Pozycjonowanie_w_wyszukiwarkach_internetowych_Wydanie_II_pozin2.pdf

(4385 KB) Pobierz
Pozycjonowanie
w wyszukiwarkach
internetowych. Wydanie II
Autor: Shari Thurow
T³umaczenie: Anna Trojan
ISBN: 978-83-246-1504-9
Tytu³ orygina³u:
Search Engine Visibility
(2nd Edition) (Voices That Matter)
Format: 170x230, stron:352
W³aœciwe pozycjonowanie witryn i stron internetowych pod k¹tem wyszukiwarek jest
kluczowe dla popularnoœci naszej witryny wœród u¿ytkowników, a co za tym idzie,
ma wp³yw na jej rentownoœæ. Ka¿dy u¿ytkownik wpisuj¹cy konkretne has³o
czy zapytanie do wyszukiwarki jest naszym potencjalnym klientem! Warto tak¿e
pamiêtaæ o tym, ¿e przemyœlana optymalizacja witryny, dokonana jeszcze
przed nadaniem jej ostatecznego kszta³tu, oznacza ogromne oszczêdnoœci czasu
i pieniêdzy. Poniewa¿ miliony internautów dziêki wyszukiwarkom trafiaj¹ na ró¿ne
witryny, musimy sprawiæ, aby nasza strona jakoœ szczególnie siê wyró¿nia³a.
W³aœnie na tym polega dziœ skuteczny marketing firmy.
„Pozycjonowanie
w wyszukiwarkach internetowych” to ksi¹¿ka napisana
dla wszystkich tych, którzy chc¹ tworzyæ witryny internetowe spe³niaj¹ce zarówno
oczekiwania u¿ytkowników, jak i cele biznesowe. To idealny podrêcznik
dla projektantów witryn internetowych, programistów, webmasterów, ale te¿
specjalistów od marketingu w internecie. Dziêki lekturze tej ksi¹¿ki poznasz wiele
skutecznych sposobów na osi¹ganie jak najwy¿szej pozycji w wyszukiwarkach.
Uzyskasz tak¿e praktyczne porady i cenne wskazówki u³atwiaj¹ce projektowanie
oraz budowanie witryn. Najwa¿niejsze zagadnienia omówione w ksi¹¿ce to:
typy serwisów wyszukuj¹cych oraz sposób wyœwietlania wyników wyszukiwania;
proces skutecznej optymalizacji witryny pod k¹tem wyszukiwarek;
optymalizacja dokumentów nietekstowych (grafiki, plików audio oraz wideo);
zg³aszanie witryn do wyszukiwarek i katalogów.
Popularna i dochodowa – taka staje siê witryna widoczna w internecie!
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Spis tre ci
Przedmowa ..........................................................................13
Wprowadzenie .....................................................................17
Rozdziaï 1. Przed zbudowaniem witryny ..............................................25
Dlaczego zapewnienie odpowiedniej widoczno ci witryny
w wyszukiwarkach internetowych jest istotne ....................................... 26
Zrozumienie wyników wyszukiwania ....................................................... 27
Anatomia strony z wynikami wyszukiwania .............................................. 28
Wyszukiwarki oparte na robotach ...................................................... 28
Reklama w wyszukiwarkach .............................................................. 34
Katalogi witryn internetowych .......................................................... 35
Wyszukiwarki wyspecjalizowane ....................................................... 38
Sposoby optymalizacji stron pod kÈtem wyszukiwarek ............................ 39
Komponent tekstowy — omówienie ................................................ 41
Komponent odno ników — omówienie ........................................... 43
Komponent popularno ci — omówienie .......................................... 46
Zasady projektowania witryn ...................................................................... 47
Zasada nr 1: witryna powinna byÊ czytelna ...........................................48
Zasada nr 2: witryna powinna mieÊ ïatwy mechanizm nawigacji .......51
Zasada nr 3: witrynÚ powinno siÚ daÊ szybko i ïatwo znale Ê .............54
Zasada nr 4: witryna powinna charakteryzowaÊ siÚ spójnym
ukïadem i wyglÈdem .............................................................................57
Zasada nr 5: witryna powinna szybko siÚ ïadowaÊ ........................... 60
Podsumowanie ............................................................................................ 61
Rozdziaï 2. Jak tworzyÊ jeszcze lepsze strony internetowe
— pliki tekstowe ..................................................................63
Komponent tekstowy .................................................................................. 64
Dobór sïów kluczowych .................................................................... 67
Analiza sïów kluczowych ................................................................... 71
Podobne zapytania .............................................................................. 71
Darmowe oraz niedrogie narzÚdzia do analizy sïów kluczowych ...... 74
Pïatne narzÚdzia do analizy sïów kluczowych .................................. 81
Caïa prawda o bïÚdach literowych i ortograficznych ....................... 82
8
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
Rozkïad wyrazów ................................................................................84
Sïowa specjalne i sïowa odfiltrowywane ...........................................85
WewnÚtrzne wyszukiwarki witryn ....................................................85
Co nale y zrobiÊ z listÈ sïów kluczowych .........................................86
Tworzenie hierarchii witryny na podstawie motywów gïównych .....90
Rozmieszczanie sïów kluczowych .....................................................92
Tworzenie efektywnych elementów title ..........................................93
Zawarto Ê sekcji body .........................................................................97
Priorytety sïów kluczowych ...............................................................98
Wezwanie do dziaïania .....................................................................100
Elementy meta ..................................................................................102
Opis alternatywny .............................................................................110
Odno niki i nazwy plików ...............................................................112
GÚsto Ê rozmieszczenia sïów kluczowych ......................................113
Wyró nianie sïów kluczowych ........................................................114
JÚzyki obce a wyszukiwarki ..............................................................115
Znaki specjalne .................................................................................117
Komponent odno ników ..........................................................................118
Schematy nawigacyjne ......................................................................119
Struktura adresów URL ...................................................................139
Protokóï wyïÈczenia spod dziaïania robotów ..................................150
Technologia SSI (Server-Side Includes) .........................................154
Wyszukiwarki zewnÚtrzne i wewnÚtrzne ........................................155
Komponent popularno ci .........................................................................157
Popularno Ê odno nika ....................................................................158
Pozyskiwanie odno ników ...............................................................160
Nale y uwa aÊ, do kogo siÚ podïÈczamy .........................................161
Ruch internetowy .............................................................................162
Kryteria bezpo rednio niezwiÈzane z zawarto ciÈ witryny
wpïywajÈce na jej pozycjÚ rankingowÈ .........................................163
Rozwa ania dotyczÈce projektu witryny ..................................................163
„Wodotryski” na stronie ...................................................................164
JavaScript a widoczno Ê w wyszukiwarkach ...................................165
Ramki a optymalizacja witryny pod kÈtem wyszukiwarek .............167
Optymalizacja blogów oraz forów ...................................................174
Optymalizacja dokumentów PDF ...................................................179
Podsumowanie ..........................................................................................192
Spis tre ci
9
Rozdziaï 3. Jak budowaÊ lepsze strony internetowe
— pliki nietekstowe ...........................................................195
Zrozumienie optymalizacji plików nietekstowych ................................. 196
Optymalizacja grafiki pod kÈtem wyszukiwarek ..................................... 196
Osiem kroków na drodze do optymalizacji grafiki ......................... 200
Flash a widoczno Ê w wyszukiwarkach ................................................... 204
Strony powitalne i intra .................................................................... 205
Witryny wykonane w technologii Flash .......................................... 208
Optymalizacja filmów wideo pod kÈtem wyszukiwarek ......................... 214
Dwana cie kroków do optymalizacji filmów wideo pod kÈtem
wyszukiwarek ................................................................................. 214
Optymalizacja podcastów oraz plików audio
pod kÈtem wyszukiwarek ....................................................................... 221
Osiem kroków do optymalizacji plików audio pod kÈtem
wyszukiwarek ................................................................................. 222
Podsumowanie .......................................................................................... 229
Rozdziaï 4. Po zbudowaniu witryny ....................................................231
Znaczenie sieci odno ników zewnÚtrznych ............................................ 232
Popularno Ê odno ników a natÚ enie ruchu w witrynie ............... 232
Strategie rozwoju sieci odno ników ......................................................... 234
Zgïaszanie witryn internetowych do katalogów ............................. 234
Mo liwo Ê zgïoszenia witryny do kilku kategorii ........................... 251
Zgïaszanie witryn do innych stron internetowych ......................... 258
Zgïaszanie witryn do wyszukiwarek ................................................ 270
Planowanie rejestracji w wyszukiwarkach ...................................... 270
Lista sprawdzajÈca dla stron i witryn zgïaszanych
do wyszukiwarek ............................................................................ 273
Oprogramowanie do sprawdzania pozycji rankingowych ............. 276
Jak ponownie zgïosiÊ witrynÚ .......................................................... 277
Zmiana wpisu w katalogu ................................................................ 277
Je li wniosek zostanie odrzucony .................................................... 280
Powtórne zgïoszenie do wyszukiwarek ........................................... 282
Podsumowanie .......................................................................................... 285
10
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
Rozdziaï 5. Dobre zwyczaje, czyli co nale y, a czego nie wolno robiÊ,
dokonujÈc optymalizacji stron w wyszukiwarkach
internetowych .................................................................... 287
Czym jest spam w wyszukiwarkach? .......................................................290
Rodzaje spamu w wyszukiwarkach ..........................................................292
Promowanie sïów kluczowych niezwiÈzanych z tematykÈ
witryny ............................................................................................293
Przesycenie sïowami kluczowymi ...................................................293
Wpychanie sïów kluczowych ...........................................................294
Ukrywanie tekstu .............................................................................294
Stosowanie drobnego tekstu ............................................................295
Ukrywanie odno ników ...................................................................296
Farmy odno ników i pier cienie stron ............................................296
Podmienianie i porywanie stron ......................................................297
Stosowanie przekierowañ .................................................................298
Powielanie lub duplikowanie stron .................................................299
Stosowanie stron otwierajÈcych, przej Ê i bramek ..........................300
Maskowanie ......................................................................................303
Mno enie domen i tworzenie mirrorów ........................................303
Miniwitryny ......................................................................................304
Domeny z literówkami i cybersquatting .........................................305
Spamowanie blogów i forów ............................................................305
CofniÚcie kary za spamowanie wyszukiwarki ..........................................306
Czy warto ryzykowaÊ? ......................................................................306
Ustalenie technicznych przyczyn blokady ......................................307
Analiza strony pod kÈtem ukrytych elementów ..............................312
PrzeglÈd regulaminów wyszukiwarek .............................................313
Obalanie powszechnych mitów ...............................................................319
Mit o gwarantowanej pozycji rankingowej .....................................319
Mit o tym, e marketing witryny w wyszukiwarkach
gwarantuje staïÈ wysokÈ pozycjÚ rankingowÈ ...............................320
Mit o tym, e celem optymalizacji witryn pod kÈtem
wyszukiwarek jest zdobycie najwy szych pozycji
rankingowych .................................................................................322
Mit o tym, e wysokie pozycje w wyszukiwarkach
sÈ równoznaczne z wysokÈ sprzeda È i zyskami ..........................323
Mit o potrzebie zgïaszania witryny do tysiÚcy wyszukiwarek ........325
Mit o natychmiastowej popularno ci odno ników .........................326
Zgłoś jeśli naruszono regulamin