wykorzystanie-internetu-w-dzialalnosci-malych-i-srednich-przedsiebiorstw-w-polsce.pdf

(1173 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Wykorzystanie Internetu w
działalności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce"
Darmowa publikacja dostarczona przez
www.ebooki.jelcyn.com
Copyright by Złote Myśli & Webankieta.pl, rok 2008
Autor: Webankieta.pl
Tytuł: Wykorzystanie Internetu w działalności małych i średnich przedsiębiorstw w
Polsce
Data: 29.12.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
SPIS TREŚCI
WYKORZYSTANIE INTERNETU W DZIAŁALNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE — WYNIKI BADAŃ (2004 I 2007 ROK)....................5
Tabela 1:
Liczba przedsiębiorstw w Polsce w latach 2004-2007.....................................7
Wykres 1:
Dostęp do Internetu w małych i średnich przedsiębiorstwach w latach 2004–2007
(w %).............................................................................................11
Wykres 2:
Małe i średnie przedsiębiorstwa posiadające stronę internetową — WWW (w %)...12
Tabela 2:
Charakterystyki prób badawczych małych i średnich przedsiębiorstw w 2004 i 2007
roku (w %).......................................................................................13
Wykres 4:
Przyczyny wprowadzenia Internetu do działalności małych i średnich
przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców w 2004 roku (w %, N=492)*...............14
Cd. Przyczyny wprowadzenia Internetu do działalności małych i średnich przedsię-
biorstw w opinii przedsiębiorców w 2004 roku (w %, N=492)*.........................15
Wykres 3:
Ocena przydatności witryny internetowej (WWW) do realizacji wybranych celów
marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw w 2004 roku (w %, N=493)....19
Tabela 3:
Wskaźniki skuteczności działań realizowanych w Internecie (w %)...................19
Tabela 4:
Ocena działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2004 roku (w %).....20
Wykres 5:
Ocena skuteczności działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2002 r.
...................................................................................................21
Wykres 6:
Ocena skuteczności działań realizowanych za pośrednictwem Internetu w 2004 r.
...................................................................................................22
Wykres 7:
Wykorzystanie podpisu elektronicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach (w
%).................................................................................................24
Tabela 5:
Wykorzystanie podpisu elektronicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach
według wielkości przedsiębiorstw (w %)...................................................24
Tabela 6:
Wykorzystywanie podpisu elektronicznego przez małe i średnie przedsiębiorstwa
według subiektywnej oceny sytuacji finansowej (w %).................................25
Tabela 7:
Wykorzystywanie podpisu elektronicznego przez małe i średnie przedsiębiorstwa
według profilu działalności przedsiębiorstw (w %).......................................25
Wykres 8:
Przyczyny niestosowania podpisu elektronicznego przez małe i średnie
przedsiębiorstwa w opinii badanych przedsiębiorców (w %)...........................26
Tabela 8:
Przyczyny niestosowania podpisu elektronicznego przez małe i średnie
przedsiębiorstwa w opinii przedsiębiorców
według wielkości przedsiębiorstw (w %)...................................................27
Wykres 9:
Przedsiębiorstwa wystawiające e-fakturę według wielkości zatrudnienia (w %,
N=128)...........................................................................................28
WYKORZYSTANIE INTERNETU W DZIAŁALNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH
PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE –
darmowy fragment –
ZŁOTE MYŚLI
Raport serwisu Webankieta
str. 5
Wykorzystanie Internetu w działalności
małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
— wyniki badań (2004 i 2007 rok)
Początki Internetu sięgają końca lat sześćdziesiątych
1
i nawet dziś jest
trudno powiedzieć, jaką obecnie rolę odegra to nowe medium w życiu
codziennym człowieka czy działalności przedsiębiorstwa. Internet po-
winien być traktowany jako następny krok ku integracji kanałów ko-
munikacji, platform handlowych czy budowy wirtualnych wspólnot itd.
W XXI wieku Internet stał się podstawowym narzędziem wykorzystywa-
nym w procesach gospodarczych przedsiębiorstw, spełniając trzy pod-
stawowe funkcje — informacyjną, relacyjną oraz transakcyjną.
W literaturze spotyka się stwierdzenia, że Internet to ogólnoświatowa
sieć komputerowa, jednak właściwsze jest określenie Internetu jako
światowego systemu sieci komputerowych, opartego na protokole komu-
nikacyjnym TCP/IP. Internet nie ma jądra, centralnego miejsca sieci
(systemu), a sam system składa się z tysięcy niezależnych podsieci połą-
czonych większymi bądź mniejszymi łączami telekomunikacyjnymi.
Sam zasób terminu Internet jest dużo większy, nie ogranicza się jedynie
do podejścia technicznego i wymaga spojrzenia również przez pryzmat
aspektu społeczno-ekonomicznego. Internet oprócz charakterystyki
technicznej posiada również charakterystykę informatyczną (hard-
i software’ową), organizacyjną, ekonomiczną i funkcjonalną
2
. E. Krol
i E. Hoffman postrzegają Internet w trzech równoważnych aspektach
3
:
Powstanie zalążków przyszłego Internetu datuje się na 29 października 1969 roku,
kiedy to doszło do pierwszej próba transmisji danych przez sieć ARPANET między Uni-
wersytetem Kalifornijskim w Los Angeles a Stanford Research Institute.
2
J. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, War-
szawa 2001, s. 232.
3
E. Krol, E. Hoffman, FYI on „What is the Internet?”, wersja elektroniczna dostępna:
http://nexus.brocku.ca/rogawa/rfc/rfc1462.html
[dostęp 28.03.2004].
1
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli
&
Webankieta
Zgłoś jeśli naruszono regulamin