E_marketing_w_akcji_czyli_jak_skutecznie_wzbudzac_pozadanie_klientow_i_zazdrosc_konkurencji_emarke.pdf

(706 KB) Pobierz
IDŹ DO:
!
!
Spis treści
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
!
!
Katalog online
Zamów drukowany
katalog
E-marketing w akcji,
czyli jak skutecznie
wzbudzać pożądanie
klientów i zazdrość
konkurencji
Autor: Praca zbiorowa
pod redakcj¹ Konrada Pankiewicza
ISBN: 978-83-246-2053-1
Format: A5, stron: 232
Otaczaj¹ Ciê proste, oczywiste rozwi¹zania, które mog¹ szokuj¹co zwiêkszyæ Twoje dochody,
znaczenie, wp³ywy i przyczyniæ siê do Twojego sukcesu. Rzecz w tym, ¿e ich nie dostrzegasz.
Jay Abraham
CENNIK I INFORMACJE:
!
Zamów informacje
o nowościach
!
Zamów cennik
CZYTELNIA:
!
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c,
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
E-marketing to dziœ jedno z kluczowych narzêdzi biznesu na ca³ym œwiecie. Oferuje
mo¿liwoœæ dotarcia do milionów potencjalnych klientów i znacz¹co zwiêksza efektywnoœæ
podejmowanych dzia³añ. W Polsce w³aœnie zaczyna siê era marketingu online, wiêc jeœli
w swojej pracy stawiasz na skutecznoœæ, najwy¿szy czas siêgn¹æ po techniki, które
zagwarantuj¹ Ci sukces! Wykorzystaj potencja³ drzemi¹cy w internecie i poznaj
nowoczesne narzêdzia, które sprawdzaj¹ siê na wspó³czesnym kapryœnym rynku!
Ale przede wszystkim naucz siê z nich efektywnie korzystaæ! Drogi mened¿erze
ds. marketingu, sprzeda¿y czy obs³ugi klienta, przygotuj siê na podró¿ do œwiata
skutecznego e-marketingu. Zamiast kolejnej encyklopedii czy sztywnej publikacji naukowej,
przekazujemy w Twoje rêce podrêcznik o charakterze czysto praktycznym. Jeœli wiêc
na co dzieñ pos³ugujesz siê internetem do realizacji celów marketingowo-sprzeda¿owych
lub dopiero planujesz z niego korzystaæ i nie wiesz, jak siê do tego zabraæ — oto ksi¹¿ka,
która stanie siê Twoim najlepszym przyjacielem, doradc¹ i mentorem!
Konkretne informacje zamiast przyd³ugich opisów:
!
permission marketing oraz desktop marketing,
!
kampanie wirusowe i marketing w wyszukiwarkach,
!
strategiczne planowanie mediów w internecie,
!
zarz¹dzanie projektami e-marketingowymi,
!
spo³ecznoœci internetowe.
Autorzy wspó³tworz¹ Grupê Adv.pl — zespó³ firm specjalizuj¹cych siê w szeroko rozumianej
komunikacji e-marketingowej. W ramach swoich wyspecjalizowanych kompetencji realizowali
oni cele marketingowe dla wielu uznanych polskich oraz miêdzynarodowych marek.
„To
specjaliœci najwy¿szej klasy”
— Daniel Myszkowski, Expander
„S¹
naprawdê skuteczni”
— Anna Goœcimska, Bank DnB NORD
„Warto
z nimi pracowaæ”
— Arkadiusz Cempura, LUKAS Bank
„To
innowacyjna agencja”
— Agnieszka Bukwa, Nestlé Polska
„Firma
o ogromnych mo¿liwoœciach”
— Leszek Gawron, Telekomunikacja Polska
Spis treści
Podziękowania ................................................. 11
O autorach ...................................................... 13
Ważne założenia ............................................... 15
Krótka rozgrzewka, czyli o celach słów kilka ............ 17
Permission marketing ......................................... 23
Co to jest permission marketing i dlaczego jest tak skuteczny? ..... 24
Jak często wysyłać biuletyny? ...................................................... 28
Kiedy musisz zgłosić bazę danych do GIODO
(Generalnego Inspektora Danych Osobowych)? ........................ 30
Jak wylądować na liście spamerów? ............................................ 34
Jak powinien być skonstruowany skuteczny newsletter? ............ 37
Pole [NADAWCA] ............................................................... 38
Pole [ODBIORCA] .............................................................. 38
Pole [TEMAT] ...................................................................... 39
Treść newslettera ................................................................... 40
Format ................................................................................... 43
„Wypisz się” ........................................................................... 44
Jak możesz pozyskiwać bazy danych adresów e-mail
do działań marketingowych? ........................................................ 45
Jakie usługi powinien oferować system
do obsługi e-mailingowych baz danych? ........................................ 47
6
E-marketing w akcji
Desktop marketing ............................................ 51
W jaki sposób desktop marketing może się przyczynić
do realizacji moich celów marketingowych? ............................... 52
Czy desktop marketing to również tapety i wygaszacze? ............ 53
Tapeta interaktywna EMPiK ................................................. 53
BrandMate Agnieszka ........................................................... 54
Aplikacja desktopowa POP ................................................... 55
Oriflame Info ......................................................................... 56
Jakie funkcjonalności powinna zawierać
aplikacja desktopmarketingowa? ................................................ 58
Co należy wziąć pod uwagę podczas wdrażania
rozwiązania desktopmarketingowego? ........................................ 59
Jak motywować Klientów
do instalacji rozwiązania desktopmarketingowego? ........... 60
Jak motywować do instalacji aplikacji? .................................. 61
Co zrobić, aby jak najdłużej komunikować się
z Klientem? ......................................................................... 62
Co robić, aby nakłonić Klienta do pożądanej akcji? .............. 63
Jak mierzyć skuteczność rozwiązań desktopmarketingowych? .........64
Marketing wirusowy ........................................... 67
Marketing wirusowy — broń masowego rażenia
czy groźny niewypał? ................................................................... 68
Co marketing partyzancki ma wspólnego
z marketingiem wirusowym? ....................................................... 72
No dobrze, więc jak się do tego zabrać? ..................................... 73
Jak zbudować dobrego wirusa? ................................................... 77
Viral Spoof — co to takiego? ...................................................... 80
W jakim stopniu czas emisji wirusa może decydować
o sukcesie kampanii? ................................................................... 83
Strategiczne planowanie mediów w Internecie ......... 85
Jak rozumieć affinity index i czy jest to ważny wskaźnik? ........... 86
Co to jest współoglądalność i co z niej wynika? .......................... 87
Dlaczego capping nie oznacza ilości kontaktów z kampanią? .... 88
Czym jest
średnia
częstotliwość? ................................................. 89
Co oznaczają te wszystkie 3-literowe skróty? .............................. 90
Spis tre
ś
ci
7
Osiągnąłem CTR 21%! Czy powinienem być szczęśliwy? ........... 93
Jak mierzyć skuteczność kampanii? ............................................ 94
Skąd biorą się użytkownicy na mojej stronie? ............................. 95
Bonus termin: responsywność ..................................................... 96
Czym kierować się przy doborze formatów do kampanii? .......... 97
Modele zakupu — dlaczego znów 3-literowe terminy? .................... 97
Dokąd powinienem przenosić ruch z kampanii? ........................ 99
O jakich zasadach muszę pamiętać,
konstruując produkcję reklamową? .......................................... 102
Co wchodzi w skład wydatków na kampanię
i jak podzielić jej budżet? .......................................................... 103
Jakie badania Internetu są wykorzystywane? ............................ 103
Z kim współpracować przy planowaniu kampanii
— z agencją, domem mediowym czy bezpośrednio z siecią,
portalem, wyszukiwarką? .......................................................... 104
Czy lepiej reklamować się w niszowych serwisach,
czy raczej w dużych wortalach i portalach? ............................... 105
Marketing w wyszukiwarkach ..............................107
Zwariuję od tych akronimów. SEM, SEO, PPC
— nie można jakoś prościej? ..................................................... 108
Jak powinniśmy mierzyć skuteczność kampanii
w wyszukiwarkach internetowych? ............................................ 116
Jak mierzyć skuteczność działań w danym okresie? ............ 118
Czy warto reklamować się w innych wyszukiwarkach niż Google? .. 120
Kampania sprzedażowa ....................................................... 121
Kampania trafficowa ............................................................ 121
Kampania wizerunkowa ....................................................... 121
Co to są systemy reklamy kontekstowej i jak to działa? ............ 122
Cechy reklamy kontekstowej ............................................... 123
Czy warto samemu prowadzić kampanie PPC
i działania SEO? ........................................................................ 125
Od czego zależy pozycja stron w wynikach wyszukiwania
(ranking Google)? ..................................................................... 127
Jakie są najczęściej spotykane pułapki w SEO/PPC? .................. 130
Pułapki SEO ........................................................................ 130
Pułapki PPC ........................................................................ 132
8
E-marketing w akcji
Jakie są powszechne błędne przekonania
dotyczące pozycjonowania? ....................................................... 134
Co to oznacza,
że
działania pozycjonujące
są prowadzone etycznie? ........................................................... 137
Czego powinieneś oczekiwać od firmy zajmującej się
marketingiem w wyszukiwarkach? ............................................ 140
Case Studies ........................................................................ 141
Społeczności internetowe ..................................151
Co da mi wiedza na temat rodzajów społeczności internetowych? .. 152
Czy wspólne generowanie contentu
to jedyna cecha serwisów Web 2.0? .......................................... 155
Jakie narzędzia sprzyjają tworzeniu wirtualnych społeczności? .........157
Jak możesz wykorzystać wirtualne społeczności w swojej pracy? ....158
O czym musisz pamiętać, tworząc społeczność wokół marki? ........160
Czy warto wydawać pieniądze na kampanie
w serwisach społecznościowych? ............................................... 161
Na czym polega potęga blogów
i jak możesz wykorzystać ją w swojej pracy? ............................. 163
Użyteczność rozwiązań e-marketingowych .............167
Czy wszystko za wszelką cenę musi być użyteczne? .................... 168
Jakie są podstawowe zasady redagowania treści
dla stron internetowych? ........................................................... 169
Jak flash, wideo oraz multimedia mają się do użyteczności? .... 172
Co to jest prototyp i czy zawsze należy go tworzyć? .................... 176
Czy testować serwis na użytkownikach?
A może zaufać swojej wiedzy? ................................................... 178
Jak konstruować użyteczne formularze? ................................... 180
Jak reklamy wpływają na użyteczność serwisu? ......................... 182
Jak modele mentalne wpływają
na użyteczność rozwiązań interaktywnych? ............................... 184
Dlaczego musisz zwracać baczną uwagę
na dobór kolorystyki? ................................................................ 187
W jaki sposób udostępnić witrynę osobom
niepełnosprawnym? Na co zwrócić uwagę? .............................. 190
Jak wykonać szybki i skuteczny test użyteczności? ...................... 193
Zgłoś jeśli naruszono regulamin