2-menadzer-doskonaly-kreatywnosc.pdf

(1367 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"2 Menadżer doskonały.
Kreatywność"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Grzegorz Szczerba, rok 2013
Autor: Grzegorz Szczerba
Tytuł: 2 Menadżer doskonały. Kreatywność
Data: 13.04.2020
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spis treści
Wstęp
.......................................................................................... 5
Kreatywność
............................................................................ 9
Twórczy menadżer ......................................................... 36
Sposoby myślenia
................................................................ 71
Bariery twórczego myślenia
............................................ 79
Czynniki intrapersonalne ............................................... 80
Czynniki interpersonalne ............................................... 91
Umiejętności ludzi twórczych
..................................... 107
Generowanie pomysłów
................................................. 114
Rozwijanie twórczego myślenia
.................................. 135
Myślenie twórcze.......................................................... 136
Zakończenie
........................................................................ 154
Bibliografia
........................................................................... 158
Roz w i j a n i e t wó r czeg o m y ś l e n i a
Kreatywne podejście do zadań i problemów to jedna z podstawo-
wych życiowych umiejętności menadżera. Jeśli potrafi wybrnąć
z każdej sytuacji i znaleźć rozwiązanie inne niż wszystkie do tej
pory omawiane, tym lepiej dla niego. Nowości są mile widziane
i jak najbardziej wskazane, zwłaszcza w pracy zawodowej.
Innowacyjny, czasem zabawny, zaskakujący i niepowta-
rzalny — jeśli takie określenia przypisywane są menadżero-
wi, to ten dla zatrudniającej go organizacji jest praktycznie na
wagę złota. To dzięki pomysłom takich ludzi rozwija się świat.
Rozumiejący to kierownik, dyrektor czy też prezes staje się mi-
strzem w radzeniu sobie z ciągle pojawiającymi się problema-
mi. Przecież wszystko można usprawnić, zrobić coś szybciej,
poprowadzić taniej i na pewno odmienić. Jeśli każde działanie
menadżera zmierza do zmiany, ciągłego ulepszania i rozwoju,
to na pewno mamy do czynienia z kimś myślącym twórczo.
Rokuje to pomyślnie nie tylko dla niego samego, ale także dla
135
Menadżer doskonały. Kreatywność
otaczających go pracowników, którzy z malkontentów stają
się osobami znajdującymi metody prowadzące do poprawy
własnego życia i gwarantują sobie tym samym własny rozwój.
Ciągłe proponowanie i zachęcanie do wprowadzania,
testowania i próbowania nowych rozwiązań może przyspie-
szyć karierę lub po prostu przedstawić otaczający nas świat
z zupełnie innej perspektywy. Nie ma sensu uciekać od tego,
co nowe. Zatem czas zadać sobie dwa pytania:
jak stać się kreatywnym?
jak wdrażać pomysły w życie?
M y ś l e n i e twó r cze
Można przytoczyć kilka podpowiedzi, w jaki sposób można
pobudzić własną kreatywność. Kierowcy zrozumieją te słowa:
gdy jedziesz, czasami czujesz, że brakuje gazu pod pedałem.
Tak jest w życiu. Wszystko dobrze się układa i tylko czegoś
jeszcze brakuje. Czujemy to podświadomie i wtedy, zupełnie
znikąd, pojawia się nagle zniechęcenie. Czas je przezwycię-
żyć, gdyż jest to możliwe. Jeśli nie pomogło wymienienie ba-
rier, technik czy też cech, których unikanie lub istnienie po-
prawia kreatywność, nadszedł czas na zapoznanie się z jeszcze
kilkoma poradami w kwestii twórczego myślenia.
W zależności od typu osobowości, ludzie są mniej lub bar-
dziej kreatywni. Dlaczego? Niektórzy bardziej dbali o swój roz-
wój i dane im było (nawet zupełnie nieświadomie) rozwinąć
lepiej tę umiejętność. Nic straconego dla pozostałych. O swój
typ osobowości zawodowej mogą zadbać, analizując obszary
własnych kompetencji zawodowych. Niektóre osoby mają lep-
136
Zgłoś jeśli naruszono regulamin