Droga_Startupu_Metoda_sukcesu_drosta.pdf

(792 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Startup Way
Tłumaczenie: Michał Lipa
ISBN: 978-83-283-3928-6
Copyright © 2017 by Eric Ries
All rights reserved. Published in the United States by Currency, an imprint of the Crown
Publishing Group, a division of Penguin Random House LLC, New York.
crownpublishing.com.
Currency and its colophon are trademarks of Penguin Random House LLC.
Polish edition copyright © 2018 by Helion SA
All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/drosta
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
13
CZĘŚĆ PIERWSZA: NOWOCZESNA FIRMA
Rozdział 1
29
Szanuj przesz o , kreuj przysz o :
tworzenie nowoczesnej firmy
33
Rozdział 2
Przedsi biorczo — brakuj ca funkcja
Rozdział 3
55
My lenie rodem ze startupu
77
Rozdział 4
Podstawy metody Lean Startup
101
Rozdział 5
System zarz dzania innowacjami w du ej skali
135
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ DRUGA: DROGA DO TRANSFORMACJI
Rozdział 6
155
Faza pierwsza: masa krytyczna
163
Rozdział 7
Faza druga: skalowanie
Rozdział 8
205
Faza trzecia: g bokie systemy
243
Rozdział 9
Ksi gowo innowacyjna
285
CZĘŚĆ TRZECIA: OGÓLNY OBRAZ
Rozdział
10
325
Ogólna teoria przedsi biorczo ci
Rozdział
11
331
W stron polityki publicznej sprzyjaj cej przedsi biorczo ci
343
Epilog
Nowa religia obywatelska
373
Dodatek A. Dodatkowe ród a
379
Dodatek B. Katalog MVP
387
S owo o metodach badawczych
395
Pe na przejrzysto
Podzi kowania
Przypisy
405
399
397
12
Kup książkę
Poleć książkę
R OZDZI AŁ 1
SZANUJ PRZESZŁOŚĆ, KREUJ PRZYSZŁOŚĆ:
TWORZENIE NOWOCZESNEJ FIRMY
KIEDY PRZED LATY
zaczyna
em wspó prac z GE, odby em rozmow z dy-
rektorem generalnym tej firmy Jeffem Immeltem. Powiedzia on wtedy
co , co na zawsze utkwi o mi w pami ci: „Nikt nie chce pracowa w sta-
romodnej firmie. Nikt nie chce kupowa produktów staromodnej firmy.
I nikt nie chce inwestowa w staromodn firm ”.
Potem odbyli my d ug i wnikliw dyskusj o tym, co sprawia, e
firma jest prawdziwie nowoczesna. Jak j rozpozna , kiedy si na ni trafi?
Poprosi em Immelta, eby wyobrazi sobie nast puj c sytuacj : wy-
bieram dowolnego pracownika jego firmy, z któregokolwiek poziomu
zarz dzania, dzia u funkcjonalnego albo oddzia u regionalnego. Ma on
absolutnie genialny pomys na odkrycie i wykorzystanie nowego, obfi-
tego ród a wzrostu przedsi biorstwa. W jaki sposób ta osoba mog aby
doprowadzi do wdro enia tego pomys u w ycie? Czy firma dyspo-
nuje automatyczn procedur testowania nowych pomys ów w celu
sprawdzenia, czy rzeczywi cie s dobre? Czy dysponuje narz dziami
zarz dzania potrzebnymi do rozpowszechnienia tego pomys u w ca ej
organizacji, nawet je li nie jest on zgodny z aktualn lini dzia alno ci
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin