PP_2014_nr2_online-1.pdf

(2664 KB) Pobierz
1
nr 2, rok 2014
3
Kolegium Redakcyjne:
Redaktor Naczelny – dr hab. ROMAN LEPPERT, prof. nadzw. UKW
Redaktor tematyczny, sekretarz Redakcji
– dr RENATA BORZYSZKOWSKA
Redaktor statystyczny – dr hab. BARBARA CiżKOWiCZ,
prof. nadzw. UKW
Redaktor językowy (język polski) – mgr EWA iNdYKiEWiCZ
Redaktor językowy (język angielski) – mgr MONiKA ChOdYNA-
-SANTUS
prof. dr hab. diETRiCh BENNER
prof. dr hab. EWA FiLiPiAK
prof. dr hab. PETER GAvORA
prof. dr hab. BLANKA KUdLáCOvá
dr hab. AGNiESZKA GROMKOWSKA-MELOSiK
prof. Melinda PiERSON
prof. dr hab. BOGUSłAW ŚLiWERSKi
Czasopismo wydawane pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN
Rada Redakcyjna:
Komitet Redakcyjny:
Sławomir Kaczmarek (przewodniczący)
Zygmunt Babiński
Katarzyna domańska
Grzegorz Kłosowski
Andrzej Prószyński
Marlena Winnicka
Jacek Woźny
Ewa Zwolińska
Grażyna Jarzyna (sekretarz)
© Copyright by Wydawnictwo
Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Bydgoszcz 2014
Recenzenci:
prof. dr hab. Krzysztof Jakubiak, UG
dr hab. Małgorzata Kowalczyk-Jamnicka prof. nadzw. UMK
dr hab. Ewa Kubiak-Szymborska prof. nadzw. UKW
prof. dr hab. Stefan Kwiatkowski, APS
prof. dr hab. Urszula Ostrowska, UKW
Redaktor: Beata Królicka
iSSN 1897-6557
iSBN 978-83-8018-030-7
Projekt okładki: Monika Owieśna
Redakcja Przeglądu Pedagogicznego
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
instytut Pedagogiki
ul. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
www.przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl
Adres Redakcji:
Adres e-mail Redakcji:
przegladpedagogiczny@ukw.edu.pl
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
(członek Polskiej izby Książki)
ul. Ogińskiego 16, 85-092 Bydgoszcz
tel./fax 52 32 36 729
e-mail: wydaw@ukw.edu.pl
Rozpowszechnianie: tel. 52 32 36 730
Poz. 1608. Ark. wyd. 20,6. Nakład 100 egz.
Skład i druk: Poligrafia UKW
Ryszard Gerlach: Edukacja w warunkach zmian cywilizacyjnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Stanisław Kunikowski: Edukacja kulturalna wobec wyzwań cywilizacyjnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ewa Przybylska: Alfabetyzacja i edukacja podstawowa osób dorosłych jako wyzwanie
teraźniejszości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Renata Tomaszewska-Lipiec: Prekarna praca jako produkt współczesnej cywilizacji . . . . . . . . . . . . . .
Katarzyna Ludwikowska: Szkolnictwo wyższe w kontekście zmian cywilizacyjnych
– wybrane zagadnienia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Anna dudak: istota i znaczenie edukacji prawnej w kształtowaniu społeczeństwa otwartego . . . . . . .
Gabriela Paprotna: Edukacja wobec przemian aksjologicznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Elżbieta Sternal: Kompetencje społeczne w obliczu przemian społeczno-gospodarczych . . . . . . . . . .
Aneta Klementowska: Ochotnicze hufce Pracy wobec zmian na rynku edukacyjno-zawodowym . . . . .
Błażej Przybylski: Zmiana (polityczna) jako cel (utopijny?) zaangażowania młodych aktywistów . . .
Jolanta Lenart: Student i praca. historia i współczesność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Norbert G. Pikuła: Senior w centrum oddziaływań edukacyjnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Anna Kławsiuć-Zduńczyk: Poradnictwo całożyciowe jako nowe wyzwanie dla edukacji . . . . . . . . . . .
Alicja Szostkiewicz: Sztuka uczenia się jako jedna z kluczowych kompetencji XXi wieku
w obszarze andragogiki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Magdalena Kolber: Zastosowanie psychologii pozytywnej w edukacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
łukasz Brzeziński: Coaching – możliwość wykorzystania w edukacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Z badań
Od Redakcji
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Studia i rozprawy
Spis treści
Eunika Baron-Polańczyk: Motywy stosowania iCT w praktyce zawodowej nauczycieli
(doniesienie z badań) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
iwona Mandrzejewska-Smól: Aktywność edukacyjna jako główny wyznacznik
aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym osób w okresie późnej dorosłości . . . . . . . . . . . . . . . . 201
Barbara Ostafińska-Molik, Ewa Wysocka: Style wychowania w rodzinie pochodzenia w percepcji
młodzieży gimnazjalnej i ich znaczenie rozwojowe – próba teoretycznej i empirycznej
egzemplifikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
146
156
166
56
65
74
86
98
108
117
130
140
28
40
11
20
7
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin