Szesc_pikseli_oddalenia_Zarabiaj_dzieki_sieci_Web_2_0_szepix.pdf

(359 KB) Pobierz
IDŹ DO:
�½
Spis treści
�½
Przykładowy rozdział
SZEŚĆ PIKSELI ODDALENIA.
ZARABIAJ DZIĘKI
SIECI WEB 2.0
Autor: Mitch Joel
Tłumaczenie: Anna Kanclerz
ISBN: 978-83-246-2668-7
Tytuł oryginału:
Six Pixels of Separation:
Everyone Is Connected. Connect Your
Business to Everyone
Format: B5, stron: 320
Technologia to TY
• Nowe modele biznesowe
• Tworzenie sieci kontaktów
• Badania i analityka
• Marki generowane przez konsumentów
• Łączenie się internetu i kanałów mobilnych
To podstawowy przewodnik po misternych i skomplikowanych relacjach społecznych,
przeznaczony zarówno dla dyrektora naczelnego wielkiej korporacji czy przedsiębiorcy,
jak i dla studenta marzącego o założeniu własnej firmy. Mitch Joel pomaga nam
zrozumieć ten nowo powstały œwiat i wykorzystać jego siłę na naszą korzyœć.
Dan Ariely,
autor książki Predictably Irrational
Najpierw był rozłam, potem otchłań, a następnie przepaœć. Teraz oczywiœcie nic nie
stoi na przeszkodzie do nawiązania relacji. Mitch zabierze Was na pouczającą, zabawną
wycieczkę po tym, co oznaczają internetowe kontakty — z klientami, znajomymi,
a nawet konkurentami. Jeœli chcecie być na bieżąco, macie taką szansę. Lepiej się
pospieszcie.
Seth Godin,
autor książki Plemiona 2.0
W dzisiejszym œwiecie Twittera, Facebooka i całej tej szybkiej komunikacji nawiązanie
kontaktu między Twoją firmą a klientami jest niezbędne. Problem polega na tym,
że nie pomogą Ci już stare zasady. Dziœ przeżycie zależy od umiejętnoœci stworzenia
prawdziwej wartoœci dodanej, wiarygodnego przekonywania i budowania zaufania.
Dla każdego, kto chce zrozumieć œwiat nowych mediów, to jest niezbędny przewodnik.
Daniel. H. Pink,
autor książki A Whole New Mind
KATALOG KSIĄŻEK:
�½
Katalog online
�½
Zamów drukowany
katalog
CENNIK I INFORMACJE:
�½
Zamów informacje
o nowościach
�½
Zamów cennik
CZYTELNIA:
�½
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Przedsiębiorczoœć 2.0
Szeœć stopni oddalenia to znana hipoteza, według której wszyscy jesteœmy ze sobą
połączeni siecią znajomoœci obejmującą do szeœciu osób — ja znam kogoœ — kto zna
kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna
CIEBIE. To noœna i mocna hipoteza… Cóż z tego, kiedy współczesne technologie zdołały
ją pożreć, przeżuć i wypluć.
Spis treści
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1
9
Znajdę Cię w Google’u… a Ty mnie
ROZDZIAŁ 2
13
Ekonomia zaufania
ROZDZIAŁ 3
33
Przedsiębiorczość 2.0
ROZDZIAŁ 4
53
Inicjatywy oparte na zaufaniu, viral expansion loop i „długa droga”
ROZDZIAŁ 5
69
Poznaj siłę swojego głosu
ROZDZIAŁ 6
91
Realny
świat
ROZDZIAŁ 7
111
Media to Ty
ROZDZIAŁ 8
125
Od mediów masowych do masowych treści
141
8
SZEŚĆ PIKSELI ODDALENIA
ROZDZIAŁ 9
Cyfrowy darwinizm
ROZDZIAŁ 10
159
Od mass mediów do „ja” jako
środka
przekazu
ROZDZIAŁ 11
175
Spal statki
ROZDZIAŁ 12
193
Wiedza plemienna
ROZDZIAŁ 13
209
Cyfrowy nomada
ROZDZIAŁ 14
227
Participation 2.0
PODZIĘKOWANIA
O AUTORZE
243
263
265
ROZDZIAŁ 3
Przedsiębiorczość 2.0
Jak to się mówi: „To nie jest oldsmobile twojego ojca”
1
. Bycie odnoszącym sukcesy
przedsiębiorcą nigdy jeszcze nie było takie trudne. Z kolei nigdy wcześniej tak
ła-
two nie podejmowało się decyzji o zostaniu przedsiębiorcą. Kiedy chcesz zaistnieć
w cyfrowym
świecie,
musisz sobie z tym paradoksem i wyzwaniem poradzić.
KRÓTKA HISTORIA OSOBISTA
Kilka lat temu jeden z moich przyjaciół chciał otworzyć sklep. Pośrednio zdobył
wcześniej doświadczenie w sprzedaży detalicznej, ale czuł,
że
miał dobry pomysł,
a wybrana przez niego lokalizacja (modna dzielnica dużej aglomeracji miejskiej)
zapewni mu powodzenie. Kiedy zapytałem go o plany internetowe, mój przyjaciel
potwierdził,
że
chce mieć stronę internetową, aby klienci mogli uzyskiwać bieżące
informacje na temat wyprzedaży i innych wydarzeń, wiedzieć, jak się z nim
skontaktować, sprawdzić godziny otwarcia sklepu czy znaleźć inne wiadomo-
ści.
Kiedy zacząłem drążyć, pytając go o handel elektroniczny oraz internetowy
program lojalnościowy, a także jak zamierza zarządzać kontaktami z klientami
w wielu serwisach społecznościowych, zawahał się i stwierdził,
że
najpierw
chce zobaczyć, jak będzie sobie radzić sklep w rzeczywistym
świecie,
zanim za-
angażuje się w kanał internetowy.
1
Autor nawiązuje do kampanii marketingowej oldsmobila („This is not your father’s Oldsmobile”),
jaka była prowadzona pod koniec lat 80. w celu ożywienia sprzedaży marki, postrzeganej jako
przestarzała i nienowoczesna. Kampania przyniosła wręcz odwrotny skutek, ponieważ zraziła
do marki jej wiernych fanów —
przyp. tłum.
53
54
SZEŚĆ PIKSELI ODDALENIA
Innymi słowy, zajął się jazdą próbną oldsmobilem swojego ojca.
Co prawda pomysł biznesowy mojego kolegi był nowy i oryginalny, ale z punktu
widzenia czystej przedsiębiorczości idea prowadzenia sklepu tylko w
świecie
rze-
czywistym była zaskakująca. Dlaczego miałby podejmować działalność tylko
przy jednej ulicy, w jednym mieście i w jednym kraju, zamiast zaistnieć totalnie
w internecie, dzięki czemu miałby nieograniczone możliwości rynkowe, znacz-
nie mniej zmartwień związanych z infrastrukturą i organizacją oraz prawdziwą
możliwość przekonania się, jak jego pomysł sprawdziłby się w skali globalnej?
Jak wiesz, rewolucja cyfrowa na nowo zdefiniowała rolę przedsiębiorcy. Skoń-
czyły się czasy budowania wiarygodności przez robienie drobnych interesów
w skali lokalnej. Wkroczyliśmy do
świata,
w którym ludzie mogą całkowicie ze-
rwać z pracą w korporacji, odpalić laptop, opracować własną stronę internetową,
zademonstrować branży swoją wiedzę w przestrzeni społecznej, nawiązać kontakty
z podobnie myślącymi osobami w internetowych serwisach społecznościowych,
a nawet reklamować się za pomocą słów kluczowych na jednej (lub wszystkich)
z wyszukiwarek internetowych, płacąc za reklamę na zasadzie pay-per-click.
Nawet jeśli nie posiadasz biura ani wizytówek, Twoja firma (i marka) jest połą-
czona z milionami ludzi i ma przed sobą tysiące biznesowych możliwości.
LAPTOP…
ŁĄCZE…
SKALA GLOBALNA
Ostatecznie mój przyjaciel zamknął sklep. Nie zbankrutował doszczętnie, ale
sklep zdecydowanie nie przynosił oczekiwanych zysków. Jak na ironię ktoś miał
podobny pomysł do koncepcji mego przyjaciela, ale zrealizował go w ramach
czysto internetowego przedsięwzięcia, które do teraz prosperuje.
Nie możesz już dłużej się wahać co do formy czy funkcji Twojego biznesu
w internecie. Oto poważny powód: dominujące na realnym rynku firmy są obecne
w sieci i przestrzegając pierwszej zasady indoktrynacji marketingu interneto-
wego, próbują swoich sił w marketingu wyszukiwarek internetowych. Szybko
zdają sobie sprawę z tego,
że
ich zagrożeniem nie są ich bezpośredni konkuren-
ci. Tak naprawdę, nie są to nawet firmy z „drugiej ligi”. To drobny i głodny suk-
cesów przedsiębiorca, który dostrzegł swoją szansę i otwierające się przed nim
Zgłoś jeśli naruszono regulamin