syn-marnotrawny.pdf

(19461 KB) Pobierz
na obczyźnie
Nowa praca
Chodź po kole „Pasanie
świń”, aż wpadniesz na
pomysł powrotu do domu
(pole z żarówką).
-1
-3
Zabawa
Pasanie świń
-2
Gra planszowa
powrót do domu
-2
Zacznij wydawać monety
na kole „zabawa”.
-1
Syn marnotrawny
Łk. 15:11-32
Zabierz tyle monet, ile
pokaże rzut kostką.
ucieczka z domu
Wydawanie pieniędzy
Zabranie majątku
Dom ojca
Zasady gry:
Syn marnotrawny
Przed rozpoczęciem gry należy przygotować dla każdego gracza po pionku, po 6 monet (mogą być jednogroszowe)
oraz zwykłą kostkę do gry. Gra będzie ciekawsza, gdy zostanie użyta kostka o oczkach 1-4.
Na początku należy ustawić wszystkie pionki na polu „Dom ojca”. Rozgrywkę rozpoczyna najmłodszy gracz. Rzuca
kostką i przesuwa się w kierunku wskazywanym przez strzałkę o tyle pól, ile oczek wypadło na kostce. Wejście na pole
z obrazem kończy ruch nawet jeśli gracz wyrzucił więcej oczek.
Po zatrzymaniu się na polu „Zabranie majątku” rzuć kostką i weź tyle monet, ile wypadło oczek. To twoja połowa
majątku zabrana ojcu. W następnej kolejce będziesz mógł wyruszyć dalej.
Po zatrzymaniu się na polu „Wydawanie pieniędzy” kończysz kolejkę. W następnej rzuć kostką i przesuń pionek po kole
„Zabawa” o tyle pól, ile wypadło oczek. Pole, na którym się zatrzymasz pokazuje, ile pieniędzy roztrwoniłeś (straciłeś).
Jeśli nie masz wystarczająco monet do oddania to oddajesz tyle, ile masz. Jeśli jesteś w kole a nie ma masz już
pieniędzy to zamiast rzucać kostką przenieś się na fioletowe pole.
Po zatrzymaniu się na polu „Nowa praca” kończysz kolejkę. W następnej rzuć kostką i przesuń pionek po kole „Pasanie
świń” o tyle pól, ile wypadło oczek (zaczynając od pola z żarówką). Pole, na którym się zatrzymasz pokazuje, co robisz.
Jeśli jest puste to tylko użalasz się nad sobą a kolejka przechodzi na następnego gracza. Chodź po kole „Pasanie świń”,
aż zatrzymasz się na polu z żarówką (wpadniesz na pomysł powrotu do domu). Zatrzymanie się na tym polu kończy
kolejkę a ty przenosisz pionek na zielone pole.
Kto pierwszy wróci do domu ojca wygrywa.
W grze wykorzystano grafiki autorstwa Abrahama Bosse dostępne na licencji Public Domain w Wikimedia Commons pod adresami:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Prodigal_Son_Leaves_Home_MET_MM89614.jpg?uselang=pl
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Abraham_Bosse_-_The_Prodigal_Son-_Dressing_for_the_Feast_-_1929.560.5_-_Cleveland_Museum_of_Art.jpg?uselang=pl
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Prodigal_Son_Guarding_Pigs_(L%27Enfant_prodigue_garde_les_cochons)_MET_DP818758.jpg?uselang=pl
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Return_of_the_Prodigal_Son_MET_DP817890.jpg?uselang=pl
Grę przygotowano w oparciu o tekst Ewangelii Łukasza,
rozdział 15, wersety 11-32.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin