Autentycznosc_przyciaga_Jak_budowac_swoja_marke_na_prawdziwym_i_porywajacym_przekazie_Wydanie_2_40_inspirujacych_cwiczen_auten2.pdf

(4205 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Latem 2014 roku zaczęłam pracę nad książką. Miała ona zbierać w jed-
nym miejscu moją wiedzę na temat autentycznej komunikacji i moje
doświadczenia związane z budowaniem marki na autentycznych pod-
stawach. Słowem — wszystko, co wtedy umiałam nazwać i co prze-
czuwałam.
Wymarzyłam ją sobie dużo wcześniej i mam wrażenie, że pisałam
przez kilka lat. W głowie. Robiłam to, przygotowując się do prowadze-
nia zajęć, warsztatów i wykładów, pracując nad tekstami moich klien-
tów oraz w czasie indywidualnych konsultacji i rozmów.
Pisałam ją w myślach, na moim blogu i w notatkach. Aż któregoś dnia
poczułam, że jestem gotowa, żeby przelać ją w całości na papier.
Okazało się, że świat chyba też był na nią gotowy.
Autentyczność
przyciąga
ukazała się latem 2015 roku. W dniu premiery znalazła się
na liście bestsellerów Onepress i pozostawała na niej przez kilka mie-
sięcy. Po kilku dniach wylądowała też na liście bestsellerów Empiku
w kategorii „Marketing”. I można było ją tam zobaczyć jeszcze rok po
premierze. Kiedyś ze zdziwieniem odkryłam ją na stronie sieci Matras
wśród bestsellerów w kategorii „Ekonomia”. Gdyby tylko moi nauczy-
ciele matematyki to widzieli…
3
Kup książkę
Poleć książkę
Maile i doniesienia
To, co było najlepsze, to nie obserwowanie skoków książki na
listach bestsellerów. Najprzyjemniej było budzić się rano i znajdować
w skrzynce mailowej słowa, takie jak te:
Bardzo dziękuję za Twoją piękną, mądrą książkę.
Aga Krzyżanowska
autorka bloga
www.agnesonthecloud.pl
Właśnie kupiłam Twoją książkę (wreszcie!) i nie mogę się
oderwać. Czuję, że powinnam nauczyć się jej na pamięć, bo nie
chodzi tylko o pisanie, ale także o świadomość, jakie powinno
być (chcę, żeby było) moje podejście do wszystkiego, co robię.
Karolina Luksa
projektantka wnętrz
Ta książka ma w sobie magiczną moc. Otwieram ją i po prostu
daje mi kopa do działania! Dwa słowa, a tak perfekcyjnie
odzwierciedlają zawartość! Serio, przyciąga!
Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk
copywriterka
www.verbalfairy.pl
Dzięki bezpośredniemu językowi książki czułam się zupełnie jak
na kawie z kimś, kto życzy ci dobrze, stawia celne pytania i chce,
żeby ci się udało. To książka, która dodaje odwagi.
Katarzyna Frużyńska
psycholog i trener
www.zblyskiemwoku.pl
Docierały do mnie informacje o tym, że książka zmieniła czyjeś życie,
pomogła w podjęciu ważnej zawodowej decyzji, skłoniła do zadawa-
nia sobie ważnych pytań.
Z wielką radością obserwowałam, jak czytelniczki i czytelnicy poleca-
ją książkę znajomym, piszą o niej na swoich profilach społecznościo-
wych i recenzują ją na swoich blogach. Ja sama szukałam sposobów
na promowanie książki w taki sposób, jaki sama polecam — zgodny ze
mną, właściwy mojemu usposobieniu (i w odpowiednich kolorach!).
Oczywiście, poza entuzjazmem pojawiły się też głosy krytyki. Martwi-
łabym się, gdyby tak się nie stało. Jedni uważali, że książka jest za
4
Kup książkę
Poleć książkę
cienka, inni, że przegadana. Niektórym nie podobały się śródtytuły,
a ktoś miał zastrzeżenia do kolorów na okładce. To wszystko potwier-
dza coś, co staram się przekazać w tej książce. Że nikt z nas nie jest dla
wszystkich. Że nie ma takiej kosmicznej możliwości, byśmy spodobali
się wszystkim. I że zupełnie nie ma takiej potrzeby.
Trendy i potwierdzenia
Kiedy coś zostaje nazwane, nabiera większej mocy. Nawet jeśli wcze-
śniej już to przeczuwaliśmy, obserwowaliśmy czy nawet stosowaliśmy
na własny użytek. Myślę, że coś takiego miało miejsce w przypadku
tej książki. Okazało się, że wiele osób odczuwało potrzebę innego
podejścia do marketingu i pisania. Niektóre realizowały ją na własną
rękę, inne tkwiły w schematyczności — nie dlatego, że chciały w niej
być, ale dlatego, że nie widziały innej drogi. I w momencie zetknięcia
z ideą autentyczności poczuły, że to coś dla nich, że mogą się z tym
zidentyfikować.
Dwa lata po premierze książki autentyczność została tematem prze-
wodnim majowego wydania „Zwierciadła” (2017, nr 5). Artykuł Doroty
Mierzejewskiej-Floreani
Radary na prawdziwość
opisuje autentyczność
jako mocny trend kulturowy oraz ważną potrzebę współczesności.
Dziennikarka przywołuje szereg badań, między innymi „Foresight Kul-
turowy 2025”, który przygotowała firma Deloitte przy udziale socjo-
logów, antropologów kultury i ekonomistów. Raport ten zapowiada,
iż potrzeba autentyczności będzie jedną z dominujących wartości
w marketingu w najbliższych latach.
Zapowiedź autentyczności jako mocnego trendu kulturowego zosta-
ła też zapisana w „Trendbooku 2016”, przygotowanym przez Natalię
Hatalską. Trend nazwany #BeMoreHuman (podkreślanie naturalności
i niedoskonałości) został przedstawiony w kontekście dużych marek
i takich zjawisk jak Barbie z nadwagą na okładce magazynu „Time”,
kalendarz Pirelli z Yoko Ono i innymi dojrzałymi kobietami, a także
reklamy marki Dove i innych marek z branży modowo-urodowej, które
od jakiegoś czasu pokazują więcej ludzi, jakich widzimy w lustrze i na
co dzień na ulicy — w miejsce niedoścignionych ideałów.
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin