Android_Receptury_andrec.pdf

(643 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Android Cookbook
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-6269-2
© 2013 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition of Android Cookbook, 1st Edition, ISBN
9781449388416 © 2012 O’Reilly Media Inc.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls all
rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/andrec
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/andrec.zip
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Przedmowa ............................................................................................................................. 13
1. Podstawowe informacje .............................................................................................. 19
1.1.
1.2.
1.3.
1.4.
1.5.
1.6.
1.7.
1.8.
1.9.
1.10.
1.11.
1.12.
1.13.
1.14.
1.15.
Wprowadzenie — podstawowe informacje
Nauka Javy
Tworzenie aplikacji „Witaj, wiecie” z poziomu wiersza poleceþ
Tworzenie aplikacji „Witaj, wiecie” w rodowisku Eclipse
Konfigurowanie rodowiska IDE w systemie Windows pod kñtem
programowania aplikacji na Android
Cykl ycia w Androidzie
Instalowanie plików .apk w emulatorze za pomocñ narzödzia ADB
Instalowanie aplikacji w emulatorze za pomocñ sklepu SlideME
Wspóäu ytkowanie klas Javy z innym projektem rodowiska Eclipse
Wskazywanie bibliotek z implementacjñ funkcji zewnötrznych
Wykorzystanie przykäadów z pakietu SDK do uäatwienia sobie pracy
Aktualizowanie pakietu SDK Androida
Wykonywanie zrzutów w emulatorze i urzñdzeniu z Androidem
Prosty przykäadowy program do odliczania wstecznego
Program Tipster — kalkulator napiwków na Android
19
19
21
24
29
35
36
38
39
41
43
46
52
55
57
2. Projektowanie udanych aplikacji ................................................................................. 73
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
2.6.
2.7.
Wprowadzenie — projektowanie udanych aplikacji na Android
Obsäuga wyjñtków
Obiekt Application w Androidzie jako singleton
Zachowywanie danych po zmianie orientacji ekranu
Monitorowanie poziomu baterii w urzñdzeniach z Androidem
Tworzenie ekranów powitalnych w Androidzie
Projektowanie aplikacji na potrzeby konferencji, BarCampu,
hackathonu lub instytucji
2.8. Wykorzystanie narzödzia Google Analytics w aplikacjach na Android
73
76
79
81
83
84
88
90
5
Kup książkę
Poleć książkę
2.9.
2.10.
2.11.
2.12.
2.13.
2.14.
2.15.
Prosta latarka
Dostosowywanie aplikacji na telefony z Androidem do tabletów
Preferencje obowiñzujñce przy pierwszym uruchomieniu aplikacji
Formatowanie czasu i daty na potrzeby wy wietlania
Kontrolowanie danych wej ciowych za pomocñ odbiorników KeyListener
Tworzenie kopii zapasowej danych aplikacji na Android
Stosowanie wskazówek zamiast okien podpowiedzi
92
94
95
97
99
102
108
3. Testy ............................................................................................................................. 111
3.1.
3.2.
3.3.
3.4.
3.5.
3.6.
3.7.
3.8.
3.9.
3.10.
3.11.
3.12.
3.13.
Wprowadzenie — testy
Programowanie sterowane testami w Androidzie
Konfigurowanie urzñdzeþ AVD na potrzeby testowania aplikacji
Testowanie aplikacji w wielu urzñdzeniach za pomocñ chmury
Tworzenie i stosowanie projektu testowego
Rozwiñzywanie problemów z awariami aplikacji
Debugowanie z wykorzystaniem instrukcji Log.d i okna LogCat
Automatyczne otrzymywanie raportów o bäödach od u ytkowników
za pomocñ mechanizmu BugSense
Korzystanie z lokalnego dziennika czasu wykonania do analizowania
bäödów i innych sytuacji
Odtwarzanie scenariuszy cyklu ycia aktywno ci na potrzeby testów
Rozwijanie päynnie dziaäajñcych aplikacji za pomocñ narzödzia
StrictMode
Korzystanie z programu Monkey
Wysyäanie komunikatów tekstowych i przekazywanie wywoäaþ
miödzy urzñdzeniami AVD
111
111
112
121
122
125
128
129
131
134
139
140
142
4. Komunikacja wewnétrz- i mi�½dzyprocesowa .......................................................... 145
4.1. Wprowadzenie — komunikacja wewnñtrz- i miödzyprocesowa
4.2. Obsäugiwanie strony internetowej, numeru telefonu lub innych
elementów za pomocñ intencji
4.3. Wysyäanie e-maili z poziomu widoku
4.4. Wysyäanie e-maili z zaäñcznikami
4.5. Przekazywanie äaþcuchów znaków za pomocñ instrukcji Intent.putExtra()
4.6. Pobieranie danych z aktywno ci podrzödnej do aktywno ci gäównej
4.7. Podtrzymywanie dziaäania usäugi w trakcie wy wietlania innych aplikacji
4.8. Wysyäanie i odbieranie komunikatów rozgäoszeniowych
4.9. Uruchamianie usäugi po ponownym uruchomieniu urzñdzenia
4.10. U ywanie wñtków do tworzenia szybko reagujñcych aplikacji
4.11. Korzystanie z klasy AsyncTask do wykonywania operacji w tle
4.12. Przesyäanie komunikatów miödzy wñtkami za pomocñ kolejki wñtków
aktywno ci i komponentu obsäugi
145
146
147
150
151
152
155
157
158
159
160
166
6
_
Spis tre ci
Kup książkę
Poleć książkę
4.13. Tworzenie androidowej wersji kalendarza Epoch
(napisanego w HTML-u i JavaScripcie)
168
5. Dostawcy tre ci ............................................................................................................175
5.1.
5.2.
5.3.
5.4.
Wprowadzenie — dostawcy tre ci
Pobieranie danych z dostawcy tre ci
Pisanie dostawcy tre ci
Pisanie zdalnej usäugi na Android
175
175
177
179
6. Grafika ......................................................................................................................... 185
6.1. Wprowadzenie — grafika
6.2. Stosowanie niestandardowej czcionki
6.3. Wy wietlanie obracajñcego siö sze cianu za pomocñ specyfikacji
OpenGL ES
6.4. Sterowanie obracajñcym siö sze cianem
6.5. Odröczne rysowanie päynnych linii
6.6. Robienie zdjöè za pomocñ intencji
6.7. Robienie zdjöè za pomocñ klasy android.media.Camera
6.8. Skanowanie kodu kreskowego lub kodu QR za pomocñ programu
Google ZXing
6.9. Wy wietlanie diagramów i wykresów za pomocñ klasy AndroidPlot
6.10. Tworzenie ikony do androidowego launchera za pomocñ programu
Inkscape
6.11. ãatwe tworzenie ikon do launchera za pomocñ programu Paint.NET
i grafik z serwisu OpenClipArt.org
6.12. Korzystanie z plików NinePatch
6.13. Tworzenie wykresów na strony HTML5 za pomocñ biblioteki RGraph
6.14. Dodawanie prostej animacji rastrowej
6.15. Przybli anie obrazu za pomocñ gestów dotykowych
185
185
187
191
194
198
200
204
207
208
215
221
224
228
230
7. Graficzny interfejs u ytkownika ...............................................................................235
7.1. Wprowadzenie — interfejs GUI
7.2. Poznawanie i przestrzeganie wytycznych tworzenia
interfejsu u ytkownika
7.3. Obsäuga zmian konfiguracji przez oddzielenie widoku od modelu
7.4. Tworzenie przycisku i odbiornika klikniöè
7.5. Piöè sposobów na doäñczanie odbiornika zdarzeþ
7.6. Stosowanie kontrolek CheckBox i RadioButton
7.7. Wzbogacanie projektu interfejsu u ytkownika za pomocñ
przycisków graficznych
7.8. Udostöpnianie listy rozwijanej z opcjami za pomocñ klasy Spinner
7.9. Obsäuga däugiego klikniöcia
7.10. Wy wietlanie pól tekstowych TextView i EditText
235
236
238
241
242
246
249
251
253
254
Spis tre ci
_
7
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin