Luecke R. - Coaching i mentoring. Jak rozwijać największe talenty i osiągać lepsze wyn.pdf

(9192 KB) Pobierz
H A R V A R D
B U S I N E S S
E S S E N T I A L S
:
'
JAK ROZWIJAĆ NAJWIĘKSZE TALENTY
I OSIĄGAĆ LEPSZE WYNIKI
f Ü
.
: '
i«|F
im
Spis tre ści
W p row adzenie
1, N a czy m p olega c o a c h in g
Jego m iejsce w zarzą dzaniu
9
17
Korzyści 19 Id en ty fik acja m ożliwości p ro w ad zen ia co ach in g u
C zteroetapow y p ro ces
P o d su m o w an ie
2. Przygotow an ie do s e s ji
Miej otw arte oczy, u szy i u m y sł
Zacznij od obserw acji
O p racu j i te s tu j swoje hipotezy
S łu c h aj uw ażn ie
O szacuj p raw d o p o d o b ień stw o p o p raw y
Poproś p raco w n ik a, żeby się przygotow ał
P o d su m o w an ie
3- R ozm ow a
Tam, gdzie spotykają się u m y sły
Om ów w ła sn e sp o strz e ż e n ia
B ądź ak tyw n y m s łu c h a c z e m
W słu ch u j się w em ocje u k ry te w sło w ach
U k ieru n k u j rozm ow ę n a s z u k a n ie przyczyn
P o d su m o w an ie
32
36
37
38
40
43
45
26
29
31
47
53
54
57
59
4 .C o a ch in g ak tyw n y i sesja k on troln a
Przystąpienie do pracy
U zyskaj zgodę n a sta w ia n e cele
O p racu j p lan d zia ła n ia
Rozpocznij co a ch in g
Przekazuj i przyjm uj inform acje zw ro tn e
Przyjmij w łaściw e p odejście
Zaw sze p rzeprow adzaj sesje k o n tro ln e
P o d su m o w an ie
5. J a k s ta ć s ię lep szy m tren erem
W yjście p o za p o d sta w y
O szczędzaj czas i energię
Stw órz w łaściw y k lim a t
Unikaj często p o p ełn ian y c h błędów
Z ro zu m , n a czym polega w yzw anie sta w ia n e
przez co a ch in g zespołow y
P ra k ty k a czyni m istrz a
P o d su m o w an ie
6. C oachin g kadry zarządzającej
G dy szefow ie potrzebują pom ocy
Po co prow adzić co a ch in g k a d ry
z a rzą d zają cej?
Dwa p o d ejścia do co a ch in g u kadiy
zarząd zającej
J a k ic h cech s z u k a ć u tre n e ra prow adzącego
co a ch in g k a d ry zarząd zającej
P o d su m o w an ie
61
62
64
69
73
76
78
81
83
85
89
94
96
99
101
10 3
105
108
114
117
6.
M e n to rin g 1 za r zą d za n ie
Rozw ój
za s o b ó w
ludzkich.
M en to rin g a c o a ch in g
i zw iązane z n im k oszty
Kto pow inien m ieć m e n to ra ?
P o d su m o w an ie
119
121 Korzyści p ły n ąc e z m cn to rin g u
127
132
134
13 7
7.
Prawidłowy dobór
R a d y dla organizatorów
Co stan o w i o d o brym d o p a so w a n iu ?
Szefowie ja k o m entorzy: za i przcciw
O rg an izato rzy
dotyczący d o p aso w y w an ia p a rtn e ró w w se s ja c h
m ento rin g o w y ch
- p rz y p ad ek pew nej firm y
P o d su m o w an ie
138
139
145
R ozpoznanie dobrej relacji m entoringow ej 148 E k sp e ry m e n t
148
151
153
8.
B yć efek tyw n y m m en to rem
i pojętnym podopiecznym
C echy efektyw nych m en to ró w
J a k być d o b ry m m e n to re m
n ajp ełn iej sk o rz y sta ć
z m e n to rin g u
P o d su m o w an ie
154
158 Dla podopiecznych: ja k
165
168
171
9.
K obiety i m n ie jsz o śc i
Szczególne w yzw a n ia m entoringu
W yzwania, k tó ry m m u s z ą s p ro s ta ć kobiety
w p ra cy
174
In n a d ro g a szybkiego a w a n s u d la A m erykanów
w yw odzących się z m niejszości
P o d su m o w an ie
11. Poza tradycyjn ym m en to rin g iem
K oledzy i sieci
M entoring koleżeński
M entoring sieciowy
P o d su m o w an ie
D odatek A: O siem kroków o c e n y pracow nika 19 3
D odatek B: P rzydatne n arzędzia
P rzypisy
S ło w n iczek
Lektura u zu p ełn iająca
In deks
O k o n su lta n cie p rzed m io tu
O au torze
203
207
211
213
219
223
224
183
189
191
170
180
181
Zgłoś jeśli naruszono regulamin