A ja rosnę i rosnę. Trzylatek - plany miesięczne
Treści programowe
Dzień tygodnia/temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele główne
Cele operacyjne
Numery obszarów z podstawy programowej
Karty pracy
1
2
3
4
5
6
7
Wrzesień - tygodnie pierwszy i drugi. Temat tygodni: Lubimy przedszkole
· Zabawy integracyjne: Oto jestem, Zaproszenie do tańca, Stop.
· Zabawa Znam swoje imię - poznawanie imion dzieci.
· Zabawa Przedszkolak (według B. Formy).
· Zabawy relaksacyjne: Masażyk, Kołyska.
· Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej Chłopcy i dziewczynki.
· Zabawa z wykorzystaniem apaszek Kotek goni myszkę.
· Zabawa maskotkami Kto ma tego pluszaka?
· Zabawy ze śpiewem: Kółko graniaste, Stoi różyczka.
· Zabawa w ganianego przy piosence Moi państwo, gdzie wy tak idziecie.
· Zabawa przy piosence Marsz dzieci.
· Zabawa z wykorzystaniem rymowanki Balonik.
· Zabawa z elementem ćwiczeń ortofonicznych Długi wąż.
· Ruchowa interpretacja rymowanki Moja buzia - pokazywanie wymienionych części twarzy.
· Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową Zgaduj-zgadula.
Wrzesień - tydzień trzeci. Temat tygodnia: Lubimy przedszkole
· Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem (według J. Silberg).
· Zabawa ruchowo-naśladowcza Wiem i umiem pokazać (według E. M. Minczakiewicz).
Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
− przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku
i akceptacji
− stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy).
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A. 2009, s. 17).
· Zabawa Dzień dobry.
· Przedszkolne opowieści Dobre maniery.
· Oglądanie lalki Zosi i kart pracy.
· Zabawa paluszkowa Powitanie.
· Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
- stosowanie form grzecznościowych
Dziecko:
- mówi: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję
1, 3, 8, 9, 13
cz. 1, nr 1
· Wspólne kolorowanie rysunków przedstawiających chmurkę i słoneczko jako symboli smutku i radości.
· Muzyczne spotkania - zabawy przy piosence Marsz dzieci.
· Zabawa relaksacyjna Kołyska - rozluźnianie i napinanie dużych grup mięśniowych.
· Zabawa ortofoniczna Wesoły tygrysek.
- rozwijanie poczucia rytmu
- maszeruje w parach
· Zabawa Dotykamy nosa.
· Zabawy rozwijające orientację w schemacie własnego ciała.
· Oglądanie rysunków przedstawiających misie. Kolorowanie rysunku wybranego misia (karta pracy).
- rozwijanie świadomości własnego ciała
- wskazuje wymienione części swojego ciała
nr 2
· Zabawa tematyczna Przyjęcie u lalek.
· Oglądanie przygotowanych przez nauczyciela obrazków - piktogramów - informujących o kącikach znajdujących się w sali.
· Malowanie farbą klejową frędzli przy kocyku.
· Ćwiczenie rozwijające zmysł dotyku Mój kocyk.
martiska89