Adobe_Photoshop_CC_CC_PL_Oficjalny_podrecznik_phccop.pdf

(4088 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
O książce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Co nowego w tym wydaniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wymagania wstępne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Instalacja programów Adobe Photoshop i Adobe Bridge . . . . .
Uruchamianie programu Adobe Photoshop . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pobieranie plików do ćwiczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przywracanie ustawień domyślnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dodatkowe źródła informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe . . . . . . . . . . . . . .
1
1
2
2
3
3
3
4
6
7
1
ZAPOZNANIE SIĘ Z OBSZAREM ROBOCZYM
Rozpoczynanie pracy w programie Adobe Photoshop . . . . . . . .
Korzystanie z narzędzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Próbkowanie koloru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Narzędzia i ich właściwości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Cofanie wykonanych operacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Jeszcze o panelach i ich rozmieszczeniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Inne źródła wiedzy na temat używania Photoshopa . . . . . . . . . .
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8
10
12
18
19
25
27
29
31
2
PODSTAWOWA KOREKTA FOTOGRAFII
Strategia retuszu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdzielczość i wymiary obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Otwieranie pliku za pośrednictwem programu
Adobe Bridge . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Prostowanie i kadrowanie obrazu w Photoshopie . . . . . . . . . . . .
Poprawianie kolorystyki i tonalności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Korzystanie z narzędzia Spot Healing Brush
(Punktowy pędzel korygujący) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Stosowanie narzędzia Patch (Łatka) w trybie uwzględniania
zawartości obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Retuszowanie za pomocą narzędzia Clone Stamp (Stempel) . . . .
Wyostrzenie obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
32
34
35
36
38
40
44
45
46
48
51
iv
SPIS TREŚCI
Kup książkę
Poleć książkę
3
ZAZNACZENIA
Zaznaczenia i narzędzia do ich tworzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozpoczynamy pracę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Stosowanie narzędzia Quick Selection (Szybkie zaznaczanie) . . .
Przesuwanie zaznaczonego obszaru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Manipulowanie zaznaczeniami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) . . . .
Zaznaczanie za pomocą narzędzi typu lasso . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Obracanie zaznaczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magnetic Lasso
(Lasso magnetyczne) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zaznaczanie od punktu środkowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zmienianie rozmiarów i kopiowanie zaznaczenia . . . . . . . . . . . . .
Kadrowanie obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
52
54
55
55
56
57
60
63
64
65
66
67
69
71
4
PODSTAWOWE INFORMACJE O WARSTWACH
O warstwach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozpoczynamy pracę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Panel Layers (Warstwy) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zmiana kolejności warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Nakładanie gradientu na warstwę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Stosowanie stylów warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dodanie warstwy dopasowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aktualizacja efektu warstwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dodawanie obramowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
72
74
74
75
80
89
91
97
99
99
Spłaszczanie i zapisywanie obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
5
SZYBKIE POPRAWKI
106
Rozpoczynamy pracę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Poprawianie zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Zwiększanie nieostrości tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Tworzenie panoramy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Korygowanie zniekształceń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Powiększanie głębi ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Przesuwanie obiektów za pomocą narzędzia
Content-Aware Move
(Przesuwanie z uwzględnieniem zawartości) . . . . . . . . . . . . . . 126
Dopasowywanie perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
ADOBE PHOTOSHOP CC/CC PL. OFICJALNY PODRĘCZNIK
v
Kup książkę
Poleć książkę
6
MASKI I KANAŁY
136
Praca z maskami i kanałami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Rozpoczynamy pracę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Tworzenie maski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Poprawianie maski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
Tworzenie szybkiej maski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
Manipulowanie obrazem za pomocą funkcji Puppet Warp
(Wypaczenie marionetkowe) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Praca z kanałami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
7
PROJEKT TYPOGRAFICZNY
156
Tekst — wiadomości wstępne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Rozpoczynamy pracę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Tworzenie maski przycinającej z tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Układanie tekstu wzdłuż ścieżki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
Zniekształcanie tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
Projektowanie tekstu akapitowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
Dodawanie zaokrąglonego prostokąta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Dodawanie tekstu pionowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
8
TECHNIKI RYSUNKU WEKTOROWEGO
180
O obrazach bitmapowych i grafice wektorowej . . . . . . . . . . . . . . . 182
O ścieżkach i narzędziu Pen (Pióro) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Rozpoczynamy pracę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Rysowanie za pomocą narzędzia Pen (Pióro) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
Praca z kształtami dowolnymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
Importowanie obiektów inteligentnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
Kolorowanie kształtów i dodawanie im głębi
za pomocą stylów warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199
9
KOMPONOWANIE ZAAWANSOWANE
200
Rozpoczynamy pracę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
Ustawianie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
Używanie filtrów inteligentnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206
Malowanie warstwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211
Dodawanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
Cofanie operacji za pomocą panelu History (Historia) . . . . . . . . . 215
Skalowanie obrazu o małej rozdzielczości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
Pytania kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223
vi
SPIS TREŚCI
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin