Metoda_Lean_Startup_Wykorzystaj_innowacyjne_narzedzia_i_stworz_firme_ktora_zdobedzie_rynek_meleav.pdf

(621 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous
Innovation to Create Radically Successful Businesses
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-5100-9
Copyright © Eric Ries, 2011
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form
or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by
any information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii
metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/melean
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wprowadzenie
CzÚ Ê I. WIZJA
1.
2.
3.
4.
Start
19
Definicje
27
Proces uczenia siÚ
37
Eksperymenty
53
9
CzÚ Ê II. KIERUNEK
5.
6.
7.
8.
Akt wiary
73
Testy
83
Pomiary
101
Zwrot (albo trwanie)
129
CzÚ Ê III. PRZYSPIESZENIE
9.
10.
11.
12.
13.
14.
Partia
159
Wzrost
177
Adaptacja
191
Innowacyjno Ê
215
Epilog — nie marnuj
DoïÈcz do nas
241
231
Peïna przejrzysto Ê 245
PodziÚkowania 246
Kup książkę
Poleć książkę
Kup książkę
Poleć książkę
3
PROCES UCZENIA SI}
ma czyni postÚpy na cie ce do sukcesu rynkowego. Jako in ynier, a pó niej
równie mened er, byïem przyzwyczajony do mierzenia postÚpów poprzez kon-
trolowanie, czy praca postÚpuje zgodnie z planem, czy udaje siÚ osiÈgnÈÊ wysokÈ
jako Ê oraz czy generowane koszty nie przekraczajÈ tych prognozowanych.
Po wielu latach pracy w roli przedsiÚbiorcy zaczÈïem siÚ martwiÊ, e mie-
rzenie postÚpów w ten sposób jest nieskuteczne. A je li zbudujemy co , czego
nikt nie bÚdzie chciaï? Czy w takiej sytuacji jakiekolwiek znaczenie ma fakt, e
zrealizowali my plan zgodnie z harmonogramem i bez przekraczania bud etu?
Kiedy co dzieñ wieczorem udawaïem siÚ do domu, byïem pewien tylko dwóch
rzeczy: e moi ludzie byli zajÚci wykonywaniem jakiej pracy oraz e wydaïem
na to pieniÈdze. Miaïem nadziejÚ, e dziaïania naszego zespoïu zbli aïy nas do
wyznaczonego celu. Gdyby okazaïo siÚ, e gdzie po drodze podjÚli my zïÈ de-
cyzjÚ, musiaïbym szukaÊ pocieszenia w wiadomo ci, e przynajmniej nauczy-
li my siÚ czego warto ciowego.
Problem w tym, e „uczenie siÚ” jest najstarszÈ ze wszystkich wymówek, za
pomocÈ których usprawiedliwia siÚ brak wyników. Wïa nie na to powoïujÈ siÚ
mened erowie, którym nie uda siÚ osiÈgnÈÊ wyznaczonych celów. PrzedsiÚ-
biorca, czïowiek wysoce kreatywny, pod presjÈ sukcesu mo e dïugo i kwieci-
cie opowiadaÊ o tym, czego siÚ nauczyï. Wszyscy potrafimy opowiedzieÊ nie-
zïÈ bajeczkÚ, gdy zale y od tego nasza praca, kariera bÈd reputacja.
„Uczenie siÚ” jest jednak rednim pocieszeniem dla pracowników, którzy
podÈ ajÈ za przedsiÚbiorcÈ w nieznane. Jest równie rednim pocieszeniem dla
inwestorów, którzy oferujÈ zespoïom przedsiÚbiorców swoje pieniÈdze, czas
i energiÚ. To tak e rednie pocieszenie dla organizacji (maïych i du ych), które
bez innowacji nie bÚdÈ w stanie przetrwaÊ. Wiedzy nie wpïacisz do banku, nie
mo esz jej wydaÊ ani zainwestowaÊ. Nie mo esz daÊ jej klientom i nie mo esz
pïaciÊ w ten sposób wspólnikom. Trudno siÚ dziwiÊ, e „uczenie siÚ” cieszy siÚ
w krÚgach mened erów i przedsiÚbiorców nie najlepszÈ sïawÈ.
Je eli przyjmiemy jednak, e podstawowym celem przedsiÚbiorczo ci jest
organizowanie siÚ z my lÈ o budowie produktów w warunkach skrajnej nie-
pewno ci, oka e siÚ, e proces uczenia siÚ jest kluczowÈ rolÈ takiej organizacji.
Musimy okre liÊ, które elementy naszej strategii pomogÈ nam urzeczywistniÊ
Kup książkę
Poleć książkę
J
ako przedsiÚbiorcÚ
zawsze najbardziej nurtowaïo mnie pytanie, czy moja fir-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin