info.txt

(4 KB) Pobierz
Abrams guimbri, organ, ms20, harps, bells, harmonium, mpc
Lisa Alvarado gong & harmonium (B1,4,5)
Mikel Avery drums (B1&2)
David Boykin tenor saxophone (A1&3)
Emmett Kelly electric & acoustic guitars (B1&4)
Nicole Mitchell flutes (B3)
Jeff Parker electric guitar (B5)
Tomeka Reid cello (B2)
Jason Stein bass clarinet (B3)
Chad Taylor gong & drums (A1&2)
Michael Zerang tambourine (B5)

represencing is the second installment of the joshua abrams sound world introduced on his 2010 eremite album natural information.  recorded at home in chicago summer of 2011, abrams again organizes small group statements around the resonant grooves of the north african ceremonial instrument the guimbri with a unique & broadly assimilative compositional voice.  sources from traditional musics to minimalism, jazz to krautrock, animate represencing, but Abrams is always grounded in the solidity of true working musicianship & he proves himself an artist fluent not just in styles but traditions.  abrams' guest musicians embrace his polyglot approach.  goaded (the guimbri is partly constructed from animal-hide) by abrams to focus on a particular facet of their vocabularies, jeff parker & emmett kelly appear as finely contrasting rhythm guitarists, michael zerang gets virtuosic on a tambourine & david boykin devotes himself to altissimo long-tones & circular breathing.  others perform more structural roles, such as jason stein's bass clarinet, or, as with nicole mitchell's diaphanous choir of flute parts, function as landscape.  the moondog-influenced "sungazer" is an aria for tomeka reid's spirited cello.  throughout the album gong rhythms, synthesizer "sub" bass, harmonium & organ return as unifying coloristic elements.  abrams likens the overall experience to "entering a forest from different directions," & cites as inspirations the AACM, don cherry, arnold dreyblatt, hamza el din, popul vuh, pharaoh sanders, & sandy bull's duets with billy higgins.

===================================

Basista / kontrabasista Joshua Abrams jest jednym z najwa?niejszych chicagowskich graczu drugiego planu, znanym i rozpoznawalnym dzi?ki wielu sk?adom Roba Mazurka, Hamida Drake?a czy Mike?a Reeda. W tych zespo?ach czasem si?ga te? po guimbri, trzystrunow? maroka?sk? lutni?, kt?rej pasmo przywodzi na my?l kontrabas, ale brzmienie jest g??bsze i ma w sobie charakterystyczny, transowy flow. Guimbri jest jego podstawowym instrumentem w autorskim projekcie, rozpocz?tym w 2010 roku p?yt? Natural Information i teraz kontynuowanym albumem Represencing. W marcu mogli?my w Polsce zobaczy? ten projekt w formie kwartetu z jego ?on? Lis? na harmonium oraz Arturem Majewskim na tr?bce i kornecie oraz Kub? Sucharem na perkusji i by?y to jedne z najlepszych oko?o-jazzowych koncert?w roku ? przynajmniej ten w Warszawie. Na Represencing Abrams wsp??pracuje z bardziej liczn? grup? muzyk?, pojawiaj?cych si? w poszczeg?lnych utworach, nie cz??ciej ni? dwukrotnie. Mimo tego p?yta jest absolutnie sp?jna i stanowi fantastyczny maria? ducha muzyki p??nocnoafryka?skiej i chicagowskiego, poszukuj?cego jazzu.

Podstaw? tutaj jest trans. O ile otwarcie eksponuje jeszcze melodie saksofonu, to p??niej wyeksponowanie sekcji rytmicznej (nawet gdy pojawiaj? si? instrumenty d?te operuj?ce plamami, pojedynczymi d?wi?kami), wzmacniaj? hipnotyczn?, pustynn? atmosfer? muzyki. Uciele?nieniem sugestywnej, upajaj?cej oszcz?dno?ci tej muzyki jest kosmiczny tytu?owy utw?r w duecie z Chadem Taylorem na guimbri i perkusj?. Na stronie B (album ukaza? si? tylko na LP) brzmienie nabiera rozmachu, jest szerzej wzbogacone instrumentami elektrycznymi, ale tak?e pracuj?cymi w oparciu o repetycje i barwy, tworz?c struktur? eksponuj?c? guimbri i rytmiczne akcenty. Najbardziej melodyjnym utworem okazuje si? wtedy ?Sungazer? z wiolonczelistk? Tomek? Reid, kt?ry tak?e u?wiadamia, z jak du?? wra?liwo?ci? Abrams stworzy? soniczn? struktur?, w kt?rej pozornie odleg?e instrumenty ? wiolonczela i guimbri ? m?wi? jednym g?osem. Sporo jest te? dzwonk?w i troch? harfy, przez co w ?The Ba? pojawianie si? fletu Nicole Mitchell i klarnetu basowego Jasona Steina tworzy aur? niczym u Alice Coltrane. Z lekko?ci? i naturalno?ci? Abrams stworzy? album, kt?ry urzekaj?cy po??czeniem tradycji jazzowej, celebracyjnej rytmiki muzyki Gnawa i organicznych, hipnotycznych d?wi?kowych pejza?y. Je?li to jeszcze jest jazz, to jest to jedna z najlepszych jazzowych p?yt tego roku. Ale r?wnie dobrze mo?e mie? swoj? w?asn?, wyj?tkow? kategori?.

http://www.popupmusic.pl/no/38/recenzje/1758/joshua-abrams-represencing

=================================

Zgłoś jeśli naruszono regulamin