Optymalizacja_serwisow_internetowych_Tajniki_szybkosci_skutecznosci_i_wyszukiwarek_opsint.pdf

(895 KB) Pobierz
Optymalizacja serwisów
internetowych.
Tajniki szybkoœci,
skutecznoœci i wyszukiwarek
Autor: Andrew B. King
T³umaczenie: Rados³aw Meryk
ISBN: 978-83-246-2087-6
Tytu³ orygina³u:
Website Optimization:
Speed, Search Engine & Conversion Rate Secrets
Format:168x237, stron: 392
Poznaj sekrety tworzenia popularnych i dochodowych witryn internetowych!
Jak poprawiæ widocznoœæ serwisu w wyszukiwarkach?
Jak zoptymalizowaæ p³atne kampanie reklamowe?
Jak odnieϾ sukces w Internecie?
Celem optymalizacji witryny WWW jest przede wszystkim maksymalizacja przychodów
z serwisu i podniesienie komfortu u¿ytkowników. Aby ten cel osi¹gn¹æ, trzeba spe³niæ
kilka podstawowych warunków. Po pierwsze nale¿y zadbaæ o to, aby serwis mo¿na
by³o ³atwo odszukaæ w sieci. Po drugie korzystanie z niego nie mo¿e sprawiaæ
trudnoœci, a po trzecie powinien on byæ szybki, atrakcyjny i interaktywny. Krótko
mówi¹c, dobry serwis musi byæ funkcjonalny i wydajny. Aby osi¹gn¹æ sukces w sieci,
nale¿y zatem wybraæ w³aœciwe metody i przyj¹æ skuteczn¹ strategiê dzia³ania. Jakie
to techniki i jak je stosowaæ, dowiesz siê w³aœnie z tej ksi¹¿ki.
Ksi¹¿ka „Optymalizacja serwisów internetowych. Tajniki szybkoœci, skutecznoœci
i wyszukiwarek” wska¿e Ci mo¿liwoœci tworzenia i optymalizacji serwisu internetowego,
pozwalaj¹ce w znacznym stopniu ograniczyæ inwestycje w marketing, a jednoczeœnie
zyskaæ wielu klientów. Z tego podrêcznika dowiesz siê, jak zoptymalizowaæ serwis pod
k¹tem wyszukiwarek, na czym polega w³aœciwy dobór s³ów kluczowych, jak zbudowaæ
architekturê CSS i tworzyæ ciekawe rozwi¹zania, opieraj¹ce siê na Ajaksie. Ponadto
nauczysz siê optymalizowaæ kampanie reklamowe dziêki stosowaniu perswazyjnej
treœci reklam. Po tej lekturze bêdziesz umia³ stworzyæ wydajny, funkcjonalny, a przy tym
popularny i dobrze zarabiaj¹cy serwis internetowy.
Optymalizacja pozycji serwisu w wyszukiwarkach
Narzêdzia do analizowania s³ów kluczowych
Nag³ówki przyci¹gaj¹ce uwagê
Optymalizacja reklam p³atnych (PPC)
Dobór grupy docelowej i kwalifikowanie odwiedzaj¹cych
Wykorzystanie metryk do ustalenia bud¿etu
Optymalizacja wspó³czynnika konwersjiv
Optymalizacja stron WWW
Budowanie architektury CSS
Tworzenie w³asnych rozwi¹zañ, opartych na Ajaksie
Zaawansowana optymalizacja serwisów WWW
Metryki optymalizacji wydajnoœci
Optymalizuj serwis i dochody!
Spis treści
Słowo wstępne .........................................................................................................................9
Przedmowa ..............................................................................................................................11
I Optymalizacja marketingu wyszukiwarek ...........................................21
1. Naturalna optymalizacja pozycji serwisu w wyszukiwarkach .................................25
Korzyści ze stosowania optymalizacji SEO
Zasadnicze techniki SEO
Dziesięć kroków do uzyskania wyższych pozycji w rankingach wyszukiwarek
Podsumowanie
26
27
31
62
2. Analiza przypadku użycia SEO: PhillyDentistry.com .................................................65
Serwis w postaci wyjściowej
Pierwsza modyfikacja projektu:
środek
roku 2004
Druga modyfikacja projektu: koniec roku 2007
Podsumowanie
65
68
71
74
3. Optymalizacja reklam płatnych (PPC) ........................................................................ 75
Podstawowe pojęcia i definicje związane z reklamami PPC
Google, Yahoo!, Microsoft i wszyscy inni
Określanie celów, pomiary, analiza i zamykanie pętli
Identyfikacja, wybór i analiza słów kluczowych
Organizowanie i optymalizowanie grup reklam
Optymalizacja reklam PPC
Optymalizacja stron docelowych
Optymalizacja stawek kosztu za kliknięcie
Inne problemy związane z kampanią PPC
Podsumowanie
76
78
83
87
93
95
103
108
117
123
5
4. Analiza przypadku kampanii PPC: BodyGlove.com ................................................. 125
Optymalizacja kampanii PPC serwisu Body Glove
Podsumowanie
125
132
5. Optymalizacja współczynnika konwersji ................................................................. 133
Korzyści ze stosowania optymalizacji CRO
Najlepsze praktyki optymalizacji CRO
10 najważniejszych czynników
wpływających na maksymalizację współczynników konwersji
Etapy kampanii CRO
Podsumowanie
133
134
140
151
169
II Optymalizacja wydajności stron WWW ...............................................171
6. Optymalizacja stron WWW ....................................................................................... 179
Znane problemy ze stronami WWW
W jaki sposób zoptymalizować szybkość stron WWW?
Podsumowanie
180
184
209
7. Optymalizacja CSS ......................................................................................................211
Budowanie architektury CSS
10 wskazówek optymalizacji CSS
Podsumowanie
211
214
238
8. Optymalizacja Ajaksa ................................................................................................239
Częste problemy z Ajaksem
Ajax: nowa, poprawiona komunikacja bazująca na JavaScript
Odpowiednie zastosowania technologii Ajax
Tworzenie własnych rozwiązań bazujących na Ajaksie
Korzystanie z bibliotek Ajaksa
Optymalizacja JavaScript
Minimalizacja liczby
żądań
HTTP
Rozsądny wybór formatów danych
Rozwiązanie problemu z pamięcią podręczną
przy korzystaniu z technologii Ajax
Rozwiązywanie problemów z rozmiarami sieci
Skutki zastosowania architektury Ajax
Podsumowanie
240
241
241
245
249
253
266
268
271
273
277
278
6
|
Spis treści
9. Zaawansowana optymalizacja serwisów WWW .................................................... 279
Techniki optymalizacji po stronie serwera
Techniki poprawy wydajności po stronie klienta
Podsumowanie
279
303
317
10. Metryki optymalizacji wydajności ............................................................................ 319
Metryki sukcesu serwisu internetowego
Typy oprogramowania do analizy serwisów internetowych
Metryki marketingu w wyszukiwarkach
Metryki wydajności serwisów WWW
Podsumowanie
320
324
332
345
369
Skorowidz ..............................................................................................................................371
Spis treści
|
7
ROZDZIAŁ 6.
Optymalizacja stron WWW
Celem optymalizacji stron WWW jest uproszczenie ich treści po to, by wyświetlały się szyb-
ciej. Szybkie wyświetlanie stron jest kluczem do sukcesu serwisu WWW. Zwiększa zyski, ob-
niża koszty i poprawia satysfakcję klientów (nie mówiąc już o pozycji w rankingach wyszu-
kiwarek, dostępności i
łatwości
pielęgnacji).
Uproszczenia polegają na takim przekształceniu stron, aby szybciej wyświetlała się treść do-
stępna natychmiast. Dzięki temu można opóźnić moment
ładowania
treści z zewnątrz. W tym
rozdziale podpowiemy, w jaki sposób zminimalizować liczbę
żądań
HTTP, przekształcić kod
strony na semantyczny zestaw znaczników, ułatwić nadawanie stylistyki dzięki kaskado-
wym arkuszom stylów (CSS), zoptymalizować grafikę i multimedia oraz opóźnić
ładowanie
treści z zewnątrz.
W celu maksymalizacji szybkości wyświetlania stron WWW można zastosować 10 technik
wymienionych poniżej:
zminimalizowanie liczby
żądań
HTTP;
zmiana rozmiaru i optymalizacja ilustracji;
optymalizacja multimediów;
zastąpienie skryptów JavaScript kodem CSS;
wykrywanie możliwości przeglądarek po stronie serwera;
optymalizacja kodu JavaScript pod kątem szybkości uruchamiania i rozmiaru plików;
konwersja na CSS układu bazującego na tabelach;
zastąpienie stylów wierszowych (ang.
inline)
regułami CSS;
zminimalizowanie czasu wyświetlania;
rozsądne
ładowanie
kodu JavaScript.
Dzięki zastosowaniu dobrych praktyk zaprezentowanych w niniejszym rozdziale przekształ-
cimy kod HTML i multimedia w taki sposób, aby serwis stał się bardziej dynamiczny. Roz-
poczniemy od omówienia znanych problemów ze stronami WWW, przed którymi stają inży-
nierowie wydajności serwisów WWW.
179
Zgłoś jeśli naruszono regulamin