Facebook_Graph_API_Tworzenie_rozbudowanych_rozwiazan_we_Flashu_facgra.pdf

(1094 KB) Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Facebook Graph API.
Tworzenie rozbudowanych
rozwiązań we Flashu
Autor: Michael James Williams
Tłumaczenie: Łukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-3381-4
Tytuł oryginału:
Facebook Graph API Development with Flash
Format: 170×230, stron: 288
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Graph API – Lubię to!
• Jak wykorzystać potencjał 500 milionów użytkowników?
• Jak zarejestrować własną aplikację na Facebooku?
• Jakie możliwości kryje ActionScript 3SDK for Facebook Platform?
Ponad 500 milionów użytkowników, spędzających 700 000 000 000 minut miesięcznie na jednej
witrynie. O czym mowa? O serwisie Facebook! Jego potencjał doceniła niejedna firma.
Zastanawiasz się, jak dołączyć do tego grona? Jak zdobyć popularność, fanów i być może zarobić?
Uwierz, że to nic trudnego! Facebook udostępnia bogate API, dzięki któremu bez problemu
zintegrujesz się z witryną facebook.com.
W tej książce wiedza jest na wyciągnięcie ręki. W trakcie lektury nauczysz się korzystać
z dostarczonych funkcji przy użyciu ActionScript 3 SDK for Facebook Platform. Dowiesz się, jak
zarejestrować swoją aplikację, uwierzytelniać użytkowników oraz żądać uprawnień rozszerzonych.
Ponadto zobaczysz, jak korzystać z wyszukiwarki, wykrywać błędy oraz publikować wiadomości
na tym portalu społecznościowym. Książka ta jest idealną pozycją dla każdego fana Facebooka
posiadającego zacięcie programistyczne. Sprawdzi się także doskonale w rękach profesjonalistów
chcących stworzyć nowe narzędzia lub gry dla portalu Facebook. Polub to!
• Zalety i wady Facebooka
• Wybór hostingu WWW
• Dostęp do Graph API poprzez przeglądarkę
• Pobieranie informacji ze strony za pomocą ActionScript 3
• Rejestracja aplikacji na Facebooku
• Uwierzytelnianie za pomocą ActionScript 3
• Uzyskiwanie rozszerzonych uprawnień
• Pobieranie i stronicowanie wyników
• Wykorzystanie wyszukiwarki
• Pisanie w feedzie użytkownika
• Publikowanie sformatowanych postów
• Dodawanie i usuwanie oznaczenia „Lubię to!”
• Obsługa notatek i wydarzeń
• Tworzenie stron, grup, aplikacji i wideo
• Język FQL
Dotrzyj do milionów użytkowników serwisu Facebook!
Spis tre ci
O autorze
O recenzencie
WstÚp
Rozdziaï 1. Wprowadzenie
Dlaczego Facebook jest taki dobry?
Facebook jest popularny
Liczby
9
11
13
17
17
18
19
Facebook jest wszÚdzie
Programowanie dla Facebooka jest ciekawe
Hosting WWW
Co to jest host WWW?
Dlaczego potrzebny jest host WWW?
Jak wybraÊ host?
Przydatne oprogramowanie
A co z nazwami domen?
Jaka znajomo Ê AS3 jest wymagana?
Kod ródïowy
NapÚdzany przez…
Wykrywanie bïÚdów
Uwa aj na przechowywanie w pamiÚci podrÚcznej
19
21
21
21
22
22
23
23
24
25
27
27
28
Uwaga koñcowa
30
Rozdziaï 2. Witaj w Graphie
DostÚp do Graph API poprzez przeglÈdarkÚ
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — ïadowanie strony
Korzystanie z Graph API za pomocÈ AS3
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — pobieranie informacji ze strony za pomocÈ AS3
31
31
32
34
35
Spis tre ci
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — deserializowanie obiektu JSON
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wizualizowanie informacji
PoïÈczenia
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wyszukiwanie poïÈczeñ w przeglÈdarce
Renderowanie list
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — renderowanie list postów
Renderowanie poïÈczeñ
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wy wietlanie poïÈczeñ obiektu Graph
Obiekty ÈdajÈce
38
40
42
42
46
46
50
51
53
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — tworzenie obiektu ÈdajÈcego HTTP
PoïÈczenia poïÈczeñ
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — ïadowanie zdjÚÊ z albumu
Wszystko razem
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — przemieszczanie siÚ w Graph
Podsumowanie
53
59
60
65
65
67
Rozdziaï 3. Wpu Ê mnie!
Co mo na zobaczyÊ?
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — rozglÈdanie siÚ po kontach innych ludzi
Co to ma wspólnego z Graph API?
Tokeny dostÚpu sÈ dowodem autoryzacji
Autoryzacja u ytkownika i aplikacji
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — rejestracja aplikacji na Facebooku
ID aplikacji + zalogowany u ytkownik = token dostÚpu
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — Èdanie tokenu dostÚpu przy u yciu przeglÈdarki
Rejestrowanie URI przekierowania dla naszej aplikacji
U ywanie tokenu dostÚpu
Ja, ja, ja
Zachowanie tajemnicy
Co daï nam Facebook?
69
69
70
73
74
74
75
78
78
78
81
83
83
84
Uwierzytelnianie za pomocÈ AS3
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — u ywanie tokenu dostÚpu w aplikacji Visualizer
To oszustwo!
85
85
90
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — uwierzytelnianie w aplikacji
Inne podej cie
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — uwierzytelnianie za pomocÈ JavaScriptu
Tworzenie strony zwrotnej
Odbieranie tokenu dostÚpu
Co z u ytkownikami, którzy nie u ywali wcze niej tej aplikacji?
90
92
92
94
96
99
Uprawnienia rozszerzone
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — uzyskiwanie uprawnieñ rozszerzonych
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — Èdanie uprawnieñ rozszerzonych
ChcÚ wszystkiego i chcÚ tego teraz
101
101
102
105
Korzystanie z Adobe ActionScript 3 SDK for Facebook Platform
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — implementacja SDK
Podsumowanie
106
106
114
4
Spis tre ci
Rozdziaï 4. Dalej w Graph
Pobieranie wiÚkszej liczby wyników ze stronicowaniem
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wy wietlanie liczby obiektów na li cie
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — Èdanie wiÚkszej liczby obiektów
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — Èdanie jeszcze wiÚkszej liczby obiektów
Stronicowanie
117
117
118
121
123
124
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — uzyskiwanie danych podzielonych na strony
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — dodawanie parametrów limit i offset do instancji GraphRequest
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — Èdanie danych na podstawie daty
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — dodawanie parametrów since i until do instancji GraphRequest
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — filtrowanie wedïug daty za pomocÈ UI
Partycjonowanie z okazji Twoich urodzin
125
127
129
131
133
136
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — u ywanie parametru ids w Graph URL
Podsumowanie
139
141
Rozdziaï 5. Wyszukaj mnie
U ywanie funkcji Search (szukaj) na stronie gïównej
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — badanie wyników szybkiego wyszukiwania
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — korzystanie z peïnego wyszukiwania
Wyszukiwanie za pomocÈ Graph API
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wyszukiwanie bez autoryzacji
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wyszukiwanie po dokonaniu autoryzacji
Ró nice
Ograniczenia
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — implementowanie okna Search (szukaj) w projekcie Visualizer
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wyszukiwanie za pomocÈ SDK
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wyszukiwanie w Twoich aktualno ciach
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wyszukiwanie w ród postów na tablicy znajomego
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — przeszukiwanie aktualno ci za pomocÈ aplikacji Visualizer
Podsumowanie
143
143
144
146
149
149
153
156
156
158
162
165
167
169
174
Rozdziaï 6. Dodawanie do Graphu
Witaj, Facebooku!
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — publikowanie na tablicy u ytkownika
Metody Èdañ
Co to jest metoda Èdania?
177
177
178
181
181
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — u ywanie metody POST
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — wykrywanie bïÚdów
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — przyznawanie potrzebnych uprawnieñ
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — publikowanie posta za pomocÈ SDK
Dalsza praca z postami na tablicy
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — publikowanie postów sformatowanych
Pisanie na innych tablicach
Czas zaczÈÊ dziaïaÊ — pisanie za pomocÈ aplikacji Visualizer na innej tablicy
Parametry actions, privacy i source
Parametr actions
182
184
186
188
190
191
196
197
198
198
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin