jQuery_Niezbednik_programisty_gier_jqunpg.pdf

(1082 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: jQuery Game Development Essentials
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-8608-7
Copyright © Packt Publishing 2013.
First published in the English language under the title ‘jQuery Game Development Essentials’.
Polish edition copyright © 2014 by Helion S.A.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/jqunpg
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze
O recenzencie
Wst p
Co znajdziesz w ksi ce
Co b dzie Ci potrzebne
Dla kogo jest ta ksi ka
Przyj te konwencje
Kod przyk adów
9
10
11
11
12
12
13
14
Rozdzia 1. jQuery w grach
Jak u ywa biblioteki jQuery
Przesuwanie elementów
Obs uga zdarze
Wi zanie danych z elementami DOM
Manipulowanie struktur DOM
Ciekawo to pierwszy stopie do…
Podsumowanie
15
15
17
19
21
21
23
23
Rozdzia 2. Tworzymy pierwsz gr
Jak pracowa z ksi k
Przejd my do konkretów — gra
Zaczynamy od podstaw
Inicjalizowanie gry
G ówna p tla gry
Wykrywanie kolizji
Podsumowanie
25
26
26
27
37
39
42
45
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Rozdzia 3. Lepiej i szybciej, ale niekoniecznie trudniej
Interwa y i odmierzanie czasu
Odpytywanie klawiatury
Fragmenty HTML
Unikanie przebudowywania struktury DOM
Przemieszczanie sprite’ów za pomoc przekszta ce CSS
Zastosowanie requestAnimationFrame zamiast interwa ów
Podsumowanie
47
48
53
55
56
57
58
59
Rozdzia 4. Wskakujemy na g bsz wod
Od czane elementy div
Grupy
Przekszta cenia sprite’ów
Mapy kafelków
Wykrywanie kolizji
Piszemy kod gry
Podsumowanie
61
61
63
64
68
71
75
85
Rozdzia 5. Zmieniamy perspektyw
Optymalizowanie mapy kafelków dla gier z perspektyw mapy
Sortowanie przes aniania
Wykrywanie kolizji
Kompletna gra
Izometryczne kafelki
Podsumowanie
87
88
94
96
103
104
105
Rozdzia 6. Dodajemy kolejne poziomy
Implementowanie gry z o onej z wielu plików
Modyfikujemy gr platformow
Podsumowanie
107
108
117
121
Rozdzia 7. Tworzymy gr typu multiplayer
World of Ar’PiGi
Zarz dzanie kontem gracza
Synchronizacja graczy
Sterowanie przeciwnikami
Podsumowanie
123
124
124
132
137
141
Rozdzia 8. Wkraczamy w sieci spo eczno ciowe
Tworzenie prostej tablicy wyników
Mechanizmy utrudniaj ce oszukiwanie
Integracja z Twitterem
Integracja z Facebookiem
Podsumowanie
143
144
149
156
164
171
6
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Rozdzia 9. Tworzymy gr mobiln
Jak sprawi , by gra dobrze dzia a a na urz dzeniach mobilnych?
Sterowanie dotykiem
Integracja gry z ekranem domowym
Korzystanie z informacji o orientacji urz dzenia
Korzystanie z trybu offline
Lokalne sk adowanie danych
Podsumowanie
173
174
180
188
191
192
193
193
Rozdzia 10. Ujarzmiamy d wi k
Abstrakcyjna biblioteka obs ugi d wi ku
Osadzanie d wi ku
Element audio
Web Audio API
Zastosowanie Flasha
Generowanie efektów d wi kowych
Podsumowanie
195
196
198
200
204
211
214
214
Skorowidz
215
7
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin