Programowanie_z_Minecraftem_dla_dzieci_Poziom_podstawowy_prmdzi.pdf

(1526 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani
za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Barbara Lepionka
Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/prmdzi
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-5695-5
Copyright © Komputrilo Urszula Wiejak 2019
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ............................................................................................................. 9
Ważne informacje ......................................................................................11
Rozdział 1. Co to jest programowanie
i kto może programować? ........................................................................13
Podstawowe pojęcia w programowaniu ......................................................................14
Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? .................................................15
Zakup i instalacja gry Minecraft ....................................................................................15
Pobieranie narzędzia Forge ..........................................................................................22
Instalacja ComputerCraftEdu ......................................................................................24
Rozdział 3.
Żółw
w akcji ...........................................................................27
Pierwsze uruchomienie gry Minecraft .........................................................................27
Tworzenie
świata
w trybie kreatywnym ......................................................................29
Poruszanie się ..............................................................................................................31
Poznaj
żółwie
...............................................................................................................31
Sterowanie
żółwiem
.....................................................................................................36
Błędy
żółwia
i kopanie ..................................................................................................38
Kup książkę
Poleć książkę
X
Ekwipunek
żółwia
.........................................................................................................40
Funkcja Place ................................................................................................................42
Rozdział 4. Zaczynamy programowanie ...............................................45
Twoje pierwsze programy ...........................................................................................45
Cofanie programów .....................................................................................................49
Grupowanie funkcji ......................................................................................................50
Rozdział 5.
Żółw
budowniczy ..................................................................51
Różne kierunki stawiania bloków ................................................................................54
Różne kierunki kopania ................................................................................................58
Rozdział 6. Instrukcja Repeat ...................................................................65
Rozdział 7. Funkcja Select Slot .................................................................71
Wyszukiwanie w ekwipunku rzadko używanych bloków ............................................73
Rozdział 8. Zmienne liczbowe .................................................................79
Rozdział 9. Funkcja Say i zmienne tekstowe .........................................85
Zmienne mogą przechowywać napisy .........................................................................89
Rozdział 10. Liczby losowe .......................................................................93
Rozdział 11. Prawda czy fałsz ..................................................................99
Wartości true i false .................................................................................................. 100
Rozdział 12. Instrukcja warunkowa if ..................................................103
Rozdział 13. Instrukcja warunkowa else ..............................................111
Rozdział 14. Funkcja Detect ...................................................................117
Rozdział 15. Instrukcja else if .................................................................123
Rozdział 16. Pętla while ...........................................................................129
Rozdział 17. Operatory logiczne ...........................................................135
Rozdział 18. Funkcja Inspect Block .......................................................139
Rozdział 19. Funkcja Detect Redstone ................................................145
Rozdział 20. Funkcja Set Redstone .......................................................153
Rozdział 21. Podział kodu na kilka programów .................................163
6
Kup książkę
Poleć książkę
X
Rozdział 22. Funkcja Item Count ..........................................................169
Rozdział 23. Funkcja Inspect Item .........................................................173
Rozdział 24. Funkcje Drop Items i Take Items ...................................181
Rozdział 25. Funkcja Compare ..............................................................187
Rozdział 26. Funkcja Random Boolean ................................................193
Rozdział 27. Pętla for ...............................................................................197
Rozdział 28. Podsumowanie ..................................................................201
Rozdział 29. Rozwiązania zadań ............................................................203
Twoja lista wykonanych zadań ..............................................................235
Kup książkę
Poleć książkę
7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin