Grafika_w_biznesie_Projektowanie_elementow_tozsamosci_wizualnej_logotypy_wizytowki_oraz_papier_firmowy_Wydanie_II_grafb2.pdf

(3238 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.
Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Magdalena Dragon
Projekt okładki:
ULABUKA
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?grafb2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-246-3933-5
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
WstÓp .................................................................................................... 7
Rozdziaû 1. Grafika w biznesie .................................................................. 9
Rozdziaû 2. Identyfikacja wizualna ............................................................13
Tożsamość, wizerunek, komunikacja .............................................................................. 13
Struktura komunikatu wizualnego .................................................................................. 17
Rozdziaû 3. Kodowanie, postrzeganie, reakcja i percepcja ............................21
Odbiór obrazu — percepcja .............................................................................................. 21
Kodowanie ........................................................................................................................... 25
Dekodowanie ...................................................................................................................... 26
Postrzeganie przekazu złożonego .................................................................................... 28
Różnice w postrzeganiu — szumy, zakłócenia i manipulacje ...................................... 29
Złudzenia optyczne ...................................................................................................... 34
Eye tracking ......................................................................................................................... 47
Rozdziaû 4. Podstawowe elementy graficzne ............................................ 49
Linie ...................................................................................................................................... 50
Punkty .................................................................................................................................. 54
Kwadrat ................................................................................................................................ 55
Koło ...................................................................................................................................... 57
Trójkąt ................................................................................................................................. 59
Strzałka ................................................................................................................................. 61
Krzyż .................................................................................................................................... 61
Spirala .................................................................................................................................. 64
Gwiazda ............................................................................................................................... 65
Rozdziaû 5. Formy zûo one ..................................................................... 67
Liternictwo .......................................................................................................................... 67
Cechy liter — krój, stopień i odmiana ............................................................................. 68
Rozmieszczenie i wielkość napisu .............................................................................. 78
Organizacja płaszczyzny ............................................................................................. 81
Mechanizm czytania tekstu ........................................................................................ 82
Kup książkę
Poleć książkę
4
Grafika w biznesie. Projektowanie elementów to samo ci wizualnej
Znaki i sygnały .................................................................................................................... 83
Symbole ................................................................................................................................ 85
Rodzaje znaków i symboli ................................................................................................. 88
Rozdziaû 6. Morfologia elementów ............................................................91
Relacje .................................................................................................................................. 91
Ułożenie — styczność, odstępy, odległość ................................................................ 91
Symetria ......................................................................................................................... 94
Skala i proporcje ........................................................................................................... 95
Powtarzalność ..................................................................................................................... 99
Powierzchnia i struktura ................................................................................................. 100
Rozdziaû 7. Kompozycja i kadrowanie .....................................................103
Rozdziaû 8. Barwa i kolor ......................................................................107
Znaczenie kolorów ........................................................................................................... 112
Znaczenie oświetlenia w odbiorze barw ........................................................................ 120
Kolory w druku ................................................................................................................. 122
Rozdziaû 9. Wybór nazwy i tre ci ..........................................................125
Nazwa ................................................................................................................................. 125
Hasło przewodnie ............................................................................................................. 131
Rozdziaû 10. Logotypy i znaki towarowe .................................................133
Klasyfikacja logotypów .................................................................................................... 135
Elementy powtarzalne ..................................................................................................... 141
Galeria przykładów .................................................................................................... 147
Ewolucja form logotypów ............................................................................................... 155
Nieuczciwa konkurencja ................................................................................................. 160
Jak zastrzec znak towarowy? ........................................................................................... 163
Rozdziaû 11. Podstawowe zasady projektowania logotypów ...................... 171
Księga
corporate identity
................................................................................................. 178
Format plików i forma zapisu „Księgi znaku” ....................................................... 182
Rozdziaû 12. Podstawowe zasady projektowania wizytówek
i papieru firmowego ...............................................................................185
Format i rodzaj wizytówek .............................................................................................. 186
Wizytówki elektroniczne .......................................................................................... 196
Format i rodzaj papieru firmowego ............................................................................... 198
Pozostałe druki i projekty firmowe ......................................................................... 201
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
Rozdziaû 13. Przykûad na podstawie identyfikacji Zamku Krzy topór ........ 207
Wybór nazwy i reklamowego hasła przewodniego ............................................... 207
Wybór graficznego motywu przewodniego ........................................................... 208
Wybór kolorów .......................................................................................................... 208
Wybór czcionki .......................................................................................................... 211
Kompozycja ................................................................................................................ 212
Opracowanie schematu użytkowania logotypu ..................................................... 213
Wizytówki ................................................................................................................... 214
Papier firmowy ........................................................................................................... 216
Pieczęcie okazjonalne ................................................................................................ 216
Użycie logotypu w różnych projektach graficznych
oraz inne elementy ozdobne ..................................................................................... 217
Skorowidz .......................................................................................... 223
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin