
233
Rozdział 9
Tworzenie indeksu
i listy odtwarzania wideo
235
261
281
317
Rozdział 10
Tworzenie banerów reklamowych
i napisów w filmach
Rozdział 11
Tworzenie interaktywnego programu
Rozdział 12
Tworzenie niezawodnej
prezentacji wideo
Dodatki
Dodatek A
Dodatek B
Dodatek C
Dodatek D
Skorowidz
Instalacja oprogramowania
Lista zadań projektu Flash Video
Kodowanie Flash Video
Rozwiązywanie problemów z Flash Video
357
361
365
375
381
Spis treści
Wprowadzenie
CzęśćI
Podstawypracy
9
15
Rozdział 1
Praca przedprodukcyjna
Nieruchome prostokątne okno
Plan filmowania
Wybór sprzętu
17
18
21
23
Rozdział 2
Przechwytywanie i przetwarzanie filmu
Przechwytywanie filmu
Przetwarzanie wideo w programie Adobe After Effects
37
37
45
Rozdział 3
Podstawy kompresji
Rozpoznawanie plików źródłowych
i różnice między nimi
Zrozumienie przepływności plików wideo
Poznawanie wersji odtwarzaczy i opcji kodeków
Wybór profili kompresji wideo
59
59
63
69
75
Rozdział 4
Dostarczanie i publikacja materiału
Formaty plików: SWF, FLV i HTML
Protokoły: HTTP kontra RTMP
Dostarczanie: serwer internetowy,
serwer Flash Media czy CDN?
Odtwarzanie: przesyłanie na żywo
kontra gotowy materiał
Budżet: przepustowość i transfer danych
79
79
81
87
89
91
CzęśćII
Podręcznikprodukcji
95
Rozdział 5
Umieszczanie Flash Video
na stronie internetowej
Integracja Flash Video z Dreamweaverem
Odtwarzanie wideo za pomocą komponentów Flash CS3
Gromadzenie plików do publikacji
97
97
105
126
Rozdział 6
Poznawanie komponentów FLVPlayback
Przegląd komponentów
Konfiguracja komponentu
Ulepszanie odtwarzania
za pomocą punktów kontrolnych
Dynamiczne umieszczanie wideo na scenie
Modyfikowanie karnacji
Budowanie odtwarzacza
z własnymi komponentami interfejsu użytkownika
129
129
130
140
163
170
176
Rozdział 7
Budowanie własnego odtwarzacza wideo
Nawiązanie połączenia
Budowanie podstawowych kontrolek odtwarzania
Odczytywanie metadanych z pliku Flash Video
181
181
189
197
Rozdział 8
Łączenie wielu przepływności
Kiedy udostępnić więcej niż jedną przepływność
Wybór udostępnianych prędkości przesyłu
Przygotowanie plików SMIL
Obliczanie dostępnej przepustowości
Tworzenie dynamicznego buforowania
w strumieniu czasu rzeczywistego
201
201
204
206
209
222
CzęśćIII
Twórczeposzukiwania
233
Rozdział 9
Tworzenie indeksu
i listy odtwarzania wideo
Tworzenie indeksu znaczników dla wideo
Budowanie listy odtwarzania wideo
Odtwarzanie filmów reklamowych
w czasie odtwarzania elementu wideo
235
235
245
253
Rozdział 10
Tworzenie banerów reklamowych
i napisów w filmach
Kodowanie baneru reklamowego wideo
Kontrolowanie napisów
za pomocą schematu XML Timed Text
261
261
274
Rozdział 11
Tworzenie interaktywnego programu
Planowanie interfejsu użytkownika
Produkcja materiału wideo
Kodowanie Flash Video
Pisanie kodu bazowego ActionScript 3.0
281
282
285
304
310
Rozdział 12
Tworzenie niezawodnej prezentacji wideo
Tworzenie planu publikacji
Kodowanie Flash Video
Budowanie odtwarzacza wideo
Dostosowanie prezentacji wideo w HTML i JavaScript
317
318
321
340
351
Dodatki
Dodatek A
Dodatek B
Dodatek C
Dodatek D
Skorowidz
Instalacja oprogramowania
Lista zadań projektu Flash Video
Kodowanie Flash Video
Rozwiązywanie problemów z Flash Video
357
361
365
375
381
ROZDZIAŁ
Przechwytywanie
i
przetwarzanie filmu
2
K
iedy już nakręciłeś materiał filmowy, który chcesz opublikować w sieci lub opracować
dla klienta, następnym krokiem jest przechwycenie go na komputer. Z tego rozdziału
dowiesz się, co robić, a czego unikać podczas przechwytywania filmu. Pod koniec roz-
działu nauczysz się, jak stosować w materiale filmowym podstawowe efekty programu
Adobe After Effects.
Przechwytywanie filmu
Jeśli Twój materiał nie jest zapisany na taśmie w formacie analogowym — VHS, Hi8 lub
Betacam SP wysokiej rozdzielczości — proces jego digitalizacji do edytowalnego pliku
komputerowego jest prosty i bezpośredni.
Digitalizacja
to ogólny termin określający pro-
ces konwersji danych na pliki binarne. Jeśli posiadasz materiał DV lub HDV na taśmie
miniDV (lub w podobnym formacie), kamera przeprowadziła digitalizację materiału na
taśmie — zawartość już jest binarna. W odróżnieniu od cyfrowych plików fotograficz-
nych, wideo DV i HDV nie jest zapisywane jako nazwany plik, nie możesz więc kopiować
go z jednego dysku na inny. Większość cyfrowego materiału wideo zapisywana jest w cza-
sie rzeczywistym, a to oznacza, że musi być odtwarzany z taką prędkością, z jaką został
nagrany. To jedna z głównych wad nagrywania na nośniki liniowe, takie jak taśmy wideo
— nie masz wówczas dostępu do dowolnego miejsca na taśmie. Nie możesz w dowolnej
chwili przeskoczyć na środek taśmy i obejrzeć nagrany materiał.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin