Twórcze techniki pracy z uczniem.pdf

(5437 KB) Pobierz
Twórcze metody i techniki pracy
nie tylko z uczniem zdolnym
Opracowanie – Małgorzata Tyszkiewicz
Twórcze metody i techniki pracy
nie tylko z uczniem zdolnym
Na lekcjach odpowiada się na pytania, których
uczniowie sobie nigdy nie postawili
(Lew Wygotski)
Jeśli będziesz ciągle robił to samo, co zawsze robiłeś,
zawsze otrzymasz to, co zawsze otrzymywałeś. Jeśli
to, co robisz, nie działa, zrób coś innego.
Twórcze metody i techniki pracy
nie tylko z uczniem zdolnym
Krzysztof J. Szmidt
swoją książkę:
Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów,
psychologów i trenerów grupowych
opatrzył mottem:
Tym wszystkim aktualnym i byłym uczniom, którym – tak jak mnie wychowawcy
matematycy przez całe lata wmawiali, że ‚nic z nich nie będzie.
Tym wszystkim krytykom, którzy z krytyki tego, co stworzyli inni ludzie, uczynili sens
swego życia i motor kariery naukowej. Krytykujcie, ale najpierw twórzcie!
Twórcze techniki i metody pracy
nie tylko z uczniem zdolnym
Cele:
rozwijanie uczniowskiej kreatywności mające na celu
uatrakcyjnienie
procesu edukacyjnego
promowanie strategii edukacyjnej, która często wychodzi poza mury
szkoły, jest z jednej strony przygodą, z drugiej uczy
samodzielności
i niezależności myślenia
stymulowanie do rozwijania swoich
pasji i zainteresowań
Uświadomienie , czym jest
kompletnie nowe spojrzenie na
motywację
promowanie takiego rodzaju aktywności edukacyjnej, która w
przyszłości zapewni młodym ludziom łatwiejszy
wybór drogi życiowej
Postawa nauczyciela w procesie kształcenia ucznia
Nauczyciel to nie tylko osoba o dużej wiedzy, ale także o szczególnych
kompetencjach poznawczych i osobowości, umiejąca efektywnie
stymulować rozwój poznawczy uczniów. Nauczyciele powinni
charakteryzować się dużą dojrzałością i doświadczeniem, posiadać także
zdolności twórcze.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin