Second_Life_Przewodnik_gracza_second.pdf

(1224 KB) Pobierz
Second Life.
Przewodnik gracza
Autor: Michael Rymaszewski, Wagner James Au,
Mark Wallace, Catherine Winters, Cory Ondrejka,
Benjamin Batstone-Cunninghan
T³umaczenie: Tomasz Misiorek
ISBN: 978-83-246-1273-4
Tytu³ orygina³u:
Second Life: The Official Guide
Format: 180x235 , stron: 360
Masz szansê spróbowaæ raz jeszcze!
Jakie zasady rz¹dz¹ wirtualnym œwiatem Second Life?
Jak stworzyæ atrakcyjnego awatara?
Jak zarobiæ pieni¹dze?
¯ycie od nowa
Masz jedno ¿ycie. Do 2003 roku nie da³o siê zaprzeczyæ temu twierdzeniu. Jednak w tym
w³aœnie roku przekonanie to zosta³o dyskretnie podwa¿one. Walnie przyczyni³a siê do tego
produkcja firmy Linden Labs... Second Life! Gracze z ca³ego œwiata oszaleli na jej punkcie.
Nikt nie spodziewa³ siê, ¿e wirtualny œwiat mo¿e byæ tak realistyczny. W Second Life rynkiem
rz¹dz¹ rzeczywiste prawa ekonomiczne, a obowi¹zuj¹c¹ walutê Linden Dollar (L$) mo¿esz
wymieniæ na realne pieni¹dze! Atmosferê podgrzewa fakt, ¿e w wirtualnym œwiecie wyros³y
rzeczywiste fortuny!
Dziêki ksi¹¿ce
„Second
Life. Przewodnik gracza” dowiesz siê, w jaki sposób rozpocz¹æ swoje
nowe ¿ycie. Poznasz atrakcje, jakie czekaj¹ na Ciebie w tym wirtualnym œwiecie, oraz miejsca,
które warto odwiedziæ. Po lekturze tej ksi¹¿ki stworzenie atrakcyjnego awatara (czyli Twojego
alter ego w Second Life) nie bêdzie ju¿ ¿adnym problemem. Ponadto poznasz jêzyk skryptów
Linden, który pozwoli Ci na tworzenie nowych elementów, dostêpnych w wirtualnym œwiecie.
Dodatkowo autorzy zdradzaj¹, w jaki sposób zarobiæ swoje pierwsze wirtualne pieni¹dze.
W kolejnych rozdzia³ach poznasz historiê œwiata Second Life oraz przysz³oœæ, jaka rysuje siê
przed nim. Ponadto do ksi¹¿ki do³¹czona zosta³a p³yta CD, zawieraj¹ca pomocnicze materia³y
w jêzyku angielskim.
Tworzenie awatara
Krótki opis œwiata Second Life
Sterowanie postaci¹ i zarz¹dzanie widokiem
Miejsca warte odwiedzenia
Spo³ecznoœci ¿yj¹ce w Second Life
Dostêpne rozrywki
Wykorzystanie jêzyka skryptowego Linden
Zarz¹dzanie inwentarzem
Wykorzystywanie biblioteki
Sposoby zarabiania pieniêdzy
Mieszkañcy Second Life
Historia wirtualnego œwiata Second Life
Przysz³oœæ Second Life
Zrób karierê w wirtualnym œwiecie Second Life!
SpiS treści
P
rzedmowa
d
edykacja
i
P
odziękowania
o
autorach
w
Prowadzenie
c
zęść
i r
ozPoczynanie
d
rugiego
Ż
ycia
r
ozdział
1. c
zym
jest
s
econd
L
ife
?
r
ozdział
2. z
aczynamy
r
ozdział
3. w
ycieczka
objazdowa
c
zęść
ii Ż
ycie
w
s
econd
L
ife
r
ozdział
4. z
miana
wygLądu
r
ozdział
5. k
orzystanie
z
bibLioteki
r
ozdział
6. z
arządzanie
inwentarzem
r
ozdział
7. b
udowanie
r
ozdział
8. u
Żywanie
języka
skryPtów
L
inden
c
zęść
iii s
ukces
w
s
econd
L
ife
r
ozdział
9. k
im
jesteś
?
r
ozdział
10. z
arabianie
Pieniędzy
r
ozdział
11. P
rawdziwi
mieszkańcy
r
ozdział
12. h
istoria
kuLturaLna
r
ozdział
13. P
rzyszłość
i
znaczenie
s
econd
L
ife
d
odatki
d
odatek
a P
rawdziwa
edukacja
w
s
econd
L
ife
d
odatek
b g
Losariusz
d
odatek
c m
ateriały
dodatkowe
d
odatek
d P
oLecenia
i
funkcje
menu
4
6
7
9
12
14
32
50
80
82
110
128
142
172
202
204
222
260
284
308
326
328
335
342
344
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1
ROZDZIAŁ 2
ROZDZIAŁ 3
ROZDZIAŁ 4
ROZDZIAŁ 5
ROZDZIAŁ 6
ROZDZIAŁ 7
ROZDZIAŁ 8
ROZDZIAŁ 9
ROZDZIAŁ 10
ROZDZIAŁ 11
ROZDZIAŁ 12
ROZDZIAŁ 13
DODATKI
3
Rozdział 2.
prowadzi Cię przez proces zapoznawania się z
Second Life.
Omawia interfejs
SL,
poruszanie się w wirtualnym świecie, jak również kwestie
posiadania wirtualnych nieruchomości. Obejmuje też grupy rezydentów
i społeczności istniejące w ramach
SL.
Rozdział 3.
zabiera Cię w podróż po wirtualnym świecie, tak jakbyś podróżował
w świecie realnym. Wymienia kilka rzeczy, które turysta w
SL
koniecznie musi
zobaczyć, miejsc reprezentujących to, co można nazwać kulturą
Second Life.
Rozdział 4.
omawia raczej delikatny temat — Twój wygląd w
Second Life.
Omawia nieskończenie liczne kwestie, które trzeba wziąć pod uwagę, wybierając
dobre imię w
SL,
oraz skomplikowane zadanie nadania Twojemu awatarowi w
SL
dokładnie takiego wyglądu, jakiego byś sobie życzył.
Rozdział 5.
zapoznaje Cię z setkami prezentów, które otrzymasz, po raz
pierwszy wchodząc do wirtualnego świata. Znajdują się one w specjalnym
folderze o nazwie
Library
(biblioteka), ale nowi mieszkańcy
SL
zwykle o nich
zapominają.
Rozdział 6.
nauczy Cię, jak okiełznać i wykorzystywać monstrum znane jako
Inventory
(inwentarz). Inwentarz Twojego awatara to miejsce, w którym
przechowuje on wszystko, co w
SL
posiada, w tym gotowe domy, statki
kosmiczne i setki fajnych rzeczy do ubrania. Ilość rzeczy w Twoim inwentarzu
osiągnie czterocyfrową liczbę, zanim jeszcze dotrzesz na główny kontynent
SL,
dlatego nauczenie się, jak należy obchodzić się z inwentarzem, jest bardzo
istotne — w przeciwnym razie spędzisz wiele godzin, szukając zagubionych
przedmiotów.
Rozdział 7.
fachowo przeprowadzi Cię przez proces tworzenia nowych obiektów
w wirtualnym świecie. Odkryje przed Tobą tajniki tajemniczego primu, omówi
narzędzia do budowania i edytowania obiektów w
SL
i pozwoli Ci zrozumieć
niemal nieograniczone możliwości tworzenia w
SL
nowych rzeczy.
Rozdział 8.
skupia się na LSL (czyli języku skryptów Linden) wykorzystywanym
w
Second Life
do pisania skryptów animujących obiekty. Wyjaśnia, jak LSL działa
i co powinieneś wiedzieć, by się nim posługiwać. W tym rozdziale oraz rozdziale
7. znajdują się wszystkie podstawowe informacje, których będziesz potrzebował
do podjęcia jednego z najbardziej satysfakcjonujących rodzajów aktywności
w
Second Life:
tworzenia nowej treści.
Rozdział 9.
omawia wybór osobowości, kariery i stylu życia w
SL,
wspomagając
się konkretnymi przykładami. Znajduje się w nim wiele informacji prosto od
mieszkańców
SL
z dużym stażem, którzy odkrywają, kim są i jak spędzają czas
w wirtualnym świecie. Rozdział 9. powstał we współpracy z mieszkańcami
SL,
takimi jak Angel Fluffy, Baccara Rhodes, Cheri Horton, Desmond Shang, Forseti
Svarog, Francis Chung, Iris Ophelia, Tao Takashi i Taras Balderdash.
10
DODATKI
CZĘŚĆ III
CZĘŚĆ II
CZĘŚĆ I
WSTĘP
rozDział 2
ZACZYNAMY
Życie to sztuka wyboru, a od momentu, gdy
zalogujesz się w
Second Life
po raz pierwszy,
wyborów będziesz dokonywał bardzo często.
Masz możliwość wyboru widoku z perspek-
tywy osoby trzeciej i pierwszej. Masz menu
rozwijalne u góry ekranu i przyciski menu na
dole. Czy powinieneś przez jakiś czas zostać
na Help Island (wyspa pomocy), czy od razu
rzucić się w wir akcji na głównym kontynencie?
A gdy już przybędziesz na główny kontynent,
co powinieneś dalej zrobić?
Ten rozdział pomoże Ci uporać się z tymi
i innymi kwestiami, jakie pojawią się w chwili,
w której rozpoczniesz swoją wirtualną egzy-
stencję. Jest on przeznaczony głównie dla
nowych mieszkańców
SL,
ale może być też
bardzo pomocny dla każdego, kto był niecier-
pliwy i rzucił się od razu w wir
Second Life.
Jeśli kiedykolwiek chciałeś móc wrócić na Help
Island, choćby po to, żeby zabrać ze sobą kilka
dostępnych tam darmowych rzeczy, ten roz-
dział jest też dla Ciebie.
SpiS treści
PRZeJmOWAnIe KOnTROLI
nAD SWOIm DRUGIm ŻycIem . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
POZnAWAnIe SecOnD LIfe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Zgłoś jeśli naruszono regulamin