Buddyzm_dla_wspolczesnej_mamy_Macierzynstwo_spokojne_i_spelnione_budmam.pdf

(237 KB) Pobierz
Idź do
Przykładowy
rozdział
Spis treści
Buddyzm dla wspó³czesnej
mamy. Macierzyñstwo
spokojne i spe³nione
Autor: Sarah Napthali
T³umaczenie: Ewa Borówka
ISBN: 978-83-246-1570-4
Tytu³ orygina³u:
Buddhism for Mothers:
A Calm Approach to Caring for
Yourself and Your Children
Stron: 280
Pe³ne i szczêœliwe macierzyñstwo
• Poznaj najcenniejsze myœli g³ównych nurtów buddyzmu
• Przyjmuj spokojnie smutki i celebruj radoœci macierzyñstwa
• Stwórz szczêœliwe relacje z partnerem, przyjació³mi, krewnymi i w³asnym ja
Buddyzm dnia codziennego
Narodziny Twojego dziecka to czas wielkiej rewolucji, przewartoœciowania priorytetów,
budowania ¿ycia ca³kiem od nowa. Przygniataj¹ce poczucie odpowiedzialnoœci
za maleñstwo, lêk o jego bezpieczeñstwo, bezgraniczne zaanga¿owanie w opiekê
nad niemowlêciem. To zupe³nie naturalne, ¿e szukasz duchowej podpory podczas
odgrywania jednej z najwa¿niejszych ról w Twoim ¿yciu — roli matki.
Ta ksi¹¿ka powsta³a po to, abyœ w najtrudniejszych chwilach — podczas rozterek,
konfliktów, frustracji — mog³a znaleŸæ najlepszy sposób radzenia sobie z codziennymi
wyzwaniami. Korzystanie z zaprezentowanych tu praktyk buddyjskich nie bêdzie
kolidowaæ z Twoimi przekonaniami religijnymi, ma natomiast pomóc Ci odnaleŸæ
prawdziwe ja, czyni¹c Ciê osob¹ spokojniejsz¹ i szczêœliwsz¹. Otwórz siê na niezwyk³¹
m¹droœæ buddyzmu — zostañ spe³nion¹ matk¹!
• ¯yj uwa¿nie, na przekór zmêczeniu.
• Kontroluj i zwalczaj negatywne stany umys³u.
• Buduj swój zwi¹zek na mi³oœci.
• Pamiêtaj o ¿yciu intymnym.
• Nie daj siê sprowadziæ na manowce macierzyñstwa.
Katalog książek
Nowości
Bestesllery
Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
Zamów cennik
Zamów informacje
o nowościach
Wydawnictwo Helion SA
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: sensus@sensus.pl
SPIS TRE¥CI
Podzi kowania 7
Przedmowa 9
Rozdzia 1.
Buddyzm a macierzy stwo 17
Rozdzia 2.
Uwa ne rodzicielstwo 37
Rozdzia 3.
Odnale ½ spokój 65
Rozdzia 4.
Upora½ si ze z o ciû 87
Rozdzia 5.
Niepokój o dzieci 111
Rozdzia 6.
Budowanie zwiûzków pe nych mi o ci 135
6
BU DDYZ M DLA W S PÓCZESNEJ MAMY
Rozdzia 7.
ycie z partnerem 163
Rozdzia 8.
Odnale ½ szcz cie i zapomnie½ o sobie 189
Rozdzia 9.
Medytacja 213
Rozdzia 10.
Od s ów do czynów 235
Dodatek 1.
Szlachetna o mioraka cie ka 255
Dodatek 2.
Wybór pism 261
Dodatek 3.
Buddyzm dla matek noworodków 265
Bibliografia 271
Skorowidz 275
ROZDZIA 3.
ODNALE½m SPOKÓJ
66
BUDDYZM DLA WSPÓCZESNEJ MAMY
Z
DARZAJk SI} W MOIM ¿YCIU OKRESY
, gdy wydaje mi siÚ, e
dzieci sÈ czÚ ciÈ jakiego boskiego planu, który ma na celu zmieniÊ
mnie w kïÚbek nerwów. Z dniami, w których przebywanie w ich
towarzystwie sprawia mi wielkÈ rado Ê, przeplatajÈ siÚ takie, w któ-
rych nie mogÚ znie Ê ich koszmarnej muzyki, oglÈdanych na okrÈ-
gïo mÚczÈcych filmów i niekoñczÈcych siÚ zachcianek. Wtedy
dzieci mogÈ staÊ doskonaïymi trenerami spokoju — ten, kto nie
pozwala wymagajÈcym maluchom wyprowadziÊ siÚ z równowagi,
jest naprawdÚ wielki.
Bardzo wiele matek czuje siÚ przeciÈ onych licznymi obowiÈz-
kami domowymi albo próbÈ pogodzenia macierzyñstwa z pracÈ
zawodowÈ. Ka da z nas wie, co to dïugie dni w domu i zmagania
z takimi stanami emocjonalnymi jak nuda, niepokój, poczucie
braku sensu albo nawet rozpacz. Na ogóï zakïadamy, e spokój
umysïu przychodzi dopiero wtedy, gdy mamy za sobÈ wszystkie
prace domowe, a dzieci piÈ lub sÈ w przedszkolu. Dlatego wy-
daje nam siÚ, e byïyby my prawdziwymi szczÚ ciarami, gdyby
udaïo nam siÚ wygospodarowaÊ godzinÚ dziennie na czysty re-
laks. Nauki buddyjskie pomagajÈ jednak zachowaÊ spokój bez
wzglÚdu na to, co robimy lub z kim jeste my. W tym rozdziale
zastanowimy siÚ, jak najskuteczniej uporaÊ siÚ z niektórymi drÚ-
czÈcymi nas stanami emocjonalnymi, przede wszystkim poczu-
ciem winy.
Je li spróbujemy po buddyjsku poradziÊ sobie z negatywnymi
stanami umysïu, czekajÈ nas wolne postÚpy, mierzone drobnymi
kroczkami. Matki, które siÚ na to decydujÈ, twierdzÈ, e z wiÚkszÈ
cierpliwo ciÈ i spokojem wypeïniajÈ swoje rodzicielskie obowiÈzki,
ale zmiana zachodzi stopniowo, a nie z dnia na dzieñ. Podobnie
jak w przypadku wielu aspektów rozwoju duchowego, po jednym
kroku naprzód mo na postawiÊ dwa kroki wstecz — rzadko
proces ma charakter ciÈgïy. Najwa niejszym bod cem jest jednak
Zgłoś jeśli naruszono regulamin