Adobe_Premiere_Pro_Szybki_start_preszs.pdf

(3389 KB) Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TRE CI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Adobe Premiere Pro.
Szybki start
Autor: Antony Bolante
T³umaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7361-525-3
Tytu³ orygina³u:
Adobe Premiere Pro
for Windows Visual QuickPro Guide
Format: B5, stron: 592
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
B³yskawiczny kurs cyfrowego monta¿u materia³u wideo
Premiere Pro to kolejne wcielenie jednej z najbardziej znanych i cenionych aplikacji
do cyfrowego monta¿u materia³u wideo -- Adobe Premiere. Nowa wersja programu ró¿ni
siê od swoich poprzedników nie tylko nazw¹ i kilkoma kosmetycznymi poprawkami —
to zupe³nie nowa aplikacja o ogromnych mo¿liwo ciach. Pozwala na precyzyjne
³¹czenie klipów wideo i audio, efektów, przej æ i nieruchomych obrazów w filmy, które
na d³ugo pozostan¹ w pamiêci ogl¹daj¹cych je osób. Chcesz zapisaæ zmontowany film
na p³ycie DVD lub opublikowaæ go na serwerze emisyjnym? Pomo¿e Ci w tym Adobe
Premiere Pro dziêki szerokiemu wyborowi formatów, w jakich mo¿na wyeksportowaæ
gotowy materia³.
„Adobe Premiere Pro. Szybki start” to podrêcznik dla tych, którzy chc¹ poznaæ
mo¿liwo ci Premiere’a. Przedstawia przebieg typowego procesu edycyjnego w prostych,
bogato ilustrowanych przyk³adach. Wykonuj¹c kolejne æwiczenia, nauczysz siê
realizowaæ wszystkie funkcje, które prowadz¹ do zmontowania filmowego arcydzie³a.
• Definiowanie parametrów projektu
• Importowanie materia³ów ród³owych
• Przechwytywanie filmów z kamery cyfrowej i analogowej
• Przegl¹danie klipów ród³owych i wybór odpowiednich ujêæ
• Monta¿ sekwencji
• Dopracowywanie wstêpnego monta¿u
• Przej cia
• Monta¿ d wiêku
• Efekty specjalne
• Eksport gotowego filmu
Je li chcesz, aby Twoje filmy zapiera³y dech w piersiach, musisz nie tylko znale æ
odpowiedni temat, ale tak¿e po mistrzowsku je zmontowaæ. Dziêki tej ksi¹¿ce
i programowi Adobe Premiere Pro na pewno Ci siê to uda.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWO CIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Spis treści
Wstęp
Premiere — obraz ogólny
13
Seria „Szybki start” ...................................................................................14
Korzystanie z ksią ki.................................................................................14
Jak działa Premiere Pro? ...........................................................................15
Strategia edycji — edycja pośrednia i bezpośrednia.................................16
DV i Premiere Pro .....................................................................................18
Nasza biurkowa konsola monta owa ........................................................19
Proces produkcyjny ..................................................................................21
Nowe funkcje ...........................................................................................22
Pakiet Digital Video Collection ................................................................23
Minimalne wymagania systemowe .............................................................24
Sugestie dotyczące systemu ......................................................................25
Dodatki do profesjonalnego systemu .......................................................26
Konfiguracje sprzętowe.............................................................................27
Podstawy programu Premiere
29
Rzut oka na interfejs .................................................................................30
Rzut oka na pozostałe okna .......................................................................31
Korzystanie z menu kontekstowych..........................................................33
Korzystanie z zakładek..............................................................................34
Jak korzystać ze skrótów klawiaturowych? ..............................................35
Dostosowywanie skrótów klawiaturowych...............................................36
Korygowanie błędów ................................................................................38
Korzystanie z palety History .....................................................................39
Tworzenie nowego projektu
41
Otwieranie nowego projektu .....................................................................42
Definiowanie ustawień projektu..................................................................44
Wybór predefiniowanego profilu ................................................................45
Definiowanie własnych ustawień projektu................................................46
Zapisywanie własnych ustawień w profilu ...............................................47
Zapisywanie projektów .............................................................................48
Automatyczne zapisywanie projektów......................................................50
Otwieranie projektów................................................................................51
Odszukiwanie plików zagubionych lub niedostępnych ............................53
5
Spis treści
Rozdział 1.
Rozdział 2.
Spis treści
Rozdział 3.
Spis treści
Przechwytywanie i importowanie materiału
57
Na czym polega przechwytywanie? ..........................................................58
Przechwytywanie DV a digitalizacja materiału analogowego ..................60
Optymalizacja systemu przechwytującego................................................62
Znaczenie opcji przechwytywania...............................................................63
Praca z oknem Capture..............................................................................64
Definiowanie ustawień przechwytywania.................................................66
Wybieranie lokalizacji docelowej................................................................68
Korzystanie z funkcji sterowania urządzeniem.........................................69
Posługiwanie się kontrolkami odtwarzania w oknie Capture....................72
Przechwytywanie dźwięku i obrazu ..........................................................73
O importowaniu.........................................................................................86
Importowanie projektów ...........................................................................88
Importowanie obrazów nieruchomych ......................................................90
Importowanie plików programu Illustrator ...............................................91
Importowanie plików Photoshopa.............................................................92
Importowanie sekwencji nieruchomych obrazów .....................................96
Generowanie materiałów syntetycznych...................................................97
Zarządzanie klipami
101
Okno Project............................................................................................102
Korzystanie z trybów widoku okna Project ............................................103
Korzystanie z widoku ikon......................................................................106
Korzystanie z widoku listy ......................................................................108
Korzystanie z etykiet...............................................................................112
Zaznaczanie i usuwanie elementów z okna Project ................................114
Korzystanie z sekcji podglądu w oknie Project.......................................116
Zarządzanie klipami przy u yciu folderów .............................................119
Powielanie i kopiowanie klipów źródłowych..........................................123
Zmiana nazw klipów ...............................................................................126
Odszukiwanie klipów..............................................................................127
Interpretowanie materiału........................................................................128
Przeglądanie właściwości klipu.................................................................130
Odłączanie i ponowne przyłączanie klipów do plików źródłowych .......131
Wyświetlanie klipów w oknie Monitor
133
Korzystanie z okna Monitor....................................................................134
Modyfikacje okna Monitor......................................................................136
Wyświetlanie klipów...............................................................................137
Rozdział 4.
Rozdział 5.
6
Spis treści
Otwieranie klipów dźwiękowych ..............................................................140
Posługiwanie się kontrolkami odtwarzania.............................................142
Przesuwanie widoku metodą numeryczną...............................................144
Korzystanie z kontrolek podziałki czasowej okna Monitor ........................146
Wyświetlanie bezpiecznych obszarów obrazu wideo .............................149
Definiowanie ustawień jakości podglądu................................................150
Zmiana współczynnika powiększenia .....................................................151
Wybór trybu wyświetlania ......................................................................152
Praca z monitorem referencyjnym...........................................................157
Sprzęganie panelu Source z panelem Program .......................................159
Rozdział 6.
Tworzenie sekwencji
161
Porównanie metod edycyjnych ...............................................................162
Ustawianie punktów początkowych i końcowych ..................................164
Ustawianie punktów edycji rozdzielnej ..................................................167
Precyzyjne ustawianie punktów początku i końca ście ek audio................168
Ustawianie markerów w klipach................................................................169
Przenoszenie znacznika czasu między markerami i ich usuwanie.............172
Wybór ście ek źródłowych i docelowych...............................................174
Porównanie operacji nakładania i wstawiania.........................................176
Dodawanie klipów metodą przeciągania.................................................177
Edycja za pomocą kontrolek w oknie Monitor........................................182
Edycja trzypunktowa...............................................................................183
Edycja czteropunktowa ...........................................................................184
Wykonywanie operacji edycyjnych
za pomocą kontrolek w oknie Monitor ...............................................185
Edycja metodami podciągania i wycinania .............................................189
Edycja scenariusza obrazkowego ..............................................................192
O grupach sekwencji i sekwencjach zagnie d onych .............................195
Wykorzystanie wielu sekwencji................................................................196
Zagnie d anie sekwencji.........................................................................200
Edycja w oknie Timeline
203
Konfigurowanie podziałki czasowej .......................................................204
Dostosowywanie widoku ście ek..............................................................206
Zmiana wysokości ście ek ......................................................................209
Dodawanie, usuwanie i zmienianie nazw ście ek.....................................211
Monitorowanie ście ek............................................................................215
Blokowanie i odblokowywanie ście ek ..................................................216
Nawigowanie po listwie czasowej.............................................................217
7
Spis treści
Rozdział 7.
Spis treści
Odtwarzanie sekwencji w oknie Timeline ..............................................221
Przesuwanie widoku pomiędzy punktami edycyjnymi .............................222
Korzystanie z markerów programu .........................................................223
Korzystanie z klipów połączonych............................................................225
Zaznaczanie klipów na listwie czasowej.................................................226
Grupowanie klipów .................................................................................228
Usuwanie klipów i luk z listwy czasowej ...............................................230
Włączanie i wyłączanie klipów...............................................................232
Dzielenie klipów .....................................................................................233
Wycinanie, kopiowanie i wklejanie klipów ............................................236
Odtwarzanie klipów z ró ną prędkością i w odwrotnym kierunku .........238
Tworzenie stopklatki ...............................................................................242
Rozdział 8.
Precyzyjna edycja sekwencji
245
Funkcja przyciągania do krawędzi ..........................................................246
Edycja metodą przeciągania....................................................................247
Wybór metody przycinania .....................................................................252
Przycinanie klipów na listwie czasowej..................................................253
Edycja kaskadowa i przesuwna...............................................................255
Edycja metodą ślizgową i okienkową .....................................................258
Posługiwanie się oknem Trim .................................................................261
Podgląd edycji w oknie przycinania i zatwierdzanie zmian ......................266
Praca z łączami........................................................................................267
Edycja rozdzielna ....................................................................................268
Zrywanie i tworzenie łączy .....................................................................271
Utrzymywanie synchronizacji.................................................................273
Odszukiwanie klipów głównych ...............................................................274
Odszukiwanie pasującej klatki ..................................................................275
Wstawianie przejść
277
Paleta Effects...........................................................................................278
Podstawowe wiadomości o przejściach ..................................................282
Czas trwania i wyrównanie przejścia ......................................................284
Definiowanie długości przejścia domyślnego .........................................285
Wybór przejścia domyślnego ..................................................................286
Nakładanie przejść ..................................................................................287
Konfigurowanie przejść przy u yciu palety Effect Controls ..................289
Regulowanie czasu trwania i wyrównania przejścia ...............................293
Dostosowywanie ustawień przejścia .......................................................296
Tworzenie przejść specjalnych................................................................302
Spis treści
Rozdział 9.
8
Zgłoś jeśli naruszono regulamin