Lubie_to_Potega_marketingu_szeptanego_na_Facebooku_likeit.pdf

(320 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Likeable Social Media: How to Delight Your Customers, Create an Irresistible Brand,
and Be Generally Amazing on Facebook
Tłumaczenie: Marcin Machnik
ISBN: 978-83-246-4813-9
Original edition copyright © 2011 by Dave Kerpen.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2013 by HELION SA
All rights reserved.
Facebook® is a registered trademark of Facebook, Inc.
This book is in no way authorized by, endorsed by, or affiliated with Facebook or its subsidiaries. All
references to Facebook and other trademarked properties are used in accordance with the Fair Use
Doctrine and are not meant to imply that this book is a Facebook product for advertising or other
commercial purposes.
While the author and publisher have done their best to ensure that the screen shots presented in this book
are current at the time of printing, the reader must be aware that due to the ever-evolving technology of
the medium, it is impossible to guarantee the accuracy of every single screen shot once the book has been
published.
Social media tools discussed in this book were current at the time of printing. However, these tools
change quickly, and the reader should check the company’s site and read current policies and guidelines
related to the tools in case changes and updates have been made since the time of printing.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval
system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za
związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo
HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania
informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/likeit
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Podziękowania
Wprowadzenie
Rozdział 1.
Rozdział 2.
Rozdział 3.
Rozdział 4.
Rozdział 5.
Rozdział 6.
Rozdział 7.
Rozdział 8.
Rozdział 9.
Rozdział 10.
Rozdział 11.
Rozdział 12.
Rozdział 13.
Rozdział 14.
Po pierwsze, słuchaj i nigdy nie przestawaj słuchać
Znacznie precyzyjniej niż „kobiety 25 – 54”.
Określ odbiorców lepiej niż kiedykolwiek wcześniej
Myśl — i zachowuj się — tak jak Twój klient
Zachęć swoich klientów, aby zostali
Twoimi pierwszymi fanami
Angażuj. Twórz prawdziwe dialogi z klientami
oraz między klientami
Odpowiadaj od razu na wszystkie
negatywne komentarze
Odpowiadaj także na pozytywne komentarze
Bądź autentyczny
Bądź uczciwy i transparentny
Czy powinno się zadawać mnóstwo pytań?
Oferuj coś wartościowego (tak, za darmo!)
Publikuj historie (to Twoja społecznościowa waluta!)
Zainspiruj klientów, aby podzielili się
swoimi historiami
Uwzględnij media społecznościowe
we wszystkich doświadczeniach klienta
7
11
21
33
47
61
75
85
95
105
117
127
137
149
161
173
Kup książkę
Poleć książkę
6
Spis treści
Rozdział 15.
Rozdział 16.
Rozdział 17.
Rozdział 18.
Zwiększ swoje wpływy za pomocą reklam
w sieciach społecznościowych
Przyznaj, gdy coś schrzanisz,
a potem wykorzystaj swoje błędy
Konsekwentnie wzbudzaj ekscytację,
zaskoczenie i zachwyt
Nie sprzedawaj! Zadbaj jedynie o to,
aby kupowanie było łatwe i atrakcyjne
Podsumowanie
Po prostu bądź lubiany
Dodatek A
Krótki przewodnik po najważniejszych
sieciach społecznościowych
O autorze
183
195
205
215
225
229
255
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 5.
Angażuj
Twórz prawdziwe dialogi z klientami
oraz między klientami
PamiÚtasz, jak na studiach chodziïe na wykïady w du ych salach, w któ-
rych profesor przemawiaï do sïuchaczy przez bite póïtorej godziny? Przy-
puszczalnie miaïe te zajÚcia o charakterze warsztatowym i dyskusyj-
nym, w znacznie mniejszych grupach. Jaki typ zajÚÊ uwa aïe za bardziej
warto ciowy? O których czÚ ciej opowiadaïe znajomym, dïu ej mówi-
ïe i z których wiÚcej siÚ nauczyïe ?
Niezale nie od tego, jak bardzo bïyskotliwy byï profesor na du ej sali,
bez wÈtpienia zdarzali siÚ ludzie, którzy dosïownie spali. Z kolei prowa-
dzÈcy mniejszÈ grupÚ dyskusyjnÈ mógï nie byÊ nawet w najmniejszym
stopniu inspirujÈcy (czÚsto byï to niedawny absolwent lub mïody asy-
stent), ale Ty i tak siÚ uczyïe , poniewa byïe aktywnie zaanga owany
w my lenie, rozmawianie i dyskutowanie na dany temat. Przypuszczal-
nie równie wiele nauczyïe siÚ od kolegów oraz z rozmów z innymi
osobami na zajÚciach, co od owych profesorów i prowadzÈcych, którzy
podobno „dzier yli wiedzÚ”.
Tak jak bardziej anga ujÈce zajÚcia na studiach sÈ warto ciowsze dla
studentów, tak firmy i korporacje, które korzystajÈ z mediów spoïecz-
no ciowych w celu zainteresowania klientów i kultywowania dialogów,
bÚdÈ siÚ wyró niaïy na tle tych polegajÈcych na zwykïym nieustannym
mówieniu
do
klientów. Firma dbajÈca o komunikacjÚ nie tylko miÚdzy
jej przedstawicielem a klientem, lecz tak e miÚdzy klientem a klientem
zbierze najwiÚksze plony w wiecie o niespotykanej dotÈd skali powiÈzañ.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin