Social_Media_Marketing_Odkryj_potencjal_Facebooka_Twittera_i_innych_portali_spolecznosciowych_somema.pdf

(748 KB) Pobierz
IDŹ DO:
Spis
treści
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog
online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
Social Media Marketing.
Odkryj potencjał Facebooka,
Twittera i innych portali
społecznościowych
Autor: Liana Evans
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-2988-6
Tytuł oryginału:
Social Media Marketing:
Strategies for Engaging in Facebook,
Twitter & Other Social Media
Format: 158
×
235, stron: 312
Jak to się robi w nowych mediach?
• Opracuj strategię obecności w mediach społecznościowych
• Zdobywaj oraz utrzymuj zaufanie i uwagę odbiorców
• Poznaj media społecznościowe od kuchni
Idź z duchem Internetu!
Media społecznościowe zmieniają zasady komunikacji między firmami a klientami. Nowoczesne
firmy — takie jak Twoja — muszą nauczyć się słuchać swoich klientów i wchodzić z nimi
w bezpośrednie relacje, a co za tym idzie, podejmować aktywność w miejscach, w których
zadawane są pytania i toczy się dialog. Dlaczego? Ponieważ znajduje to bezpośrednie przełożenie
na wyniki finansowe. Marketing w mediach społecznościowych to coś więcej niż modna nowinka;
to ciężka praca, wymagająca przemyślanego planu i konkretnych, skutecznych strategii.
Książka ta przeznaczona jest zarówno dla doświadczonych marketerów czy właścicieli firm,
jak i kompletnych nowicjuszy. Pomoże Ci zrozumieć różnice między dostępnymi serwisami
społecznościowymi, podpowie, jak dowiedzieć się, co robią Twoi obecni i potencjalni klienci,
oraz jak z nimi rozmawiać. Dowiesz się z niej, jak rozwiązywać problemy prawne i etyczne.
Nauczysz się obserwować i sprawdzać skuteczność stosowanych technik marketingowych.
Zrozumiesz, na czym polega optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych (SEO) i reklama
pay-per-click (PPC). Dzięki niej unikniesz poważnych pomyłek i niebezpiecznych błędów.
• Jak najskuteczniej wykorzystać Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Flickr
i inne serwisy?
• Jak opracować politykę obecności w mediach społecznościowych dla własnych
pracowników?
• Jak wybrać konsultanta ds. mediów społecznościowych?
• Jak wykorzystać dział obsługi klienta w mediach społecznościowych?
• Jak integrować tradycyjne działania marketingowe (telewizja, radio, prasa)
ze strategią obecności w mediach społecznościowych?
• Jak zachować spójność działań brandingowych i przesłania marketingowego?
• Jak stworzyć przyjazny pressroom i promować tam swoje eventy?
Poznaj swoich klientów i naucz się odróżniać fakty od plotek!
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów
informacje
o nowościach
Zamów cennik
CZYTELNIA:
Fragmenty
książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis tre ci
Wprowadzenie
7
Czÿ í I
Podstawowe informacje o mediach spo eczno ciowych
1 Nie jest atwo, szybko ani tanio
11
13
20
26
35
42
2 Strategie obecno ci w mediach spo eczno ciowych
3 Koniecznie zdefiniuj swoje cele
4 Nie zwrot z inwestycji, a zwrot z dialogu
5 Poznaj swoich odbiorców i dowiedz si , co robiû
Czÿ í II Najwa niejszy jest dialog
6 Dialog i tak ma miejsce — z Tobû czy bez Ciebie
7 Nie zwlekaj, zapewnij sobie pomoc prawnû
8 Nie obawiaj si ludzi nastawionych negatywnie
9 Poznaj wszystkie spo eczno ci
10 Nie przychod z pustymi r koma
11 Blogerzy nie znajû granic
12 Nie ma dwóch takich samych firm
13 Nie zakochuj si
14
mia o rezygnuj z tego, co si nie sprawdza
15 Nie obawiaj si nowo ci (ale te nie przesadzaj)
51
53
58
65
73
79
85
91
97
104
111
Czÿ í III Media spo eczno ciowe od kuchni
16 Ka dy pracownik Twojej firmy ma swój udzia
w realizacji strategii jej obecno ci w mediach spo eczno ciowych
17 Opracuj polityki zwiûzane z aktywno ciû pracowników
w serwisach spo eczno ciowych
18 Pami taj o etyce
19 Ustal, kto odpowiada za prowadzenie dialogu
20 Znakomity program obs ugi klienta jest wietnym przyczó kiem
do wej cia w mediasfer spo eczno ciowû
21 Praktykanci sû od parzenia kawy, a nie od reprezentowania firmy
w mediach spo eczno ciowych
22 Pami taj o spójno ci brandingu i przekazu
23 Bûd przejrzysty — na zaufanie i uwag odbiorców trzeba sobie zapracowa�½
24 Internauci ufajû ikonom i awatarom
117
119
125
132
137
146
151
157
164
172
4
Social Media Marketing
Czÿ í IV Nie chodzi o Ciebie
25 Zrezygnuj z kontroli, zapomnij o ego
26 Uwa nie nadstawiaj uszu
27 Twoi klienci znajû Twoje produkty lepiej od Ciebie
28 Wszystko sprowadza si do pomys u
29 Twoje tre ci muszû by�½ warto ciowe
30 Najwa niejsze to dzieli�½ si z innymi
31 Chcesz odnie �½ sukces? Musisz by�½ towarzyski
32 Zapytaj cz onków swojej spo eczno ci
33 Dostajesz to, co sam dajesz
177
179
187
194
200
206
212
220
226
232
Czÿ í V Media spo eczno ciowe w perspektywie marketingu online
34 Ludzie nie chcû by�½ celem dzia a marketingowych
35 Ró nica mi dzy monitorowaniem dialogu a prowadzeniem bada
36 Optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych (SEO)
i reklama pay-per-click (PPC)
37 Linki i pozycja w wynikach wyszukiwania stanowiû skutek uboczny
dzia a podejmowanych w mediach spo eczno ciowych
38 Uzgodnij dzia ania marketingowe podejmowane offline
z tymi podejmowanymi w mediach spo eczno ciowych
39 Stwórz przyjazny mediom spo eczno ciowym pressroom
i promuj tam swoje eventy
40 YouTube to druga co do wielko ci wyszukiwarka internetowa
41 W wyszukiwaniu w mediach spo eczno ciowych liczy si chwila obecna
42 Przeglûdarka internetowa to dzi nie wszystko
43 Nowe sygna y dla wyszukiwarek internetowych
44 Wybór konsultanta ds. mediów spo eczno ciowych
45 Podsumowanie
Skorowidz
237
239
244
255
261
267
272
277
282
286
291
297
303
Nie przychod z pustymi r koma
79
Rozdzia
Nie przychod z pustymi rÿkoma
W wielu kulturach obowiìzuje zwyczaj, e przychodzìc na przyj cie, nale y
przynie î podarunek dla gospodarza lub gospodyni. Je eli zjawisz si z pu-
stymi r koma, inni go cie mogì krytycznie odnie î si do faktu, e zigno-
rowa e ich tradycj . Mo esz spotkaî si z niezwykle ch odnym przyj ciem
ze strony niektórych osób, które uznajì Twoje zachowanie za niegrzeczne.
Zastanów si teraz nad dzia aniami marketingowymi, jakie podejmujesz
w mediasferze spo eczno ciowej. Nie mo esz ignorowaî zwyczajów danej
wspólnoty i oczekiwaî, e zostaniesz przyj ty do grona u ytkowników z otwar-
tymi ramionami. Nieprzychylne reakcje innych mogì mieî miejsce, gdy:
9
Zjawi e si na przyj ciu, choî nie by e na nie zaproszony (po prostu
stanì e w drzwiach).
9
Wprosi e si (dowiedzia e si o przyj ciu i zwyczajnie powiedzia e
wszystkim, e jeste zaproszony i e si zjawisz).
9
Nie zapyta e , czy mo esz przyj î na przyj cie (gospodarz wspomnia
co o jego organizacji, ale nigdy wyra nie Ci nie zaprosi , a mimo to
si zjawi e ).
proszony, ale zachowa e si bezmy lnie).
9
Nie przynios e ze sobì upominku (zosta e formalnie i oficjalnie za-
Mo na powiedzieî, e niewiele ró nisz si od bohaterów filmu
Polowa-
nie na druhny
granych przez Vince’a Vaughna i Owena Wilsona. Jedyna
ró nica polega na tym, e nie zostaniesz zaproszony przez liczne druhny,
lecz po prostu wyrzucony. Jak wspomina am w poprzednim rozdziale, nie-
zwykle istotne jest to, aby zna spo eczno î, której cz onkiem chcesz zostaî
— nawet je li zjawisz si na przyj ciu nieproszony, b dziesz dobrze przy-
gotowany i zaoferujesz cz onkom spo eczno ci konkretnì warto î.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin