Dzielenie_tortu_Jak_rozdysponowac_udzialy_w_bezkosztowym_start_upie_dzieto.pdf

(656 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Slicing Pie: Funding Your Company Without Funds
Tłumaczenie: Leszek Sielicki
ISBN: 978-83-283-1882-3
Copyright © 2012-2013 by Michael D. Moyer.
Illustrations by Michael Moyer.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced, stored, or transmitted by any
means— whether auditory, graphic, mechanical, or electronic — without written permission
of both publisher and author, except in the case of brief excerpts used in critical articles and
reviews. Unauthorized reproduction of any part of this work is illegal and is punishable by
law.
All brand names and product names used in this book are trademarks, registered
trademarks, or trade names of their respective holders.
Polish edition copyright © 2016 by Helion SA. All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/dzieto
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Przedmowa ........................................................................... 10
Wst p ................................................................................... 13
Cz
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
Rozdzia
I
1. Krojenie tortu ..................................................... 27
2. Specfundusz ........................................................ 51
3. Tworzenie specfunduszu ...................................... 59
4. Korzystanie ze specfunduszu ................................ 91
5. Odej cie fachmana ............................................... 97
6. Magiczna liczba ................................................. 109
7. Specfundusz — podsumowanie .......................... 115
8. Dostosowywanie specfunduszu .......................... 119
9. Zaprzestanie dzia alno ci .................................... 125
10. Legalizacja ....................................................... 129
11. Co zrobi , aby specfundusz dzia a .................... 139
Cz
II
Specfundusze w akcji ........................................................... 143
Przypadek: Rowerowy Warsztat Janka, sp. z o.o. ................. 145
Przypadek: DopasujTelefon.com, sp. z o.o. .......................... 153
Przypadek: DopasujTelefon.com, sp. z o.o. — raz jeszcze ..... 159
Przypadek: Lake Shark Ventures, LLC ................................. 161
Zaczynamy .......................................................................... 167
Kup książkę
Poleć książkę
6
Dzielenie tortu
O autorze ............................................................................ 169
S owniczek fachmana ........................................................... 171
Skorowidz ........................................................................... 173
Kup książkę
Poleć książkę
Cz
I
Rozdzia 1.
Krojenie tortu
Alokacja udzia ów, nazywana równie „krojeniem tortu”, jest
trudna. Mo e, o czym ju pisa em, nie tylko doprowadzi do nie-
odwracalnych szkód w istotnych relacjach biznesowych, ale tak e
w ogóle uniemo liwi dobrej (poza tym) firmie rozpocz cie dzia-
alno ci. Aby wiedzie , jak pokroi tort, musisz najpierw zrozumie
kilka kwestii dotycz cych samego tortu. W przeciwie stwie do
szarlotek, torty udzia ów mog rosn i rosn , i rosn .
Wszystkie torty s równe
Na pocz tku wszystkie torty nie maj adnej warto ci. Zaczynaj
si wy cznie jako pomys . Siedzi sobie jaki facet przy biurku lub
w metrze albo w ó ku czy w samochodzie, pod prysznicem,
w samolocie albo w jakiej sali, przy obiedzie lub gdzie indziej,
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin