C_dla_kazdego_Wydanie_II_cppint.pdf
(
356 KB
)
Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
C++ dla każdego.
Wydanie II
Autorzy:
Jesse Liberty,
Siddhartha Rao, Bradley L. Jones
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-246-2782-0
Tytuł oryginału:
Sams Teach Yourself C++
in One Hour a Day (6th Edition)
Format: B5, stron: 850
Poznaj język C++ w 21 dni!
Pomimo swojego wieku, język C++ wciąż utrzymuje wysoką formę. Przez lata zdobył i ugruntował
sobie świetną pozycję na rynku języków programowania. Dzięki temu, nawet dziś w czasach gdzie
króluje język Java oraz platforma .NET, wciąż swoich zwolenników. Ba! Istnieją takie gałęzie
oprogramowania, w których jest on niezastąpiony. Dlatego jeżeli oczekujesz najwyższej
wydajności, operowania blisko sprzętu oraz pełnej kontroli nad sposobem wykonywania
programu powinieneś postawić właśnie na C++.
Dzięki książce, którą trzymasz w ręku będzie to stosunkowo proste zadanie. Poświęcając tylko
godzinę dziennie zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci spokojnie rozpocząć przygodę z językiem
C++, poznać jego tajniki, zalety oraz wady. Z każdą kolejną godziną będziesz zdobywać coraz to
bardziej zaawansowaną i ciekawą wiedzę. Jaki więc zakres obejmuje niniejszy podręcznik?
Kompletny, którego opanowanie pozwoli Ci na pisanie programów o różnym stopniu złożoności
oraz swobodne poruszanie się w świecie języka C++. Zdobędziesz informacje na temat stałych,
zmiennych, tablic, instrukcji warunkowych oraz pętli. Ponadto dowiesz się, jak wykorzystać
wskaźniki oraz dyrektywy kompilatora. Natomiast lektura ostatnich rozdziałów książki pozwoli Ci
na swobodne poruszanie się w świecie programowania obiektowego, strumieni oraz klas STL.
Obiekty, klasy, dziedziczenie czy polimorfizm – te pojęcia nie skryją przed Tobą już żadnej
tajemnicy! Kolejne wydanie cenionej książki sprawdzi się w rękach każdego adepta języka C++.
Jeżeli chcesz poznać ten język, to nie ma na co czekać. Lepszej okazji nie będzie!
• Historia języka C++
• Konstrukcja programu w języku C++
• Komentowanie kodu
• Zmienne i stałe
• Zastosowanie tablic i ciągów tekstowych
• Formułowanie wyrażeń
• Instrukcje warunkowe i operatory
• Wykorzystanie i tworzenie funkcji
• Zakresy zmiennych
• Sterowanie przebiegiem programu
• Zasada działania wskaźników
• Programowanie obiektowe – klasy, obiekty, dziedziczenie, polimorfizm
• Rzutowanie
• Wykorzystanie strumieni
• Kompilowanie warunkowe, instrukcje kompilatora
Sprawdź czy język C++ spełni Twoje oczekiwania!
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2010
Spis tre ci
WstÚp
25
CzÚ Ê I Podstawy
Lekcja 1. Zaczynamy
31
Krótka historia j¸zyka C++ ............................................................................................31
Interpretery i kompilatory ....................................................................................33
Zmiana wymagaÑ, zmiana platform ..................................................................34
Programowanie proceduralne, strukturalne i obiektowe .......................35
Programowanie zorientowane obiektowo .....................................................36
C++ i programowanie zorientowane obiektowo .............................................37
Jak ewoluowaÏo C++ ........................................................................................................38
Czy nale y najpierw pozna© C? ...................................................................................39
Dodatek Microsoft Managed Extensions for C++ ................................................39
Standard ANSI ....................................................................................................................39
Przygotowanie do programowania ..........................................................................40
Twoje ärodowisko programowania ..........................................................................41
Tworzenie programu ......................................................................................................42
Tworzenie pliku obiektowego za pomoc¦ kompilatora ...........................42
Tworzenie pliku wykonywalnego za pomoc¦ linkera ...............................43
Cykl tworzenia programu .............................................................................................43
HELLO.cpp — Twój pierwszy program w C++ ....................................................45
Zaczynamy prac¸ z kompilatorem ............................................................................47
Budowanie projektu Hello World .......................................................................48
Bϸdy kompilacji ................................................................................................................49
Podsumowanie ...................................................................................................................50
Pytania i odpowiedzi .......................................................................................................50
Warsztaty .............................................................................................................................51
Quiz ..................................................................................................................................52
*wiczenia .......................................................................................................................52
4
C++ dla ka dego
Lekcja 2. Anatomia programu C++
53
Prosty program ................................................................................................................. 53
Rzut oka na obiekt cout ................................................................................................. 56
U ywanie przestrzeni nazw standardowych ....................................................... 58
Komentarze ......................................................................................................................... 61
Rodzaje komentarzy ................................................................................................. 61
U ywanie komentarzy ............................................................................................. 62
Jeszcze jedna uwaga na temat komentarzy ................................................... 63
Funkcje .................................................................................................................................. 63
Korzystanie z funkcji ................................................................................................ 65
Metody kontra funkcje ............................................................................................ 67
Podsumowanie .................................................................................................................. 67
Pytania i odpowiedzi ....................................................................................................... 67
Warsztaty ............................................................................................................................. 68
Quiz .................................................................................................................................. 68
*wiczenia ...................................................................................................................... 69
Lekcja 3. Zmienne i staïe
71
Czym jest zmienna? ......................................................................................................... 71
Dane s¦ przechowywane w pami¸ci ................................................................. 71
Przydzielanie pami¸ci ............................................................................................. 72
Rozmiar liczb caÏkowitych .................................................................................... 73
Zapis ze znakiem i bez znaku ............................................................................... 74
Podstawowe typy zmiennych .............................................................................. 74
Definiowanie zmiennej .................................................................................................. 75
Uwzgl¸dnianie wielkoäci liter .............................................................................. 77
Konwencje nazywania zmiennych ..................................................................... 77
SÏowa kluczowe .......................................................................................................... 78
Okreälenie iloäci pami¸ci u ywanej przez typ zmiennej ................................ 79
Tworzenie kilku zmiennych jednoczeänie ............................................................ 81
Przypisywanie zmiennym wartoäci ......................................................................... 81
Tworzenie aliasów za pomoc¦ typedef ................................................................... 83
Kiedy u ywa© typu short, a kiedy typu long? ....................................................... 84
Zawini¸cie liczby caÏkowitej bez znaku ........................................................... 85
Zawini¸cie liczby caÏkowitej ze znakiem ........................................................ 86
Spis tre ci
5
Znaki .......................................................................................................................................87
Znaki i liczby ................................................................................................................88
Znaki specjalne ............................................................................................................89
StaÏe ........................................................................................................................................90
LiteraÏy ...........................................................................................................................90
StaÏe symboliczne ......................................................................................................91
StaÏe wyliczeniowe ...........................................................................................................92
Podsumowanie ...................................................................................................................95
Pytania i odpowiedzi .......................................................................................................96
Warsztaty .............................................................................................................................97
Quiz ..................................................................................................................................97
*wiczenia .......................................................................................................................98
Lekcja 4. Tablice i ciÈgi tekstowe
99
Czym jest tablica? ..............................................................................................................99
Elementy tablicy ...................................................................................................... 100
Zapisywanie za koÑcem tablicy ........................................................................ 102
BϦd sÏupka w pÏocie ............................................................................................. 104
Inicjalizowanie tablic ............................................................................................ 105
Deklarowanie tablic ............................................................................................... 106
Tablice wielowymiarowe ........................................................................................... 107
Deklarowanie tablic wielowymiarowych ..................................................... 108
Inicjalizowanie tablic wielowymiarowych .................................................. 110
Tablice znaków i ci¦gi tekstowe .............................................................................. 113
Metody strcpy() oraz strncpy() ............................................................................... 115
Klasy ci¦gów tekstowych ........................................................................................... 117
Podsumowanie ................................................................................................................ 120
Pytania i odpowiedzi .................................................................................................... 120
Warsztaty .......................................................................................................................... 121
Quiz ............................................................................................................................... 121
*wiczenia .................................................................................................................... 122
Lekcja 5. Wyra enia, instrukcje i operatory
123
Instrukcje ........................................................................................................................... 123
BiaÏe znaki .................................................................................................................. 124
Bloki i instrukcje zÏo one .................................................................................... 124
Wyra enia ......................................................................................................................... 125
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Algorytmy_struktury_danych_i_techniki_programowania_Wydanie_VI_algor6.pdf
(3460 KB)
Czysty_kod_w_C_17_Oprogramowanie_latwe_w_utrzymaniu_czkc17.pdf
(1741 KB)
100_sposobow_na_Visual_Studio_100vis.pdf
(1292 KB)
C_50_efektywnych_sposobow_na_udoskonalenie_Twoich_programow_cp50sp.pdf
(1825 KB)
ABC_programowania_w_C_abccpp.pdf
(344 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin