Socjotechnika_Sztuka_zdobywania_wladzy_nad_umyslami_Wydanie_II_inzsp2.pdf

(4424 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Social Engineering: The Science of Human Hacking, 2nd Edition
Tłumaczenie: Cezar Matkowski
ISBN: 978-83-283-6319-9
Copyright © 2018 by John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana
All Rights Reserved. This translation published under license with the original publisher John Wiley
& Sons, Inc.
Translation copyright © 2020 by Helion SA
No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system or transmitted in any
form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, scanning or otherwise,
without either the prior written permission of the Publisher.
Wiley and the Wiley logo are trademarks or registered trademarks of John Wiley & Sons, Inc.
and/or its affiliates, in the United States and other countries, and may not be used without written
permission. All other trademarks are the property of their respective owners. John Wiley & Sons,
Inc. is not associated with any product or vendor mentioned in this book.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą
również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/inzsp2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TRE CI
O autorze .............................................................................................................. 9
O redaktorce ......................................................................................................... 9
Zespó wydania oryginalnego ............................................................................... 11
Podzi kowania .................................................................................................... 13
Przedmowa ......................................................................................................... 15
Wprowadzenie .................................................................................................... 17
1.
Rzut oka na
nowy
wiat zawodowej socjotechniki ................................ 19
Co si zmieni o? ................................................................................................... 21
Dlaczego warto przeczyta t ksi k ? ................................................................. 22
Przedstawienie socjotechniki ............................................................................... 24
Piramida IS ......................................................................................................... 28
Co zawiera ta ksi ka? ......................................................................................... 31
Podsumowanie .................................................................................................... 33
2.
Czy widzisz to, co ja? .......................................................................... 35
Autentyczny przyk ad bia ego wywiadu .............................................................. 35
Nietechniczny bia y wywiad ................................................................................ 40
Narz dzia dla fachowców .................................................................................... 78
Podsumowanie .................................................................................................... 80
3.
Profilowanie przez komunikacj
(czyli wykorzystywanie Twoich s ów przeciwko Tobie) ............................ 83
Podej cie ............................................................................................................. 86
DISC ................................................................................................................... 89
Podsumowanie .................................................................................................. 101
4.
B d , kim tylko chcesz by ............................................................... 103
Zasady tworzenia pretekstu ............................................................................... 104
Podsumowanie .................................................................................................. 119
5.
Wiem, jak sprawi , by cie mnie lubili ................................................ 121
Mentalno plemienna ....................................................................................... 123
Tworzenie relacji przez socjotechnika ................................................................ 125
Mechanizm relacji ............................................................................................. 141
Podsumowanie .................................................................................................. 142
Kup książkę
Poleć książkę
6
SOCJOTECHNIKA. SZTUKA ZDOBYWANIA W ADZY NAD UMYS AMI
6.
Pod wp ywem .................................................................................. 145
Zasada pierwsza: wzajemno ............................................................................147
Zasada druga: zobowi zanie ..............................................................................150
Zasada trzecia: ust powanie ...............................................................................153
Zasada czwarta: niedobór ..................................................................................157
Zasada pi ta: autorytet ......................................................................................160
Zasada szósta: spójno i zaanga owanie ............................................................164
Zasada siódma: sympatia ...................................................................................168
Zasada ósma: dowód spo eczny ..........................................................................171
Wp yw i manipulacja ........................................................................................173
Podsumowanie ..................................................................................................178
7.
Tworzenie dzie a sztuki .................................................................... 181
Dynamiczne zasady ramowania .........................................................................182
Wzbudzanie ......................................................................................................192
Podsumowanie ..................................................................................................206
8.
Widz , czego mi nie mówisz ............................................................... 207
Sygna y niewerbalne to podstawa ......................................................................208
Bazowe stany emocjonalne ................................................................................211
Podstawowe cechy komunikatów niewerbalnych ...............................................220
Komfort i dyskomfort .......................................................................................221
Podsumowanie ..................................................................................................242
9.
Hakowanie ludzi .............................................................................. 245
Ka dy mo e by ofiar .......................................................................................246
Podstawowe za o enia testu penetracji ...............................................................247
Phishing ............................................................................................................251
Vishing ..............................................................................................................255
SMiShing ...........................................................................................................262
Podszywanie si .................................................................................................263
Raportowanie ....................................................................................................269
Cz ste pytania dla testerów ...............................................................................272
Podsumowanie ..................................................................................................278
10.
Czy wiesz, co to M.A.P.A.? ............................................................... 279
Krok pierwszy: naucz si okre la ataki socjotechniczne .....................................281
Krok drugi: opracuj racjonalne i wykonalne zasady ...........................................283
Krok trzeci: regularnie sprawdzaj, czy zasady s przestrzegane ..........................287
Krok czwarty: wprowadzaj stosowne metody szkolenia
w zakresie bezpiecze stwa ..............................................................................289
Dobrze po cz sk adniki .....................................................................................290
Aktualizacja to podstawa ...................................................................................291
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE CI
7
Ucz si na b dach (innych ludzi) ....................................................................... 292
Tworzenie kultury wiadomo ci zagro e .......................................................... 293
Podsumowanie .................................................................................................. 298
11.
Co teraz? ........................................................................................ 299
Umiej tno ci mi kkie przydatne w in ynierii spo ecznej .................................... 300
Umiej tno ci techniczne .................................................................................... 303
Wykszta cenie ................................................................................................... 304
Oferty pracy ...................................................................................................... 305
Przysz o socjotechniki ..................................................................................... 307
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin