Perl_Zaawansowane_programowanie_perlzp.pdf
(
474 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TRE CI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Perl. Zaawansowane
programowanie
Autor: Sriram Srinivasan
Tłumaczenie:
Adam Podstawczyński
ISBN: 83-7197-999-1
Tytu³ orygina³u:
Advanced Perl Programming
Format: B5, stron: 446
Umiesz programowaæ w Perlu, lecz czujesz pewien niedosyt? Pracujesz nad wiêkszym
projektem ni¿ zazwyczaj i jeste zagubiony? A mo¿e chcia³by dodaæ do swojej aplikacji
efektowny interfejs u¿ytkownika, bardziej zaawansowany mechanizm przechwytywania
b³êdów lub obs³ugê sieci i nie wiesz jak to zrobiæ?
Ta ksi¹¿ka pomo¿e Ci staæ siê lepszym programist¹ bez wzglêdu na to, czy Twoja
znajomo æ Perla jest powierzchowna, czy dog³êbna. Nauczysz siê zaawansowanych
technik przygotowywania programów w Perlu o jako ci produkcyjnej. Poznasz metody
przetwarzania danych i u¿ywania obiektów, które wcze niej mog³y wydawaæ Ci siê
czarn¹ magi¹. Ksi¹¿ka przedstawia szerokie zastosowania Perla: od sieci, baz danych,
po interfejsy u¿ytkownika. Znajdziesz w niej tak¿e opis wewnêtrznych mechanizmów
jêzyka umo¿liwiaj¹cych tworzenie wydajniejszych aplikacji oraz ³¹czenie Perla
z jêzykiem C.
Do najwa¿niejszych tematów poruszanych w ksi¹¿ce nale¿¹:
• Praktyczne zastosowania pakietów i klas (programowanie obiektowe)
• Z³o¿one struktury danych
• Trwa³o æ danych (np. bazy danych)
• Sieci
• Interfejsy graficzne budowane za pomoc¹ pakietu Tk
• Interakcja z funkcjami jêzyka C
• Osadzanie i rozszerzanie interpretera Perla
• Wybrane aspekty wewnêtrznych mechanizmów Perla
W ksi¹¿ce przystêpnie wyt³umaczono wszystkie zagadnienia zwi¹zane z Perlem,
o których zapewne chcia³by wiedzieæ wiêcej: odwo³ania, przechwytywanie b³êdów
operatorem eval, nieblokuj¹ce operacje wej cia/wyj cia, zasadno æ stosowania
domkniêæ oraz dowi¹zania z u¿yciem mechanizmu tie. Jej lektura spowoduje,
¿e poczujesz siê prawdziwym hakerem — mistrzem Perla.
„Nieprzeciêtny tekst i najbardziej zaawansowana ksi¹¿ka o Perlu, jak¹ napisano. Autor
— specjalista — obja nia trudne koncepcje w sposób klarowny i kompletny.”
Jon Orwant, redaktor The Perl Journal
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWO CIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
5RKU VTG EK
2QF\KúMQYCPKC
2T\GFOQYC
4Q\F\KC 1FYQ CPKC FQ FCP[EJ K CPQPKOQYC RCOKúè
Odwoływanie się do istniejących zmiennych.......................................................................... 25
Korzystanie z odwołań ............................................................................................................ 30
Zagnie d one struktury danych............................................................................................... 35
Odpytywanie odwołania .......................................................................................................... 37
Odwołania symboliczne........................................................................................................... 38
Spojrzenie na wewnętrzną konstrukcję ................................................................................... 39
Odwołania w innych językach................................................................................................. 43
Źródła informacji ..................................................................................................................... 44
4Q\F\KC +ORNGOGPVCELC \ Q QP[EJ UVTWMVWT FCP[EJ
Struktury definiowane przez u ytkownika .............................................................................. 46
Przykłady: macierze................................................................................................................. 47
Wykładowcy, studenci i przedmioty ....................................................................................... 50
A teraz otwórzmy kopertę z decyzją jury…............................................................................ 54
Upiększone drukowanie........................................................................................................... 56
Źródła informacji ..................................................................................................................... 59
4Q\F\KC 6[R[ V[RGINQD K VCDNKEG U[ODQNK
Zmienne, tablica symboli oraz zakresy w Perlu ...................................................................... 62
Typeglob .................................................................................................................................. 65
Typy typeglob a odwołania ..................................................................................................... 69
Uchwyty plików i katalogów oraz formaty ............................................................................. 71
5RKU VTG EK
4Q\F\KC 1FYQ CPKC FQ RQFRTQEGFWT K FQOMPKúEKC
Odwołania do podprocedur...................................................................................................... 76
Korzystanie z odwołań do podprocedur .................................................................................. 77
Domknięcia.............................................................................................................................. 80
U ywanie domknięć ................................................................................................................ 83
Porównanie z innymi językami ............................................................................................... 88
Źródła informacji ..................................................................................................................... 89
4Q\F\KC 'XCN
Wywołanie z łańcuchem: ewaluacja wyra eń ......................................................................... 92
Wywołanie z blokiem: obsługa wyjątków............................................................................... 94
Uwaga na cudzysłów ............................................................................................................... 96
Ewaluacja wyra eń za pomocą eval ........................................................................................ 97
Zwiększanie wydajności za pomocą eval................................................................................ 99
Odliczanie czasu za pomocą eval .......................................................................................... 104
Eval w innych językach ......................................................................................................... 105
Źródła informacji ................................................................................................................... 107
4Q\F\KC /QFW [
Podstawowy pakiet ................................................................................................................ 109
Pakiety i pliki ......................................................................................................................... 111
Inicjalizacja i destrukcja pakietów ........................................................................................ 113
Prywatność............................................................................................................................. 114
Importowanie symboli ........................................................................................................... 115
Zagnie d anie pakietów ........................................................................................................ 118
Automatyczne ładowanie....................................................................................................... 119
Dostęp do tablicy symboli ..................................................................................................... 120
Porównania z innymi językami ............................................................................................. 121
4Q\F\KC 2TQITCOQYCPKG QDKGMVQYG
OO: wprowadzenie ................................................................................................................ 125
Obiekty w Perlu ..................................................................................................................... 127
UNIVERSAL......................................................................................................................... 140
Powtórka z konwencji............................................................................................................ 141
Porównanie z innymi językami obiektowymi ....................................................................... 145
Źródła informacji ................................................................................................................... 147
5RKU VTG EK
4Q\F\KC 1DKGMVQYQ è MQNGLPG MTQMK
Wydajne zapisywanie atrybutów........................................................................................... 149
Delegacja ............................................................................................................................... 160
O dziedziczeniu ..................................................................................................................... 161
Źródła informacji ................................................................................................................... 163
4Q\F\KC 6KG
Dowiązywanie skalarów........................................................................................................ 166
Dowiązywanie tablic ............................................................................................................. 169
Dowiązywanie tablic asocjacyjnych...................................................................................... 171
Dowiązywanie uchwytów plików ......................................................................................... 172
Przykład: monitorowanie zmiennych .................................................................................... 173
Porównania z innymi językami ............................................................................................. 177
4Q\F\KC 6TYC Q è
Aspekty trwałości .................................................................................................................. 179
Dane strumieniowe ................................................................................................................ 182
Dane ukierunkowane na rekordy ........................................................................................... 185
Relacyjne bazy danych .......................................................................................................... 187
Źródła informacji ................................................................................................................... 193
4Q\F\KC +ORNGOGPVCELC VTYC Q EK QDKGMVÎY
Adaptor: wprowadzenie......................................................................................................... 197
Uwagi na temat architektury.................................................................................................. 200
Implementacja........................................................................................................................ 206
Źródła informacji ................................................................................................................... 214
4Q\F\KC 4Q\YKæ\CPKC UKGEKQYG QRCTVG PC IPKC\FCEJ
Wstęp do sieci........................................................................................................................ 215
Interfejs gniazd i IO::Socket.................................................................................................. 217
Obsługa wielu klientów ......................................................................................................... 219
Prawdziwe serwery ................................................................................................................ 225
Obiekty wejścia-wyjścia i uchwyty plików........................................................................... 226
Gotowe moduły klientów ...................................................................................................... 227
Źródła informacji ................................................................................................................... 229
5RKU VTG EK
4Q\F\KC 5KGEK KORNGOGPVCELC Y[YQ C \FCNP[EJ RTQEGFWT
Msg: zestaw narzędzi do przesyłania komunikatów ............................................................. 231
Wywoływanie zdalnych procedur (RPC) .............................................................................. 243
Źródła informacji ................................................................................................................... 249
4Q\F\KC +PVGTHGLU[ W [VMQYPKMC QRCTVG PC 6M
Wprowadzenie do graficznych interfejsów u ytkownika, Tk oraz modułu Perl/Tk............. 252
Pierwszy program w Perl/Tk ................................................................................................. 253
Przegląd widgetów................................................................................................................. 256
Zarządzanie geometrią........................................................................................................... 273
Liczniki czasu ........................................................................................................................ 276
Dowiązywanie zdarzeń.......................................................................................................... 277
Pętle zdarzeń .......................................................................................................................... 279
Źródła informacji ................................................................................................................... 280
4Q\F\KC 2T\[M CF ITCHKE\PGIQ KPVGTHGLUW W [VMQYPKMC 6GVTKU
Wprowadzenie do gry Tetris ................................................................................................. 282
Konstrukcja............................................................................................................................ 282
Implementacja........................................................................................................................ 284
4Q\F\KC 2T\[M CF ITCHKE\PGIQ KPVGTHGLUW W [VMQYPKMC
2T\GINæFCTMC RQFTúE\PKMÎY OCP
man i perlman ........................................................................................................................ 292
Implementacja........................................................................................................................ 293
Źródła informacji ................................................................................................................... 299
4Q\F\KC )GPGTQYCPKG MQFW PC RQFUVCYKG U\CDNQPÎY
O generowaniu kodu.............................................................................................................. 301
Przykład działania struktury Jeeves....................................................................................... 304
Przegląd architektury Jeeves.................................................................................................. 308
Implementacja Jeeves ............................................................................................................ 311
Przykładowy analizator składniowy specyfikacji.................................................................. 318
Źródła informacji ................................................................................................................... 319
4Q\F\KC 4Q\U\GT\CPKG 2GTNC NGMELC
Pisanie rozszerzenia: omówienie........................................................................................... 322
Przykład: fraktale w Perlu ..................................................................................................... 325
Plik z chomika:
P.Kuba-47
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Perl_100per.pdf
(276 KB)
CGI_Perl_Ksiazka_kucharska_perl.pdf
(411 KB)
Algorytmy_w_Perlu_alperl.pdf
(475 KB)
Perl_6_Podstawy_per6po.pdf
(487 KB)
mod_perl_Podrecznik_programisty_modpkp.pdf
(350 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin