[PL] Warhammer 4ed. - Ludzkość.pdf

(2163 KB) Pobierz
Ludzie Imperium
Podręcznik główny do
Warhammer Fantasy Roleplay
4ed.
zawiera zasady pozwalające przede wszystkim gene­
rować postacie ludzi, którzy urodzili oraz wychowali się
w Reiklandzie. Ten niewielki dodatek zawiera zasady po­
zwalające stworzyć ludzkiego mieszkańca z innych rejo­
nów. Zasady, opisy oraz wybrane atrybuty zostały dobra­
ne na podstawie podręcznika
Dziedzictwo Sigmara
do
drugiej edycji gry.
Dodatek ten jest fanowski i bezpłatny. Prawa do ilustracji
(w tym tła) należą do
Cubicle 7.
Część opisów krain pochodzi ze strony
WarrWikia
sługują ich autorom.
Podczas tworzenia postaci, jeśli wybrałeś rasę człowieka,
i zanotuj umiejętności oraz talenty podane tutaj, zamiast
tych z podręcznika głównego.
(warhammer.fandom.com/). Prawa do tych tekstów przy­
wybierz jego pochodzenie, wybierając jedno z poniższych
Hochland
Averland
Hochland to mała, ale dumna prowincja, słynąca ze swoich
łowców i tropicieli. Tradycyjną potrawą jest tu pieczona dzi­
czyzna znana w całym Imperium, choć smakosze twierdzą, że
nadal najlepiej smakuje przyrządzona pod niebem Hochlan­
du. Mieszkańcy tej prowincji uznawani są za ludzi lojalnych,
cielskich spośród wszystkich obywateli Imperium. Ponieważ
dzielnych i zgodnych, a także najbardziej otwartych, i przyja­
ich kraina stanowi skrzyżowanie taktów biegnących z Półno­
cją, rzadko spotykaną wśród ludów Imperium.
Umiejętności:
Skradanie, Charyzma, Dowodzenie, Opa­
toński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Hochland), Broń
Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Prochowa)
Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Strzelec Wyborowy lub Czujny, 3
Wielkie księstwo Averlandu to jedno z jedenastu Wielkich
Księstw Imperium leżące w jego południowo-wschodniej czę­
ści. Spokojnie, ciepłe i rozwinięte księstwo swoją sławę zdoby­
ło dzięki smacznemu winu oraz znanej na całe Imperium ra­
sie bydła nazwanego na cześć księstwa Averlandzkim. Jego
ekonomia skupiona jest głównie wokół upraw i hodowli choć
handluje się tu też kamieniami szlachetnymi i futrami a także
nielicznymi wyrobami krasnoludzkich rzemieślników z Gór
Czarnych czy Gór Krańca Świata.
cy i Wschodu, Hochlandczycy cechują się wyjątkową toleran­
Umiejętności:
Jeździectwo, Opieka nad Zwierzętami, Do­
wodzenie, Opanowanie, Wycena, Sekretne Znaki (Górnik),
Plotkowanie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy),
gowa (Łuki)
Wiedza (Averland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasię­
Talenty:
Wróżba Losu, Urodzony w Siodle lub Charyzma­
tyczny, 3 Losowe Talenty
nowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Bre­
Middenland
Wielkie Księstwo Middenlandu znajduje się w sercu Impe­
rium. Middenheim, stolica tej krainy, została wybudowana
na olbrzymim, białym wzgórzu, które góruje nad gęstym la­
sem Drakwald. Middenlandczycy są znani ze swojej miłości
do boga wojowników oraz wilków Ulryka, konserwatyzmu
nych ras.
Umiejętności:
Atletyka, Przekupstwo, Dowodzenie, Za­
straszanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Bre­
toński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Middenland),
Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuki)
zmatyczny, 3 Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Urodzony Wojownik lub Chary­
Ostermark
Ostermark istniał już za czasów powstawania Imperium, jed­
nak oficjalnie Liga Ostermarku powstała w XIX wieku, gdy
dawna stolica Mordheim została zniszczona przez olbrzymią
kometę. Śmierć władców oraz zniszczenie stolicy zmusiło
miasta oraz wsie do połączenia swoich sił i stworzenia demo­
kańcy tych rejonów są uważani za odważnych, jako że grani­
czą z Kislevem, Sylvanią oraz Górami Krańca Świata i od lat
stawiają czoła najeźdźcom.
Umiejętności:
Odporność, Sztuka Przetrwania, Dowodze­
nie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Ję­
zyk (Hospodarnyj), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Oster­
mark), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuki)
zmatyczny, 3 Losowe Talenty
Talenty:
Wróżba Losu, Niezwykle Odporny lub Chary­
kratycznego rządu, określanego właśnie mianem Ligi. Miesz­
oraz nieufności, szczególnie w stosunku do przedstawicieli in­
Nordland
Nordland znany jest siedziba imperialnej floty oraz bezpiecz­
nych dróg przybrzeżnych, na których trzeba jednak płacić bo­
lesne myto. Wielu podróżnych oraz handlarzy przechodzi
przez Nordland, by dotrzeć do miasta Marienburg. Miejsce to
Ostland
Wielkie Księstwo Ostlandu graniczy od wschodu z Kislevem,
od północy z Morzem Szponów i z południa i zachodu z Gó­
rami Środkowymi. Ostland jest krainą wilgoci i mgieł. Prawie
całkowicie jest ona pokryta sklepieniem Lasu Cieni. Ludzie na
tych terenach nauczyli się żyć pośród prastarych drzew,
serwować ciemne głębie lasu.
uzdatniając ziemię pod ich farmy i osady, oraz uważnie ob­
również żyje w stałym strachu przed najeźdźcami z północy,
mimo iż Nordlandczycy sami przypominają mieszkańców pół­
nocy swoją posturą.
Umiejętności:
Nawigacja, Mocna głowa, Dowodzenie,
Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język
stawowa), Broń Zasięgowa (Łuki)
3 Losowe Talenty
(Norski), Pływanie, Wiedza (Nordland), Broń Biała (Pod­
Talenty:
Wróżba Losu, Bardzo Silny lub Charyzmatyczny,
Umiejętności:
Sztuka Przetrwania, Charyzma, Dowodze­
nie, Opanowanie, Skradanie, Targowanie, Plotkowanie,
Język (Hospodarnyj), Język (Jałowe Krainy), Wiedza
(Łuki)
(Ostland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa
Talenty:
Wróżba Losu, Tragarz lub Charyzmatyczny, 3
Losowe Talenty
Reikland
Leżące na południowym zachodzie Wielkie Księstwo Reiklan­
du jest głównym księstwem w Imperium. Reikland od prawie
stu lat jest najważniejszą częścią ludzkiego cesarstwa bowiem
Talabekland
Wielkie Księstwo Talabeklandu leży w centrum Imperium.
Ludność Talabeklandu, włącznie z szlachtą jest niezwykle
skromna. Są oni uważani za dzikich przez wielu mieszkań­
ców wschodnich prowincji, ponieważ mieszka tam wielu
się wiejskimi zajęciami, takimi jak tropienie i polowanie.
iklandu i wschodnich prowincji za słabych elegancików oraz
modnisiów.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Tro­
pienie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie,
becland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa
(Łuki)
Talenty:
Wróżba Losu, Oko Łowcy lub Błyskotliwość, 3
Losowe Talenty
Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Tala­
drwali i leśników, którzy mimo mieszkania w mieście trudnią
W drugą stronę, Talabeklandczycy uważają mieszkańców Re­
znajduje się w nim Altdorf - stolica Reiklandu i całego pań­
stwa. To tam znajdują się siedziba Imperatora oraz wiele pla­
cówek administracyjnych,to tam stacjonują armie Imperium.
Jest to też miejsce w którym Sigmar Młotodzierżca dał pod­
waliny pod dzisiejsze Imperium. W oczach wielu mieszkań­
ców Reiklandu, to właśnie ich księstwo stanowi serce ludzkie­
go świata.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Do­
wodzenie, Opanowanie, Wycena, Targowanie, Plotkowa­
nie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza
(Łuki)
(Reikland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa
Talenty:
Wróżba Losu, Błyskotliwość lub Charyzmatycz­
ny, 3 Losowe Talenty
Stirland
Wissenland
Znajdująca się na wyżynach biedna prowincja Stirlandu jest
znana ze swojego ponurego klimatu oraz wpływu wampirów.
Prowincja ta graniczy z Sylvanią, która jest z kolei znana ze
swych mglistych lasów oraz starych zamków, które spogląda­
ją na Stirland niczym wygłodniałe sępy. Stirlandczycy wyróż­
niają się również swoim czarnym poczuciem humoru.
Umiejętności:
Opieka nad Zwierzętami, Charyzma, Do­
wodzenie, Oswajanie, Wycena, Targowanie, Plotkowanie,
land), Broń Biała (Podstawowa), Broń Zasięgowa (Łuki)
tliwość, 3 Losowe Talenty
Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy), Wiedza (Stir­
Talenty:
Wróżba Losu, Nienawiść (Nieumarli) lub Błysko­
Wissenland uważany jest za imperialną zbrojownię, jako że
to właśnie tutaj znajduje się miasto stołeczne Nuln, będące
największą fabryką armat oraz czarnego prochu w Starym
Świecie. W tym miejscu powstaje najbardziej zabójcze uzbro­
jenie ludzkości.
Umiejętności:
Opieka
nad
Zwierzętami,
Charyzma,
Oswajanie, Sztuka Przetrwania, Wycena, Targowanie,
Plotkowanie, Język (Bretoński), Język (Jałowe Krainy),
Wiedza (Wissenland), Broń Biała (Podstawowa), Broń Za­
sięgowa (Prochowa)
Talenty:
Wróżba Losu, Mistrz Rzemiosła (dowolny) lub
Wstrzemięźliwy, 3 Losowe Talenty
Estalia
Estalia ulokowana jest na półwyspie w zachodniej części Sta­
rego Świata. Państwo to graniczy z Bretonnią i granice są wy­
znaczane przez wzgórza Irrana oraz Abasko na wschodzie.
Estalijczycy są silnym ludem i uważają się za pierwszych lu­
dzi, którzy założyli osady w Starym Świecie... jednak te teorie
nie są poważnie traktowane poza samą Estalią.
Typowy Estalijczyk utrzymuje się z rybołóstwa lub handlu.
Szermierstwo jest również bardzo popularnym hobby wśród
tych ludzi (nawet wśród biedniejszych) i estalijscy mistrzowie
rejonów lubią również nosić oryginalnie stylizowane wąsy
brwi.
Tilea
Tilea jest krainą znajdującą się na południowym półwyspie
Starego Świata. Tilea nie jest zjednoczonym królestwem – po­
dzielona jest na republiki oraz księstwa, które rządzone są
przez książęta kupieckie.
Kraina ta jest ciągle nękana przez wymysły oraz konflikty
rządzących, którzy walczą ze swoimi rywalami o każdą, na­
wet złamaną monetę. Tilea jest krainą chciwości oraz ludz­
kich słabości i bitwy rozgrywane są za pomocą najemników
ny” opłacanych przez kupców oraz bogate rodziny.
(z których składa się cała armia Tilei), zwanych „Psami Woj­
Tilea jest jednak również krainą progresu oraz demokracji.
miecza nie mają sobie równych na świecie. Mężczyźni z tych
oraz brody, na widok których nawet krasnoludy podnoszą
Zagrożenie ze strony chaosu jest zablokowane przez Impe­
rium oraz inne krainy ludzi, dlatego większym problemem dla
zbyt dobrych relacji.
Estalii jest Tilea oraz Bretonnia, z którymi ta kraina nie ma
Estalijczycy są gorliwymi wyznawcami Myrmidii, podobnie
jak Tileańczycy. Pomylenie Estalijczyka z Tileańczykiem jest
żają Estalijczycy) nie ma piękniejszego i wspanialszej ludzkiej
krainy na świecie, niż Estalia.
jednak śmiertelną obrazą dla tych ludzi. Poza tym (jak uwa­
Rodzi się tutaj wiele utalentowanych pisarzy, malarzy oraz
aktorów. Do tego miejsca często również dobijają statki wyso­
kich elfów, jako że miejsce to ma najlepsze połączenie z ich
krainą i często dochodzi dzięki temu do wymiany kulturowej.
Dla Tileańczyka, ważne jest posiadanie otwartego umysłu
i równie istotne jest zamiłowanie do sztuki.
Jako że Imperium oraz Bretonnia są murami oddzielającymi
Tileę od maruderów chaosu, największym zagrożeniem dla tej
sto próbują plądrować nabrzeżne pola oraz osady.
Umiejętności:
Charyzma, Dowodzenie, Sztuka, Wycena,
Targowanie, Przekupstwo, Plotkowanie, Język (Elthárin),
wa), Broń Zasięgowa (Łuki)
3 Losowe Talenty
Język (Bretoński), Wiedza (Tilea), Broń Biała (Podstawo­
Talenty:
Wróżba Losu, Czytanie/Pisanie lub Łapówkarz,
krainy są morscy najeźdźcy oraz oddziały z Arabii, które czę­
Umiejętności:
Odporność, Charyzma, Wiedza (Heraldy­
ka), Wycena, Targowanie, Plotkowanie, Język (Hospodar­
nyj), Język (Tileański), Wiedza (Estalia), Broń Biała (Pod­
stawowa), Broń Biała (Szermiecza), Broń Zasięgowa
(Łuki)
Talenty:
Wróżba Losu, Charyzmatyczny lub Finta, 3 Loso­
we Talenty
Zgłoś jeśli naruszono regulamin