Jak_zarabiac_w_mediach_spolecznosciowych_Rozwijaj_firme_dzieki_nowoczesnym_narzedziom_marketingowym_Wydanie_II_jazame.pdf

(614 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: How to Make Money with Social Media: An Insider's Guide to Using New
and Emerging Media to Grow Your Business (2nd Edition)
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-283-0821-3
Authorized translation from the English language edition: HOW TO MAKE MONEY
WITH SOCIAL MEDIA, Second Edition; ISBN 0133888339; by Jamie Turner and Reshma
Shah; published by Pearson Education, Inc, publishing as Financial Times Press.
Copyright © 2015 by Jamie Turner and Reshma Shah.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or
by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2015.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/jazame
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wprowadzenie ......................................................................... 17
Rozdział 1.
Rozdział 2.
Początki .................................................................................... 21
Przypisy ..................................................................................................... 30
Ewolucja marketingu ............................................................... 31
Historia marketingu ................................................................................ 35
Media społecznościowe dojrzewają ...................................................... 37
Przypisy ..................................................................................................... 40
Rozdział 3.
Strategiczne myślenie o mediach społecznościowych ............ 41
Ćwiczenie, które naszym zdaniem powinieneś wykonać .................. 44
Media społecznościowe — czym to się je ............................................. 45
Najważniejsze serwisy społecznościowe ............................................... 45
Inne platformy mediów społecznościowych,
o których warto wiedzieć ........................................................................ 47
Modele social media stosowane przez firmy z listy Fortune 500 ..... 49
Przypisy ..................................................................................................... 50
Rozdział 4.
Język mediów społecznościowych ........................................... 51
Słownictwo charakterystyczne dla mediów społecznościowych ...... 51
Cykl życia w mediach społecznościowych ........................................... 52
Uruchamianie kampanii w social media .............................................. 53
Klient na całe życie .................................................................................. 56
Rozdział 5.
Podwaliny sukcesu ................................................................... 59
Pomiary tego, co ważne .......................................................................... 60
Zagrożenia związane z kampanią w social media ............................... 63
Media społecznościowe — nic za darmo ............................................. 65
Kup książkę
Poleć książkę
10
Spis treści
Rozdział 6.
Dlaczego Twoja pierwsza kampania w social media
się nie powiodła? ......................................................................67
Przypisy ..................................................................................................... 72
Rozdział 7.
Kierowanie rozmową ...............................................................73
Aktywny udział w rozmowie ................................................................. 75
Wykorzystanie systemu i-Cubed do zarządzania rozmowami w sieci ... 78
Przypisy ..................................................................................................... 80
Rozdział 8.
Social media to nie tylko Facebook, LinkedIn,
Google+ czy Twitter .................................................................81
Narzędzia społecznościowe pomocne w networkingu,
promowaniu i udostępnianiu ................................................................ 83
Z czego i kiedy korzystać ........................................................................ 85
Rozdział 9.
E-mail i automatyzacja marketingu — koło się zamyka ........89
Ostatnia prosta ......................................................................................... 90
Marketing e-mailowy i automatyzacja marketingu
jako narzędzia domykania pętli ............................................................. 94
Przypisy ..................................................................................................... 98
Rozdział 10. Zastosowanie platform networkingowych
do zwiększania przychodów ze sprzedaży ...............................99
Kto korzysta z social media? ................................................................ 100
Do dzieła! ................................................................................................ 102
Przypisy ................................................................................................... 105
Rozdział 11. Zastosowanie platform ułatwiających promocję
do zwiększania przychodów ze sprzedaży .............................107
Rozdział 12. Zastosowanie platform umożliwiających udostępnianie
treści do zwiększania przychodów ze sprzedaży ...................115
Wskazówki rozruchowe dla platform umożliwiających
udostępnianie treści .............................................................................. 120
Rozdział 13. Społecznościowo czy mobilnie?
Nie. Społecznościowo i mobilnie ...........................................123
Przypisy ................................................................................................... 133
Rozdział 14. Integrowanie mediów społecznościowych
z ogólnym planem marketingowym ......................................135
Nastanie zintegrowanej komunikacji marketingowej ..................... 137
Nowy świat marketingu ........................................................................ 139
Integracja kompanii prowadzonej w social media ........................... 141
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
11
Rozdział 15. Analiza konkurencyjna w praktyce ....................................... 143
Analiza konkurencyjna na potrzeby własnej firmy ..........................143
Analiza konkurencyjna w social media ..............................................145
Rozdział 16. Analiza sytuacji wewnętrznej ................................................ 151
Analiza sytuacji wewnętrznej w praktyce ..........................................152
Analiza SWOT .......................................................................................153
Dokąd dalej? ...........................................................................................155
Przypisy ...................................................................................................156
Rozdział 17. Znajomość procesu myślowego klienta ................................ 157
Proces podejmowania decyzji przez klientów ...................................158
Podejmowanie decyzji wtedy, gdy jest to naprawdę ważne ............160
Oddziaływanie mediów społecznościowych
na podejmowane decyzje ......................................................................162
Przypisy ...................................................................................................165
Rozdział 18. Wyznaczanie najważniejszych celów
i podstawowych strategii ....................................................... 167
Nie ograniczaj się do wywoływania działania
— wywołaj reakcję łańcuchową ...........................................................168
Jak wyznaczać cele, które przełożą się na wyniki ..............................169
Sprzedać produkt ...................................................................................170
Oddziaływanie na zachowania ludzi ...................................................171
Opracowywanie własnej strategii obecności w mediach
społecznościowych ................................................................................173
Przypisy ...................................................................................................175
Rozdział 19. Uzgadnianie strategii obecności
w mediach społecznościowych z istotą marki ....................... 177
Istota istoty marki ..................................................................................178
Uzgadnianie podejmowanych działań z marką ................................180
Dobry, zły i brzydki ...............................................................................181
Przypisy ...................................................................................................183
Rozdział 20. Pomiary efektywności kampanii
w mediach społecznościowych .............................................. 185
Wyznaczanie celów kampanii ..............................................................186
Siedem grzechów głównych pomiarów w social media ...................187
Segmentacja pomiarów w mediach społecznościowych
na kategorie ............................................................................................189
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin