aukcje-internetowe-i-co-dalej.pdf

(615 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Aukcje internetowe... i co
dalej?"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Wojciech Cywiński, rok 2011
Autor: Wojciech Cywiński
Tytuł: Aukcje internetowe... i co dalej?
Data: 13.04.2020
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spis treści
Wstęp...................................................................................................................................9
C zęś ć I
B az a da nych Two i ch k l ie n tów z A l l e g ro
Prowadzenie działalności na Allegro ..................................................................................15
Pozyskiwanie danych kontrahentów ..................................................................................18
Przykład: tajemnica biletów lotniczych za 1 zł ..............................................................19
Tworzenie bazy danych klientów........................................................................................21
Dane kontaktowe ...............................................................................................................23
Historia zakupów ...............................................................................................................25
Zmiany w danych kontaktowych ........................................................................................27
Ważne daty ........................................................................................................................30
Przykład: prezent urodzinowy ......................................................................................30
Kompletna baza danych przewagą strategiczną firmy .......................................................34
Formalno-prawny aspekt posiadania bazy danych.............................................................36
Etyka biznesu .....................................................................................................................37
C zę ść I I
O t war t y ma rket in g i n te r n e tow y
Autentyczność i znajomość sprzedawcy .............................................................................41
Przykład: brak profesjonalizmu.....................................................................................44
Stały kontakt ......................................................................................................................47
Metody bardzo inwazyjne .............................................................................................47
Osobiste spotkania .............................................................................................47
Telefony .............................................................................................................48
Metody mało inwazyjne ...............................................................................................48
E-maile ..............................................................................................................48
SMS ....................................................................................................................50
Formy kontaktu ..................................................................................................................53
Direct Mailing — wysyłka maili ...................................................................................53
Istota Direct Mailingu ...................................................................................................66
Po pierwsze — częstotliwość ............................................................................66
Po drugie — treść .............................................................................................67
Po trzecie — zbieraj opinie ...............................................................................68
Po czwarte — szukaj wydarzeń ........................................................................69
Po piąte — zbieraj klientów niszowych .............................................................69
SMS — promocja impulsywna.....................................................................................71
Przykład: Chomikuj.pl ........................................................................................71
Przykład: Grono.net ...........................................................................................71
Przykład: Lex.pl .................................................................................................72
Direct Mail — przesyłki pocztowe................................................................................73
Przykład: Konwar — producent czapek.............................................................74
Przykład: Nazwa.pl ............................................................................................87
Przykład: mBank ................................................................................................91
Przykład: Citi Handlowy .....................................................................................94
Inne przykłady ...................................................................................................95
Integracja działań marketingowych..............................................................................99
Elementy składowe oferty Direct Mail ..............................................................101
Rentgen szczęki................................................................................................103
C zęś ć II I
Ryn e k w l ic z bach
Nowe trendy w zachowaniach konsumenckich ................................................................117
Podział klasowy w Polsce .................................................................................................119
Klasa wyższa ....................................................................................................119
Klasa średnia ....................................................................................................119
Klasa niższa ......................................................................................................119
Jaka jest różnica pomiędzy klasą robotniczą a klasą średnią?......................................121
Klasa robotnicza ...............................................................................................121
Klasa średnia ....................................................................................................121
Kategorie majątkowe w Polsce.........................................................................................124
Bogaci.........................................................................................................................124
Bogaci „Old Money”..........................................................................................126
Bogaci „nuworysze”..........................................................................................126
Wydatki najbogatszych w Polsce ......................................................................127
Typologia klasy średniej ..............................................................................................128
Klasa biedna ...............................................................................................................129
Konsumenci niezamożni ..................................................................................129
Pokolenie a zarobki ..........................................................................................................132
Młodzież jako oddzielna grupa konsumencka ..................................................................135
Siła nabywcza młodzieży w Polsce ..............................................................................137
Wpływ młodzieży na podejmowanie decyzji zakupowych..........................................140
Segmentacja młodzieży w Polsce ...............................................................................142
Siła rynkowa seniorów .....................................................................................................144
Istotne wartości dla seniorów jako grupy konsumenckiej ...........................................145
Zgłoś jeśli naruszono regulamin