Krakowski (1).docx

(54 KB) Pobierz

NAPĘDY MASZYN - LABORATOTIUM

Sporządzanie wykresów zapotrzebowania mocy i momentu zespołu napędowego

Maciej Majewski

Damian Machowski

Klaudia Madej

Walenty Łukasz

Paweł Magiera

Karol Majchrzak

Data wykonania ćwiczenia: 20.12.2015

 

1.       Cel ćwiczenia:
- na podstawie obliczeń sporządzić wykresy parametrów pracy napędu - prędkości, przyspieszenia , zapotrzebowania momentu oraz mocy funkcji czasu,
-zaprogramować układ napędowy i zarejestrować przebieg prędkości (rzeczywistej i zadanej), przyspieszenia i mocy silnika w funkcji czasu,
-przeprowadzić analizę porównawczą wyników

 

  1. Schemat punktowy stanowiska

 

    1. motoreduktor SEW S37RRS80S4/PT z przekładnią ślimakową(i= 10,23[-])
    2. koła linowe o średnicach Φnd= 0,125[m], Φnm= 0,075[m]
    3. wózki o zmiennej masie z kołami linowymi o średnicy Φw= 0,063[m]
    4. układ sterowania składający się z modułu Ethernet, sterownika Tweedo TWDLMDA20DRT
    5. przemiennik częstotliwości ABB ACS800-04

 


2. Dane do obliczeń

Ø=125 mm

i=10,23

In=6·10-3 kg·m3

Ip=9·10-4 kg·m3

Iw=5·10-4 kg·m3

mw=3,56 kg

ns max=1500 obr/min

Ns=750 W


 

i

vi [m/s]

ti [s]

ωsi [1/s]

nsi [%]

ɛ [1/s2]

I

0,11

3,64

36,01

22,94

9,89

II

0,11

3,18

36,01

22,94

0

III

0,05

0,625

16,37

10,43

-31,42

IV

0,05

4

16,37

10,43

0

V

0

8

0

0

-2,05

 

 

3. Wzory potrzebne do obliczeń


ω=4viØ

ω=2πn60

t1=2s1v1

t2=s2-s1v1

t3=2(s3-s2)v1+v2

t4=s4-s3v2

t5=2(s5-s4)v1

a=vt

ε=dt

M=Ms+Md+Mop

Ms=(Q+G2)r

Md=Izrε

Mop=0

Izr=ln(1i)2+Ip+2Iw(Ønd2iØw)2+2mw(Ønd4i)2

N=ωsM


4. Obliczenia


zr=0,00489

Md1=0,0483621 Nm

Md3=-0,1521279 Nm

Md5=-0,0100245 Nm

Ms=0,264666 Nm

M1=0,3130281 Nm

M2=0,264666 Nm

M3=0,1125381 Nm

M4=0,264666 Nm

M5=0,1025136 Nm

 

NIp=0 W

NIk=15,84733W

NIIp=15,45075W

NIIk=15,45075W

NIIIp=6,470373W

NIIIk=7,038673W

NIVp=15,45075W

NIVk=15,45,075W

NVp=12,5425W

NVk=0 W


 

5. Wykresy:

 

 

 

 

 

 

 

 

Na podstawie powyższych wykresów stwierdziliśmy, że prędkość kątowa zadana różni się dosyć znacznie od prędkości kątowej rzeczywistej. Wynika to w dużej mierze głównie z błędu przeliczania danych wejściowych oraz z niedokładności sterowania.

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin