[PL] Warhammer 4ed. - Ludzkość.pdf
(
2163 KB
)
Pobierz
Ludzie Imperium
Podręcznik główny do
Warhammer Fantasy Roleplay
4ed.
zawiera zasady pozwalające przede wszystkim gene
rować postacie ludzi, którzy urodzili oraz wychowali się
w Reiklandzie. Ten niewielki dodatek zawiera zasady po
zwalające stworzyć ludzkiego mieszkańca z innych rejo
nów. Zasady, opisy oraz wybrane atrybuty zostały dobra
ne na podstawie podręcznika
Dziedzictwo Sigmara
do
drugiej edycji gry.
Dodatek ten jest fanowski i bezpłatny. Prawa do ilustracji
(w tym tła) należą do
Cubicle 7.
Część opisów krain pochodzi ze strony
WarrWikia
sługują ich autorom.
Podczas tworzenia postaci, jeśli wybrałeś rasę człowieka,
i zanotuj umiejętności oraz talenty podane tutaj, zamiast
tych z podręcznika głównego.
(warhammer.fandom.com/). Prawa do tych tekstów przy
wybierz jego pochodzenie, wybierając jedno z poniższych
Hochland
Averland
Hochland to mała, ale dumna prowincja, słynąca ze swoich
łowców i tropicieli. Tradycyjną potrawą jest tu pieczona dzi
czyzna znana w całym Imperium, choć smakosze twierdzą, że
nadal najlepiej smakuje przyrządzona pod niebem Hochlan
du. Mieszkańcy tej prowincji uznawani są za ludzi lojalnych,
cielskich spośród wszystkich obywateli Imperium. Ponieważ
dzielnych i zgodnych, a także najbardziej otwartych, i przyja
ich kraina stanowi skrzyżowanie taktów biegnących z Półno
cją, rzadko spotykaną wśród ludów Imperium.
Umiejętności:
Skradanie, Charyzma, Dowodzenie, Opa
toński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Hochland), Broń
Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Prochowa)
Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Strzelec Wyborowy lub Czujny, 3
Wielkie księstwo Averlandu to jedno z jedenastu Wielkich
Księstw Imperium leżące w jego południowo-wschodniej czę
ści. Spokojnie, ciepłe i rozwinięte księstwo swoją sławę zdoby
ło dzięki smacznemu winu oraz znanej na całe Imperium ra
sie bydła nazwanego na cześć księstwa Averlandzkim. Jego
ekonomia skupiona jest głównie wokół upraw i hodowli choć
handluje się tu też kamieniami szlachetnymi i futrami a także
nielicznymi wyrobami krasnoludzkich rzemieślników z Gór
Czarnych czy Gór Krańca Świata.
cy i Wschodu, Hochlandczycy cechują się wyjątkową toleran
Umiejętności:
Jeździectwo, Opieka nad Zwierzętami, Do
wodzenie, Opanowanie, Wycena, Sekretne Znaki (Górnik),
Plotkowanie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy),
gowa (Łuki)
Wiedza (Averland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasię
Talenty:
Wróżba Losu, Urodzony w Siodle lub Charyzma
tyczny, 3 Losowe Talenty
nowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Bre
Middenland
Wielkie Księstwo Middenlandu znajduje się w sercu Impe
rium. Middenheim, stolica tej krainy, została wybudowana
na olbrzymim, białym wzgórzu, które góruje nad gęstym la
sem Drakwald. Middenlandczycy są znani ze swojej miłości
do boga wojowników oraz wilków Ulryka, konserwatyzmu
nych ras.
Umiejętności:
Atletyka, Przekupstwo, Dowodzenie, Za
straszanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Bre
toński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Middenland),
Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuki)
zmatyczny, 3 Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Urodzony Wojownik lub Chary
Ostermark
Ostermark istniał już za czasów powstawania Imperium, jed
nak oficjalnie Liga Ostermarku powstała w XIX wieku, gdy
dawna stolica Mordheim została zniszczona przez olbrzymią
kometę. Śmierć władców oraz zniszczenie stolicy zmusiło
miasta oraz wsie do połączenia swoich sił i stworzenia demo
kańcy tych rejonów są uważani za odważnych, jako że grani
czą z Kislevem, Sylvanią oraz Górami Krańca Świata i od lat
stawiają czoła najeźdźcom.
Umiejętności:
Odporność, Sztuka Przetrwania, Dowodze
nie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Ję
zyk (Hospodarnyj), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Oster
mark), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuki)
zmatyczny, 3 Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Niezwykle Odporny lub Chary
kratycznego rządu, określanego właśnie mianem Ligi. Miesz
oraz nieufności, szczególnie w stosunku do przedstawicieli in
Nordland
Nordland znany jest siedziba imperialnej floty oraz bezpiecz
nych dróg przybrzeżnych, na których trzeba jednak płacić bo
lesne myto. Wielu podróżnych oraz handlarzy przechodzi
przez Nordland, by dotrzeć do miasta Marienburg. Miejsce to
Ostland
Wielkie Księstwo Ostlandu graniczy od wschodu z Kislevem,
od północy z Morzem Szponów i z południa i zachodu z Gó
rami Środkowymi. Ostland jest krainą wilgoci i mgieł. Prawie
całkowicie jest ona pokryta sklepieniem Lasu Cieni. Ludzie na
tych terenach nauczyli się żyć pośród prastarych drzew,
serwować ciemne głębie lasu.
uzdatniając ziemię pod ich farmy i osady, oraz uważnie ob
również żyje w stałym strachu przed najeźdźcami z północy,
mimo iż Nordlandczycy sami przypominają mieszkańców pół
nocy swoją posturą.
Umiejętności:
Nawigacja, Mocna głowa, Dowodzenie,
Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język
stawowa), Broń Zasięgowa (Łuki)
3 Losowe Talenty
(Norski), Pływanie, Wiedza (Nordland), Broń Biała (Pod
Talenty:
Wróżba Losu, Bardzo Silny lub Charyzmatyczny,
Umiejętności:
Sztuka Przetrwania, Charyzma, Dowodze
nie, Opanowanie, Skradanie, Targowanie, Plotkowanie,
Język (Hospodarnyj), Język (Jałowe Krainy), Wiedza
(Łuki)
(Ostland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa
Talenty:
Wróżba Losu, Tragarz lub Charyzmatyczny, 3
Losowe Talenty
Reikland
Leżące na południowym zachodzie Wielkie Księstwo Reiklan
du jest głównym księstwem w Imperium. Reikland od prawie
stu lat jest najważniejszą częścią ludzkiego cesarstwa bowiem
Talabekland
Wielkie Księstwo Talabeklandu leży w centrum Imperium.
Ludność Talabeklandu, włącznie z szlachtą jest niezwykle
skromna. Są oni uważani za dzikich przez wielu mieszkań
ców wschodnich prowincji, ponieważ mieszka tam wielu
się wiejskimi zajęciami, takimi jak tropienie i polowanie.
iklandu i wschodnich prowincji za słabych elegancików oraz
modnisiów.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Tro
pienie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie,
becland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa
(Łuki)
Talenty:
Wróżba Losu, Oko Łowcy lub Błyskotliwość, 3
Losowe Talenty
Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Tala
drwali i leśników, którzy mimo mieszkania w mieście trudnią
W drugą stronę, Talabeklandczycy uważają mieszkańców Re
znajduje się w nim Altdorf - stolica Reiklandu i całego pań
stwa. To tam znajdują się siedziba Imperatora oraz wiele pla
cówek administracyjnych,to tam stacjonują armie Imperium.
Jest to też miejsce w którym Sigmar Młotodzierżca dał pod
waliny pod dzisiejsze Imperium. W oczach wielu mieszkań
ców Reiklandu, to właśnie ich księstwo stanowi serce ludzkie
go świata.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Do
wodzenie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowa
nie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza
(Łuki)
(Reikland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa
Talenty:
Wróżba Losu, Błyskotliwość lub Charyzmatycz
ny, 3 Losowe Talenty
Stirland
Wissenland
Znajdująca się na wyżynach biedna prowincja Stirlandu jest
znana ze swojego ponurego klimatu oraz wpływu wampirów.
Prowincja ta graniczy z Sylvanią, która jest z kolei znana ze
swych mglistych lasów oraz starych zamków, które spogląda
ją na Stirland niczym wygłodniałe sępy. Stirlandczycy wyróż
niają się również swoim czarnym poczuciem humoru.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Do
wodzenie, Oswajanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie,
land), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuki)
tliwość, 3 Losowe Talenty
Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Stir
Talenty:
Wróżba Losu, Nienawiść (Nieumarli) lub Błysko
Wissenland uważany jest za imperialną zbrojownię, jako że
to właśnie tutaj znajduje się miasto stołeczne Nuln, będące
największą fabryką armat oraz czarnego prochu w Starym
Świecie. W tym miejscu powstaje najbardziej zabójcze uzbro
jenie ludzkości.
Umiejętności:
Opieka
nad
Zwierzętami,
Charyzma,
Oswajanie, Sztuka Przetrwania, Wycena, Targowanie,
Plotkowanie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy),
Wiedza (Wissenland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Za
sięgowa (Prochowa)
Talenty:
Wróżba Losu, Mistrz Rzemiosła (dowolny) lub
Wstrzemięźliwy, 3 Losowe Talenty
Estalia
Estalia ulokowana jest na półwyspie w zachodniej części Sta
rego Świata. Państwo to graniczy z Bretonnią i granice są wy
znaczane przez wzgórza Irrana oraz Abasko na wschodzie.
Estalijczycy są silnym ludem i uważają się za pierwszych lu
dzi, którzy założyli osady w Starym Świecie... jednak te teorie
nie są poważnie traktowane poza samą Estalią.
Typowy Estalijczyk utrzymuje się z rybołóstwa lub handlu.
Szermierstwo jest również bardzo popularnym hobby wśród
tych ludzi (nawet wśród biedniejszych) i estalijscy mistrzowie
rejonów lubią również nosić oryginalnie stylizowane wąsy
brwi.
Tilea
Tilea jest krainą znajdującą się na południowym półwyspie
Starego Świata. Tilea nie jest zjednoczonym królestwem – po
dzielona jest na republiki oraz księstwa, które rządzone są
przez książęta kupieckie.
Kraina ta jest ciągle nękana przez wymysły oraz konflikty
rządzących, którzy walczą ze swoimi rywalami o każdą, na
wet złamaną monetę. Tilea jest krainą chciwości oraz ludz
kich słabości i bitwy rozgrywane są za pomocą najemników
ny” opłacanych przez kupców oraz bogate rodziny.
(z których składa się cała armia Tilei), zwanych „Psami Woj
Tilea jest jednak również krainą progresu oraz demokracji.
miecza nie mają sobie równych na świecie. Mężczyźni z tych
oraz brody, na widok których nawet krasnoludy podnoszą
Zagrożenie ze strony chaosu jest zablokowane przez Impe
rium oraz inne krainy ludzi, dlatego większym problemem dla
zbyt dobrych relacji.
Estalii jest Tilea oraz Bretonnia, z którymi ta kraina nie ma
Estalijczycy są gorliwymi wyznawcami Myrmidii, podobnie
jak Tileańczycy. Pomylenie Estalijczyka z Tileańczykiem jest
żają Estalijczycy) nie ma piękniejszego i wspanialszej ludzkiej
krainy na świecie, niż Estalia.
jednak śmiertelną obrazą dla tych ludzi. Poza tym (jak uwa
Rodzi się tutaj wiele utalentowanych pisarzy, malarzy oraz
aktorów. Do tego miejsca często również dobijają statki wyso
kich elfów, jako że miejsce to ma najlepsze połączenie z ich
krainą i często dochodzi dzięki temu do wymiany kulturowej.
Dla Tileańczyka, ważne jest posiadanie otwartego umysłu
i równie istotne jest zamiłowanie do sztuki.
Jako że Imperium oraz Bretonnia są murami oddzielającymi
Tileę od maruderów chaosu, największym zagrożeniem dla tej
sto próbują plądrować nabrzeżne pola oraz osady.
Umiejętności:
Charyzma, Dowodzenie, Sztuka, Wycena,
Targowanie, Przekupstwo, Plotkowanie, Język (Elthárin),
wa), Broń Zasięgowa (Łuki)
3 Losowe Talenty
Język (Bretoński), Wiedza (Tilea), Broń Biała (Podstawo
Talenty:
Wróżba Losu, Czytanie/Pisanie lub Łapówkarz,
krainy są morscy najeźdźcy oraz oddziały z Arabii, które czę
Umiejętności:
Odporność, Charyzma, Wiedza (Heraldy
ka), Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Hospodar
nyj), Język (Tileański), Wiedza (Estalia), Broń Biała (Pod
stawowa), Broń Biała (Szermiecza), Broń Zasięgowa
(Łuki)
Talenty:
Wróżba Losu, Charyzmatyczny lub Finta, 3 Loso
we Talenty
Plik z chomika:
Spinacz85krak
Inne pliki z tego folderu:
Errata-WFRP-4-ed-PL-1.2.pdf
(249 KB)
Karta-Postaci-WFRP-4-ed_PL-A4.pdf
(4604 KB)
Karta-Stanow.pdf
(172 KB)
Pocztowki-z-Miasta-Potepionych.pdf
(378 KB)
WFRP Budynki Reiklandu.pdf
(45380 KB)
Inne foldery tego chomika:
D&D
Fallout (2d20)
KULT
Pathfinder
Świat mroku
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin