Programowanie_aplikacji_na_serwisy_spolecznosciowe_prapse.pdf

(879 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Programming Social Applications: Building Viral Experiences with OpenSocial, OAuth,
OpenID, and Distributed Web Framework
Tłumaczenie: Mikołaj Szczepaniak
ISBN: 978-83-246-3944-1
© 2012 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition of Programming Social Applications, 1st Edition ISBN
9781449394912 © 2011 Yahoo!, Inc.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls all
rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/prapse.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/prapse
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
S owo wst�½pne ............................................................................................................ 15
1. Podstawowe poj�½cia zwiézane z kontenerem aplikacji spo eczno ciowych ........... 21
Czym jest kontener aplikacji spoäeczno ciowych?
Profil u ytkownika
Znajomi i powiñzania u ytkownika
Strumieþ aktywno ci u ytkowników
Implementacja zastrze onych i otwartych standardów
Implementacja zastrze ona
Implementacja typu open source
Dlaczego w tej ksiñ ce zostanñ omówione otwarte standardy?
Wbudowana aplikacja — tworzenie rozwiñzaþ w ramach czarnej skrzynki
Wbudowane zabezpieczenia aplikacji
Ataki XSS
Zasada tego samego pochodzenia i starsze przeglñdarki
Pobieranie plików bez wiedzy u ytkownika
Zabezpieczanie aplikacji
Aplikacja zewnötrzna — integracja danych serwisu spoäeczno ciowego
poza kontenerem
Widoki aplikacji
Widok domowy (maäy)
Widok profilu (maäy)
Widok kanwy (du y)
Domy lny widok (dowolny)
Zagadnienia zwiñzane z uprawnieniami aplikacji
Aplikacje strony klienckiej kontra aplikacje serwera
Stosowanie systemów szablonów w warstwie znaczników
Stosowanie mieszanego rodowiska serwera i klienta
Opó nianie äadowania mniej wa nej tre ci
Kiedy dobra aplikacja okazuje siö zäa?
Przeno na aplikacja z animacjami
Niedopracowany widok
22
23
24
24
25
25
26
27
27
29
30
30
31
31
31
32
33
34
35
36
37
38
38
39
40
40
41
42
5
Kup książkę
Poleć książkę
Aplikacja kopiujñca widoki
Aplikacja prezentujñca zbyt du o informacji
Nierentowna aplikacja
Aplikacja informacyjna
Studia przypadków dla modeli aplikacji
Studium przypadku: gra spoäeczno ciowa ze znajomymi
Studium przypadku: aplikacje sprzeda y produktów
Studium przypadku: aplikacje uwzglödniajñce poäo enie u ytkownika
Krótkie wskazówki na poczñtek
Nale y zdefiniowaè docelowych odbiorców
Mo liwie wczesne budowanie punktów integracji
z serwisem spoäeczno ciowym
Budowanie z my lñ o elementach komercyjnych
Tworzenie dopracowanych, atrakcyjnych widoków
43
43
44
45
46
46
50
53
56
57
57
57
58
2. Odwzorowywanie relacji u ytkowników
na podstawie grafu powiéza spo eczno ciowych ...................................................59
Graf powiñzaþ spoäeczno ciowych w internecie
Stosowanie grafu rzeczywistych powiñzaþ spoäeczno ciowych
w wirtualnym wiecie
Automatyczne dzielenie u ytkowników na klastry
Prywatno è i bezpieczeþstwo
Budowanie zaufania
Udostöpnianie prywatnych danych u ytkownika:
model opt-in kontra model opt-out
Model udostöpniania za zgodñ u ytkownika (opt-in)
Model wyäñczania udostöpniania na wniosek u ytkownika (opt-out)
Zrozumienie modelu relacji
Model ledzenia
Model poäñczeþ
Model grupowy
Relacje kontra podmioty
Budowanie zwiñzków spoäeczno ciowych — analiza grafu powiñzaþ
spoäeczno ciowych Facebooka
Budowanie na bazie rzeczywistych to samo ci
Zrozumienie najskuteczniejszych kanaäów komunikacji
Budowanie grup u ytkowników
Unikanie grafów nieistotnych powiñzaþ spoäeczno ciowych
Wskazywanie lubianych i nielubianych podmiotów za po rednictwem
protokoäu OpenLike
Integracja widgetu OpenLike
Sposób prezentowania oznaczeþ „Lubiö to”
Podsumowanie
59
61
62
62
63
63
63
64
65
65
66
67
71
72
72
73
74
74
75
75
76
76
6
_
Spis tre ci
Kup książkę
Poleć książkę
3. Tworzenie podstawowych elementów
platformy aplikacji spo eczno ciowych ...................................................................... 79
Czego nauczysz siö w tym rozdziale?
Apache Shindig
Konfiguracja kontenera Shindig
Instalacja kontenera Shindig w systemie Mac OS X (Leopard)
Instalacja kontenera Shindig w systemie Windows
Testowanie instalacji kontenera Shindig
Partuza
Wymagania
Instalacja kontenera Partuza w systemie Mac OS X (Leopard)
Instalacja kontenera Partuza w systemie Windows
Testowanie instalacji kontenera Partuza
Specyfikacja gad etu OpenSocial w formacie XML
Konfigurowanie aplikacji za pomocñ wözäa ModulePrefs
Elementy Require i Optional
Element Preload
Element Icon
Element Locale
Element Link
Definiowanie preferencji u ytkownika
Wyliczeniowe typy danych
Tre è aplikacji
Definiowanie widoków tre ci
Tre è wbudowana kontra tre è zewnötrzna
Budowanie kompletnego gad etu
79
79
80
81
84
86
87
88
88
91
96
96
97
98
98
99
99
100
101
103
103
104
110
111
4. Definiowanie funkcji za pomocé odwo a JavaScriptu
do elementów standardu OpenSocial .......................................................................115
Czego nauczysz siö w tym rozdziale?
Doäñczanie bibliotek JavaScriptu z funkcjami standardu OpenSocial
Dynamiczne ustawianie wysoko ci widoku gad etu
Umieszczanie animacji Flash w ramach gad etu
Wy wietlanie komunikatów dla u ytkowników
Tworzenie komunikatu
Okre lanie poäo enia okien komunikatów
Definiowanie stylów komunikatów i okien
Zapisywanie stanu z preferencjami u ytkownika
Programowe ustawianie tytuäu gad etu
Integracja interfejsu u ytkownika gad etu z podziaäem na zakäadki
Podstawowy gad et
Tworzenie zakäadki na podstawie kodu jözyka znaczników
Tworzenie zakäadki w kodzie JavaScriptu
Uzyskiwanie i ustawianie informacji na temat obiektu TabSet
115
116
117
118
119
120
123
125
127
129
130
131
131
132
134
Spis tre ci
_
7
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin