Sekrety_pomiarow_w_mediach_spolecznosciowych_sepome.pdf

(1173 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Social Media Metrics Secrets
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-4351-6
Copyright © 2011 by John Lovett
Published by Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana
All rights reserved. This translation published under license with the original publisher
John Wiley & Sons, Inc.
Translation copyright © 2012 by Helion S.A.
No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system or transmitted in any form or by
any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, scanning or otherwise, without either the prior
written permission of the Publisher.
Wiley, the Wiley logo, and Secrets are trademarks or registered trademarks of John Wiley & Sons, Inc.
and/or its affiliates, in the United States and other countries, and may not be used without written
permission. All other trademarks are the property of their respective owners. Wiley Publishing, Inc. is not
associated with any product or vendor mentioned in this book.
Cover Image: © Chad Baker / Lifesize / Getty Images
Cover Designer: Ryan Sneed
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/sepome
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorze ...................................................................................................... 7
O redaktorze technicznym .......................................................................... 9
Podziękowania ........................................................................................... 11
Przedmowa ................................................................................................ 13
Zacznij od tego ........................................................................................... 15
CZĘŚĆ I
Rozdzia« 1.
DYLEMATY DOTYCZĄCE DANYCH Z MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH .... 23
Profesjonalne podejście do mediów społecznościowych .................... 25
Miary w mediach społecznościowych — bez tajemnic ....................................... 27
Poza etap prób i błędów ................................................................................................ 34
Poza miary oparte na zliczaniu .................................................................................... 46
Podsumowanie ................................................................................................................. 51
— przekształcanie danych w informacje ................................................. 53
Jak poradzić sobie z lawiną danych? ......................................................................... 54
Szeroka perspektywa ...................................................................................................... 72
Przedstawianie informacji jako wiedzy ..................................................................... 79
Tworzenie wirtualnego operacyjnego centrum sieciowego ............................. 93
Podsumowanie ...............................................................................................................100
Rozdzia« 2.
Na fali danych z mediów społecznościowych
Rozdzia« 3.
Aktywowanie biznesu w mediach społecznościowych .......................101
Brać udział i skupiać się na ludziach .........................................................................102
Organizowanie biznesu pod kątem mediów społecznościowych ................127
Uspołecznianie firmy .....................................................................................................139
Szybkie wprowadzenie do miar w mediach społecznościowych ..................141
Podsumowanie ...............................................................................................................151
ZARZĄDZANIE MEDIAMI SPOŁECZNOŚCIOWYMI
NA PODSTAWIE ANALIZ ..........................................................................153
Wprowadzenie do analityki społecznej ..................................................................156
Dostosowywanie celów w mediach społecznościowych
do celów korporacji .......................................................................................................171
CZĘŚĆ II
Rozdzia« 4.
Wprowadzanie analityki społecznej ......................................................155
Kup książkę
Poleć książkę
6
~
Spis treści
Identyfikowanie wspólnych celów biznesowych
w obszarze mediów społecznościowych ...............................................................176
Tworzenie kluczowych wskaźników efektywności .............................................187
Podsumowanie ...............................................................................................................191
Rozdzia« 5.
Stosowanie systemu analityki społecznej .............................................193
Przejście od strategii do wykonania .........................................................................194
Wzory na wskaźniki KPI ................................................................................................204
Przedstawianie wyników .............................................................................................222
Podsumowanie ...............................................................................................................228
Wdrażanie procesu ciągłej optymalizacji ..............................................231
Optymalizowanie strategii pomiarów w mediach społecznościowych .......232
Nieoficjalne reguły optymalizacji mediów społecznościowych .....................237
Zmiana kanałów w celu optymalizacji działań w mediach
społecznościowych ........................................................................................................252
Usprawnianie przez optymalny projekt ..................................................................258
Podsumowanie ...............................................................................................................261
WIELKIE ZYSKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH ...........................263
w mediach społecznościowych ..............................................................265
Pokazywanie efektów w złotówkach i zdrowy rozsądek ..................................266
Wyrzuć lejek sprzedaży ................................................................................................287
Dostrzeganie zwrotu z inwestycji w danych .........................................................298
Podsumowanie ...............................................................................................................303
Rozdzia« 6.
CZĘŚĆ III
Rozdzia« 7.
Śledzenie ulotnego zwrotu z inwestycji
Rozdzia« 8.
W świecie korporacji ................................................................................305
Spektrum technologii społecznościowych ............................................................306
Wybór dostawcy usług z zakresu analityki społecznej ......................................319
Ocena własnej gotowości do wdrożenia pomiarów
w mediach społecznościowych .................................................................................334
Za wszelką cenę chronić prywatność ......................................................................338
Podsumowanie ...............................................................................................................351
Planowanie pod kątem społecznościowej przyszłości ........................353
Budowanie kultury opartej na pomiarach .............................................................354
Ważne trendy przyszłości ............................................................................................367
Pomiar najważniejszej miary — oddziaływania ...................................................385
Podsumowanie ...............................................................................................................389
Skorowidz .................................................................................................391
Rozdzia« 9.
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 9.
Planowanie pod kątem
społecznościowej przyszłości
ZAWARTOŚĆ ROZDZIAŁU:
f
Budowanie kultury opartej na pomiarach.
f
Dopracowywanie strategii pomiarów w mediach spoïeczno ciowych.
f
Zdobywanie przewagi przez przewidywanie trendów spoïeczno ciowych.
f
Pomiar tego, co jest naprawdÚ wa ne — oddziaïywania.
W ksiâ ce podzieli em siö licznymi sekretami dotyczâcymi pomiarów w mediach
spoïeczno ciowych i miar potrzebnych, gdy realizujesz to powa ne zadanie.
Jednak kiedy planujesz spoïeczno ciowÈ przyszïo Ê i my lisz o niej, powiniene
pamiÚtaÊ o kilku kluczowych aspektach skutecznych miar mediów spoïeczno ciowych.
Pierwszym z nich jest poziom przygotowania. Wyznacza go wiedza o tym, z czym
wiÈ e siÚ anga owanie w kontakt z klientami w mediach spoïeczno ciowych.
W tym obszarze niezbÚdne jest edukowanie organizacji z zakresu tego, co jÈ
czeka. Wa ne jest te zaïo enie, e zmiana w mediach spoïeczno ciowych jest
czym staïym, a skuteczne dzi programy, inicjatywy lub miary sukcesu jutro
mogÈ okazaÊ siÚ nieprzydatne. Dlatego specjali ci od pomiarów w mediach
spoïeczno ciowych i osoby niestrudzenie realizujÈce kampanie oraz programy
mogÈ mieÊ wra enie, e goniÈ za nieuchwytnym celem. Jednak przy zachowaniu
staranno ci, pragmatyzmu i dobrej strategii pomiarów mo esz osiÈgnÈÊ ten cel.
Z tego ostatniego rozdziaïu dowiesz siÚ, jak zbudowaÊ w firmie kulturÚ opartÈ
na pomiarach. Zajrzysz te w przyszïo Ê i zobaczysz, które trendy majÈ szansÚ
wedïug mnie niedïugo siÚ pojawiÊ. W koñcowej czÚ ci rozdziaïu przedstawiam
kluczowe pytania, które warto sobie zadaÊ w czasie opracowywania miar.
Odpowiedzi na te pytania pozwalajÈ zdefiniowaÊ strategiÚ pomiarów w mediach
spoïeczno ciowych.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin