Flash_CS3_PL_Multimedialny_trener_fcs3mt.pdf
(
1967 KB
)
Pobierz
Flash CS3 PL.
Multimedialny trener
Autor: Fred Gerantabee, AGI Creative Team
T³umaczenie: Aleksander Lam¿a
ISBN: 978-83-246-1461-5
Tytu³ orygina³u:
Dynamic Learning Flash CS3
Format: 170x230, stron: 456
Trening czyni mistrza — poznaj mo¿liwoœci programu Flash CS3
z pomoc¹ swojego osobistego instruktora
• Jak tworzyæ i przekszta³caæ grafikê, aby wykorzystaæ j¹ do animacji?
• Jak rozmieœciæ animacje na wielu warstwach?
• Jak dodawaæ dŸwiêk do filmu?
Flash CS3 Professional jest najbardziej zaawansowanym œrodowiskiem do tworzenia
rozbudowanych i interaktywnych filmów na potrzeby stron WWW. Jeœli kiedykolwiek
pomyœla³eœ o stworzeniu choæby najprostszej animacji, teraz nadszed³ w³aœciwy moment.
Flash CS3 oferuje Ci bowiem przemyœlany zestaw narzêdzi rysowniczych, a w nim
zaprojektowane od nowa narzêdzie Pióro, teraz ³atwiejsze w obs³udze i bardziej elastyczne.
Dziêki tej zmianie praca w programie sta³a siê znacznie prostsza, a przy tym bardziej
profesjonalna. Ponadto masz teraz do dyspozycji swojego osobistego multimedialnego
trenera, z którym nauka tego programu bêdzie przyjemna i naprawdê szybka!
Oto Twój indywidualny kurs — „Flash CS3 PL. Multimedialny trener”. Dziêki jego
pomocy naukê mo¿esz dostosowaæ do swoich wymagañ i mo¿liwoœci. Twój osobisty
instruktor poprowadzi Ciê przez kolejne lekcje, a Ty z ³atwoœci¹ zdobêdziesz nowe
umiejêtnoœci i opanujesz fascynuj¹ce mo¿liwoœci Flasha. Szczegó³owe instrukcje,
przygotowane przez profesjonalistów, pozwol¹ Ci bez trudu wykonywaæ wszystkie
æwiczenia. Korzystaj¹c z ksi¹¿ki oraz do³¹czonych do niej materia³ów wideo, nauczysz
siê m.in. pos³ugiwaæ narzêdziami rysowniczymi, tworzyæ i modyfikowaæ grafikê,
przygotowywaæ pliki dŸwiêkowe i — co najwa¿niejsze — wykorzystaæ to wszystko
do stworzenia w³asnej, profesjonalnej animacji.
• Nowoœci w programie Adobe Flash CS3
• Praca z narzêdziami rysowniczymi
• Modyfikowanie i przekszta³canie grafiki
• Symbole i biblioteka
• Tworzenie animacji
• Personalizowanie Flasha
• Praca z importowanymi plikami
• Podstawy jêzyka ActionScript
• Tworzenie symboli przycisków
• Dodawanie dŸwiêku do filmów
• Publikowanie filmu Flasha
Ujarzmij fascynuj¹ce mo¿liwoœci Flasha CS3,
trenuj¹c u boku osobistego, multimedialnego trenera!
Spis treści
Wstęp
Seria „Multimedialny trener” .................................................................15
Warunki wstępne ..................................................................................15
Wymagania systemowe ..................................................................15
Wymagania systemowe dla programu Adobe Flash CS3 Professional ...15
Uruchamianie programu Adobe Flash CS3 Professional ........................16
Czcionki ................................................................................................17
Przywracanie domyślnej przestrzeni roboczej Flasha ............................17
Kopiowanie plików z lekcjami ...............................................................17
Filmy instruktażowe ..............................................................................18
Przygotowania do oglądania filmów ...............................................18
Odtwarzanie filmów instruktażowych .............................................19
Dodatkowe źródła wiedzy .....................................................................20
Obrazy i animacje wykorzystane w książce ...........................................20
Lekcja 1. Co nowego w programie Adobe Flash CS3?
Przygotowania do lekcji ........................................................................21
Usprawnione narzędzia rysownicze ......................................................22
Kopiowanie i wklejanie ruchu ...............................................................23
Kopiowanie i wklejanie ruchu jako skryptu ActionScript 3.0 ............24
Nowe możliwości importowania z programów Illustrator i Photoshop ...25
Większe możliwości importowania i eksportowania filmów wideo ......26
Język ActionScript 3.0 i Flash Player 9 ..............................................27
Program Adobe Device Central ..............................................................29
Wspólny interfejs pakietu Adobe Creative Suite 3 .................................29
Do dzieła! ........................................................................................30
Lekcja 2. Szybki start we Flashu CS3
Przygotowania do lekcji ........................................................................31
Czym jest Flash? ....................................................................................32
Odtwarzacz Flash Player ..................................................................34
Typy plików Flasha ................................................................................35
Tworzenie nowego dokumentu .............................................................36
Ustawianie właściwości nowego dokumentu ..................................37
Zapisywanie dokumentu Flasha ......................................................38
Otwieranie dokumentów .................................................................40
Spis treści
3
Spis treści
Przestrzeń robocza Flasha .....................................................................41
Stół montażowy i obszar roboczy ....................................................41
Panel Narzędzia ...............................................................................42
Panel Inspektor właściwości ............................................................44
Panele i grupy paneli .......................................................................47
Oś czasu ...........................................................................................49
Posługiwanie się narzędziami Flasha ....................................................52
Korzystanie z narzędzi zaznaczania i rysowniczych .........................52
Korzystanie z narzędzi związanych z kolorami i gradientami ...........56
Tworzenie animacji ..........................................................................58
Kopiowanie i wklejanie ruchu ..........................................................60
Korzystanie z pomocy ...........................................................................62
Fora internetowe .............................................................................62
Co dalej? ...............................................................................................63
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ..............................................63
Sprawdzian ...........................................................................................63
Lekcja 3. Praca z narzędziami rysowniczymi
Przygotowania do lekcji ........................................................................65
Rysowanie we Flashu ............................................................................66
Korzystanie z trybu scalania ............................................................66
Otwieranie gotowego pliku .............................................................66
Rysowanie kształtów ............................................................................67
Usuwanie zbędnych obrysów ..........................................................69
Korzystanie z narzędzia Owal pierwotny ...............................................71
Klonowanie kształtu .............................................................................74
Zamiana rysunku na symbol .................................................................74
Tworzenie automatycznej animacji ruchu .............................................75
Korzystanie z trybu rysowania obiektów ..............................................77
Narzędzie Gwiazda-Wielokąt ...........................................................77
Rysowanie prostokątnych kształtów ................................................78
Zmiana kolejności wyświetlania obiektów ............................................81
Edytowanie obiektu rysunkowego ........................................................81
Umieszczanie tekstu .............................................................................83
Dodawanie obrysu do tekstu ................................................................85
Różnice między grafiką wektorową a rastrową .....................................88
Tworzenie grafiki na bazie zaimportowanego obrazu ...........................88
Importowanie grafiki rastrowej ............................................................88
4
Flash CS3 PL. Multimedialny trener
Spis treści
Rysowanie za pomocą narzędzi Ołówek, Linia i Pióro ............................90
Korzystanie z narzędzia Ołówek .......................................................90
Dostosowywanie ustawień rysowania ..................................................92
Korzystanie z narzędzia Linia ................................................................95
Korzystanie z narzędzia Pióro ................................................................97
Ćwiczenia z krzywymi ...........................................................................98
Tworzenie krzywych za pomocą narzędzia Pióro ...................................99
Tworzenie krzywych z wierzchołkami .................................................100
Rysowanie żaglówki ...........................................................................102
Tworzenie kształtów żagla ..................................................................105
Definiowanie własnych kolorów .........................................................105
Wypełnianie kształtów kolorem ....................................................107
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ............................................107
Sprawdzian .........................................................................................108
Lekcja 4. Modyfikowanie i przekształcanie grafiki
Przygotowania do lekcji ......................................................................109
Projekt ...........................................................................................110
Grupowanie i układanie elementów graficznych ................................110
Grupowanie i rozdzielanie grup .....................................................110
Układanie zgrupowanych elementów ...........................................112
Przekształcanie grafiki ........................................................................114
Narzędzie Przekształcenie swobodne ............................................114
Podmenu Przekształć .....................................................................116
Panel Przekształć ...........................................................................118
Modyfikowanie koloru wypełnienia i obrysu ......................................120
Praca z gradientami .......................................................................120
Przekształcanie gradientów ...........................................................123
Tworzenie złożonych gradientów ...................................................125
Modyfikowanie kolorów gradientu ................................................126
Dodawanie i modyfikowanie stylów oraz kolorów obrysu .............129
Pobieranie kolorów i stylów za pomocą narzędzia Kroplomierz ..........130
Ujednolicanie kolorów i stylów grafiki oraz tekstu .........................130
Zaawansowane zaznaczanie ...............................................................131
Narzędzie Lasso .............................................................................131
Ostatnie poprawki .........................................................................132
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ............................................135
Sprawdzian .........................................................................................135
Spis treści
5
Spis treści
Lekcja 5. Symbole i biblioteka
Przygotowania do lekcji ......................................................................137
Projekt ...........................................................................................138
Czym są symbole? ...............................................................................138
Rzut oka na panel Biblioteka ...............................................................139
Tworzenie symboli ..............................................................................140
Konwertowanie grafiki na symbol .................................................140
Tworzenie pustych symboli ............................................................145
Tworzenie ilustracji z wykorzystaniem instancji ..................................147
Rozmieszczanie i przyciąganie instancji symboli ...........................147
Edytowanie i powielanie symboli ..................................................150
Edytowanie symboli w panelu Biblioteka ......................................150
Edytowanie symboli bezpośrednio na stole montażowym ............152
Modyfikowanie pojedynczych instancji symbolu ...........................153
Modyfikowanie koloru instancji .....................................................154
Urozmaicanie tła ............................................................................155
Powielanie symboli .......................................................................156
Dodawanie do banera grafiki i tekstu ..................................................158
Zamiana symboli ................................................................................161
Zarządzanie biblioteką ........................................................................163
Umieszczanie symboli w folderach ................................................165
Polecenie Przenieś do nowego folderu ..........................................166
Usuwanie elementów z biblioteki ..................................................168
Wybór widoku biblioteki ...............................................................169
Podsumowanie ...................................................................................170
Ćwiczenia do samodzielnego wykonania ............................................170
Sprawdzian .........................................................................................170
Lekcja 6. Tworzenie prostych animacji
Przygotowania do lekcji ......................................................................171
Projekt ...........................................................................................172
Rzut oka na oś czasu ...........................................................................172
Importowanie biblioteki .....................................................................174
Tworzenie animacji poklatkowej .........................................................175
Dostosowywanie panelu Oś czasu .................................................175
Pierwszy krok animacji — umieszczanie elementów ...................176
Zwykłe klatki i klatki kluczowe ......................................................177
Klatki kluczowe ..............................................................................179
Zmiana dynamiki i obrót ................................................................180
6
Flash CS3 PL. Multimedialny trener
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Adobe_Dreamweaver_CS3_CS3_PL_Oficjalny_podrecznik_drcs3o.pdf
(24054 KB)
ABC_Internetu_Wydanie_IV_abcin4.pdf
(275 KB)
ABC_internetu_Wydanie_VI_abcin6.pdf
(1102 KB)
Adobe_Acrobat_3D_Version_8_Oficjalny_podrecznik_a3d8op.pdf
(2976 KB)
Access_2007_PL_Biblia_ac27bi.pdf
(1241 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin