Metoda_Running_Lean_Iteracja_od_planu_A_do_planu_ktory_da_Ci_sukces_Wydanie_II_merule.pdf

(879 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works, 2nd edition
Tłumaczenie: Magda Witkowska
ISBN: 978-83-246-5123-8
© 2013 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition of Running Lean, 2nd Edition ISBN
9781449305178 © 2012 Ash Maurya.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc.,
which owns or controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za
związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION
nie ponosi również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania
informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/merule
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TRE¥CI
Przedmowa .......................................................................................................................................... 11
WstÚp .................................................................................................................................................. 15
Wprowadzenie ..................................................................................................................................... 17
CZ}¥m I. MAPA DROGOWA
Rozdziaï 1.
Metazasady .....................................................................................................................27
Rozdziaï 2.
Running Lean krok po kroku ...........................................................................................39
CZ}¥m II. ROZPISZ SWÓJ PLAN A
Rozdziaï 3.
Opracuj wïasny Szablon Lean .........................................................................................47
CZ}¥m III. WSKA¿ NAJBARDZIEJ RYZYKOWNE ELEMENTY SWOJEGO PLANU
Rozdziaï 4.
Zastanów siÚ, od czego zaczniesz ..................................................................................73
Rozdziaï 5.
Przygotuj siÚ na eksperymenty .......................................................................................81
CZ}¥m IV. SYSTEMATYCZNIE TESTUJ SWÓJ PLAN
Rozdziaï 6.
Przygotuj siÚ do rozmów z klientami ..............................................................................97
Rozdziaï 7.
Wywiad po wiÚcony problemowi ................................................................................109
Rozdziaï 8.
Wywiad po wiÚcony rozwiÈzaniu ................................................................................123
Kup książkę
Poleć książkę
10 SPIS TRE¥CI
Rozdziaï 9.
Tworzenie wersji 1.0 ....................................................................................................141
Rozdziaï 10.
Przygotowania do pomiarów ........................................................................................151
Rozdziaï 11.
Wywiad po wiÚcony MVP ............................................................................................157
Rozdziaï 12.
Weryfikacja cyklu ycia klienta ....................................................................................165
Rozdziaï 13.
Wywiad po wiÚcony rozwiÈzaniu ................................................................................175
Rozdziaï 14.
Pomiary zestawienia produktu i rynku .........................................................................185
Rozdziaï 15.
Wnioski ..........................................................................................................................201
Dodatek A
Materiaïy dodatkowe ....................................................................................................205
Kup książkę
Poleć książkę
OPRACUJ WASNY SZABLON LEAN 47
Rozdziaï 3.
OPRACUJ WASNY SZABLON LEAN
Przedstaw swój model biznesowy w formie przeno nego, jednostronicowego
diagramu.
Szablon Lean to znakomity format uïatwiajÈcy opracowywanie potencjalnych
modeli biznesowych, szeregowanie najlepszych punktów wyj cia oraz bie Èce
monitorowanie wyciÈganych wniosków.
Sposób stosowania tego szablonu najlepiej jest wyja niÊ na przykïadzie, dlatego
te przedstawiÚ teraz proces my lowy towarzyszÈcy tworzeniu mojego pierw-
szego produktu, CloudFire, z wykorzystaniem wïa nie tej metodyki.
ZASTANÓW SI} NAD POTENCJALNYMI KLIENTAMI
Gdy zaczynasz, znasz zalÈ ek problemu, rozwiÈzanie i byÊ mo e segment klientów,
do których chciaïby kierowaÊ swojÈ ofertÚ. Przedwczesne wyciÈganie wniosków na
temat rozwiÈzania mo e prowadziÊ do marnotrawstwa, to samo mo na powiedzieÊ
jednak o wyborze segmentu klientów lub modelu biznesowego. Zagro enie polega
na tym, e nie sprawdziïe , czy jeste w peïni obiektywny — w zwiÈzku z tym efek-
tem Twojej pracy mo e byÊ nieoptymalny model biznesowy albo maksima lokalne.
Algorytm wspinaczkowy i problem maksimów lokalnych
Pod pojÚciem wspinaczki nale y tu rozumieÊ matematycznÈ technikÚ optymalizacji sto-
sowanÈ w informatyce. Jest to algorytm iteracyjny, którego poczÈtek stanowi arbitral-
nie wskazane rozwiÈzanie problemu. Algorytm ma na celu znalezienie lepszego rozwiÈ-
zania poprzez stopniowÈ zmianÚ jednego z jego elementów. Je eli zmiana skutkuje
powstaniem lepszego rozwiÈzania, w tym e nowym rozwiÈzaniu dokonuje siÚ kolejnej
zmiany. Proces powtarza siÚ tak dïugo, a uda siÚ znale Ê najlepsze rozwiÈzanie.
Algorytm wspinaczkowy sprawdza siÚ podczas poszukiwania optimum lokalnego (czyli
rozwiÈzania, którego nie da siÚ ulepszyÊ za pomocÈ warto ci sÈsiednich), nie gwarantuje
natomiast znalezienia najlepszego rozwiÈzania (nazywanego optimum globalnym) ze wszyst-
kich dostÚpnych (przestrzeñ wyszukiwania).
½ródïo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hill_climbing
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin