Lista-pytań-na-Zarządzanie-Strategiczne-ZIP-2017.docx

(239 KB) Pobierz

1) Strategia to :
a) sposoby osiągania celu w określonym czasie
b) gotowe recepty na osiągnięcie celu
c) burza mózgów w celu eliminacji niepotrzebnych składowych do osiągnięcia celu
d) wyłącznie ułożenie planu dzialania , bez planu wdrożenia

2) Strategia uwzględnia :
A) Zasoby konkurencji
B ) Horyzont czasu
C) Układ decyzji
D) Wszystkie odpowiedzi są poprawne

3) Czy w zarządzaniu strategicznym można redefiniować strategię?
A) TAK
B) NIE, GDYŻ NIE POZWALA NA TO ARTYKUŁ 13
C) NIE, NALEŻY OD NOWA PRZEANALIZOWAĆ PROCES
D) NIE, GDYŻ TO CHWIEJE POZYCJĘ ORGANIZACJI.

4) Czym jest implementacja?
a) wizualizacją efektów decyzji
b) wdrożeniem decyzji w życie
c) sabotażem mającym na celu wdrożenie złej decyzji
d) żadne z powyższych

5) Wg. A.D Chandlera, strategia uwzględnia cele i zadania przedsiębiorstwa :
a) krótkofalowe
b) długofalowe
c) bez ram czasowych

6) Co oznacza pojęcie alokacji środków w definicji strategii zarządzania A.D Chandlera? :
a)  rozdzielenie środków produkcyjnych lub pieniędzy na różne cele,
b)  kumulację środków z różnych celów w jeden zbiór,
c)  ułożenie planu dysponowania środkami
d) żadne z powyższych

7) Czy według definicji strategii K. Obłója, przewiduje ona impulsywne działania?
a) TAK
b) TAK, ale tylko w przypadku spełnienia określonych wymagań
c) NIE, gdyż jest to przemyślana koncepcja działania

8) Proces tworzenia strategii NIE składa się z:

a)      wdrażania strategii

b)      analizy strategicznej

c)      opracowania wariantów misji

d)      formułowania i wyboru strategii

 

9) Przedmiotem analizy strategicznej jest zarówno:

a) analiza otoczenia i analiza organizacji

b) analiza otoczenia i analiza terytorium

c) analiza otoczenia i analiza sektora

d) analiza instytucji i analiza organizacji

 

10) Ile elementów składa się na strategię przedsiębiorstwa?

a) 4

b) 5

c) 3

d) 10


11) Na strategię przedsiębiorstwa NIE składa się:

a) misja firmy

b) domena działania

c) przewaga strategiczna

d) budżet konkurencji

 

12) Co prezentuje powód istnienia organizacji w społeczeństwie?

a)      misja organizacji

b)      cel organizacji

c)      wizja organizacji

d)      strategia organizacji

 

13) Dobrze sformułowana misja powinna spełniać pięć fundamentalnych funkcji:

a) dominującą, stabilizującą, uwiarygodniającą, integrującą, inspirującą

b) poszerzającą asortyment, stabilizującą, uwiarygodniającą, integrującą, inspirującą

c) informującą, stabilizującą, uwiarygodniającą, integrującą, inspirującą

d)      ukierunkowującą, stabilizującą, uwiarygodniającą, integrującą, inspirującą

 

14) Misja powinna być:

a) długa i wizjonerska

b) zwięzła, elastyczna i oryginalna

c) zmieniana raz na 2 lata

d) zdecydowanie różna od polityki firmy
 

15) Które ze sformułowań NIE jest misją:

a) „DHL Polska w oparciu o znajomość lokalnego rynku oraz unikalne międzynarodowe doświadczenie oferuje najwyższej jakości usługi, kreując tym samym wartość dodaną dla Klientów”.

b) „Do 2012 r. zostaniemy uznani za najbardziej dynamiczną firmę na rynku napojów, z najsilniejszym portfelem marek i najlepiej wykwalifikowanym zespołem”.

c) „Zapewnienie klientom bezpiecznej, wygodnej i punktualnej podróży.”

d) "Życie ze smakiem"

16. Dogłębna analiza i obiektywna ocena portfela działalności dotyczy:

a) zewnętrznego środowiska danej organizacji

b) wewnętrznego środowiska danej organizacji

c) wewnętrznego i zewnętrznego środowiska danej organizacji

d) żadne z powyższych

 

17. Wyizolowanie strategicznych obszarów działania polega na:

a) analizie wewnętrznego środowiska danej organizacji

b) analizie zewnętrznego środowiska danej organizacji

c) wybórze określonego biznesu i rodzaju strategii firmy w celu zharmonizowania własnych atutów i słabości z zewnętrznymi środowiskowymi okazjami i zagrożeniami, jakie wcześniej zostały wyodrębnione poprzez dokonanie analizy SWOT przedsiębiorstwa

d) wszystkie z powyższych

 

18. Elementem NIE składającym się na określenie misji podmiotu stanowiącego pierwszy etap planowania strategicznego przedsiębiorstwa jest:

a) zdefiniowanie misji oraz najważniejszych celów funkcjonowania organizacji

b) dogłębna analiza i obiektywna ocena portfela działalności, czyli strategicznych sektorów funkcjonowania danego podmiotu (analiza wewnętrznego i zewnętrznego środowiska danej organizacji).

c) Strategia konserwatywna

d) wyizolowanie strategicznych obszarów działania (wybór określonego biznesu i rodzaju strategii firmy w celu zharmonizowania własnych atutów i słabości z zewnętrznymi środowiskowymi okazjami i zagrożeniami, jakie wcześniej zostały wyodrębnione poprzez dokonanie analizy SWOT przedsiębiorstwa).

 

19. Aby lepiej przystosować firmę do nowej sytuacji należy:

a) zatrudnić nowych pracowników

b) nie wprowadzać zmian

c) określić nowe sektory, w które powinno się inwestować oraz sprecyzować skalę koniecznych do zastosowania zmian struktury organizacyjnej firmy

d) żadne z powyższych

20. Wizja firmy składa się z 5 kluczowych składników NIE należy do nich:

a) odpowiedzialność

b) kluczowe kompetencje

c) normalizacja sukcesu

d) standardy sukcesu

 

21. Wizja firmy to:

a) opis wizerunku z odległej przeszłości

b) odzwierciedlenie marzeń pracowników

c) obraz przyszłości firmy i jej stanu w ustalonej przestrzeni czasowej

d) obraz przeszłości firmy i jej stanu w ustalonej przestrzeni czasowej

 

22. Uwiarygodnienie - wizja, jako deklaracja intencji

a) umożliwia weryfikację zgodności bieżących działań z długofalowymi zamierzeniami i wartościami

b) łączy emocje i wartości wyznawane przez pracowników

c) dotyczy wizji w formie publikowanej, stanowi narzędzie marketingu i Publik Relations

d) daje poczucie trwałości układu

 

23. Integrowanie - wizja, jako wartość wspólna

a) umożliwia weryfikację zgodności bieżących działań z długofalowymi zamierzeniami i wartościami

b) dotyczy wizji w formie publikowanej, stanowi narzędzie marketingu i Publik Relations

c) łączy emocje i wartości wyznawane przez pracowników

d) daje poczucie trwałości układu

 

24.   Do kryteriów segmentacji NIE ZALICZA się:

A.     typ rynku

B.     opakowania

C.     konkurentów

D.     technologię

 

25.   Segmentacja strategiczna pozwala na :

A.     Podział klientów według posiadanych aktywów

B.     Podział klientów ze względu na odległość

C.     Precyzyjne planowanie rozwoju organizacji.

D.     Rozdzielenie obowiązków między pracowników

 

26.   Który segment NIE NALEŻY do makrootoczenia :

A.     Otoczenie ekonomiczna

B.     Otoczenie technologiczne

C.     Otoczenie geograficzne

D.     Otoczenie polityczne i prawne

 

27.   Metodą służącą do badania makrootoczenia jest :

A.     Analiza PEST

B.     Analiza EAST

C.     Analiza NEST

D.     Analiza WEST

 

 

 

28.   Metoda bilansu strategicznego firmy NIE OBEJMUJE ona następujące etapy postępowania badawczego:

A.     ustalenia zasobów organizacji

B.     oceny zasobów

C.     ustalenia silnych i słabych stron organizacji

D.     oceny pracowników

 

29.   Ile jest obszarów strategicznych firmy determinującej jej system zarządzania :

A.     10

B.     12

C.     14

D.     16

 

30.   Metoda oceny kondycji przedsiębiorstwa Bienioka i Marka ma skalę :

A.     1-10

B.     0-6

C.     1-5

D.     0-10

 

31.   Bilans strategiczny przedsiębiorstwa ocenia :

A.     Wszystkie obszary jego funkcjonowania

B.     Dwa wybrane obszary funkcjonowania i porównuje je

C.     Współpracę z dostawcami

D.     Zyski i straty w roku bieżącym

 

32. Do łańcucha wartości nie należy:

  1. sprzedaż
  2. zakup
  3. logistyka

D.     zarządzanie

 

33. Według metody analizy łańcucha wartości źródło sukcesu tkwi w:

  1. dobrym zarządzaniu

B.     samej firmie

  1. niebanalnej konkurencji
  2. dobrej lokalizacji firmy

 

34. Każde ogniwo łańcucha wartości składa się z elementów niższego rzędu, to oznacza, że ma on charakter:

  1. prosty
  2. ciągły

C.     złożony

  1. pierwotny

 

35. Łańcuch wartości początkuje:

  1. zakup
  2. logistyka

C.     koncepcja

  1. zarządzanie

36. Analiza kluczowych czynników sukcesu jest zgodna z zasadą:

  1. 80 na 100

B.     80 na 20

  1. 50 na 50
  2. 100 na 20

 

37. Metoda analizy kluczowych czynników sukcesu koncentruje się na:

  1. wszystkich zasobach firmy

B.     tylko na tych zasobach firmy, które przyczyniają się do jej rozwoju

  1. zasobach firm konkurencyjnych
  2. zyskach firmy

 

38. Listę kluczowych zasobów firmy wyznacza się na podstawie:

  1. wielkości przedsiębiorstwa
  2. umiejętności kadry pracowniczej
  3. pożądanych sukcesów

D.     rodzaju branży przedsiębiorstwa

 

39. Zasada 80-20 mówi, że:

A.     tylko 20% czynników ma 80% wpływu na sukces przedsię...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin