Programowanie_w_jezyku_Go_Koncepcje_i_przyklady_Wydanie_II_progo2.pdf

(1488 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Go Programming Blueprints, Second Edition
Tłumaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-283-3457-1
Copyright © Packt Publishing 2016. First published in the English language under the title
'Go Programming Blueprints - Second Edition - (9781786468949)'
Polish edition copyright © 2017 by Helion SA
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/progo2.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/progo2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorze
O recenzentach
Podziękowania
Wstęp
Rozdział 1. Komunikator korzystający z gniazd internetowych
Prosty serwer WWW
Modelowanie pokoju rozmów oraz klientów na serwerze
Pisanie kodu HTML i JavaScript klienta pogawędek
Śledzenie
kodu w celu określenia, jak działa
Podsumowanie
7
9
11
13
19
20
26
34
38
50
Rozdział 2. Dodawanie kont użytkowników
Wszędzie tylko funkcje obsługi
Tworzenie atrakcyjnej strony logowania z użyciem serwisów społecznościowych
Punkty końcowe używające dynamicznych
ścieżek
Pierwsze kroki z OAuth2
Poinformowanie dostawców autoryzacji o naszej aplikacji
Implementacja zewnętrznego logowania
Podsumowanie
53
54
57
59
61
63
64
75
Rozdział 3. Trzy sposoby implementacji zdjęć profilowych
Pobieranie awatarów z serwerów OAuth2
Implementacja usługi Gravatar
Przesyłanie zdjęcia profilowego na serwer
Połączenie wszystkich trzech implementacji
Podsumowanie
77
78
85
93
109
110
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Rozdział 4. Narzędzia do znajdywania nazw domen uruchamiane
z poziomu wiersza poleceń
Stosowanie potoków w narzędziach uruchamianych z poziomu wiersza poleceń
Pięć prostych programów
Połączenie wszystkich pięciu programów
Podsumowanie
113
114
115
134
139
Rozdział 5. Tworzenie systemów rozproszonych i praca z elastycznymi danymi
Projekt systemu
Instalacja
środowiska
Odczytywanie głosów z Twittera
Zliczanie głosów
Uruchamianie rozwiązania
Podsumowanie
141
142
144
148
164
171
172
Rozdział 6. Udostępnianie danych i możliwości funkcjonalnych
przez API internetowej usługi danych typu RESTful
Projektowanie API typu RESTful
Współdzielenie danych pomiędzy funkcjami obsługi
Opakowywanie funkcji obsługi
Wstrzykiwanie zależności
Odpowiedzi
Wyjaśnienie obiektu
żądania
Udostępnianie API składającego się z jednej funkcji
Obsługa punktów końcowych
Internetowy klient korzystający z API
Uruchamianie rozwiązania
Podsumowanie
175
176
177
179
181
182
184
186
188
196
202
204
Rozdział 7. Internetowa usługa losowych rekomendacji
Ogólne informacje o projekcie
Reprezentacja danych w kodzie
Generacja losowych rekomendacji
Podsumowanie
207
208
211
215
230
Rozdział 8. Kopia zapasowa systemu plików
Projekt rozwiązania
Struktura projektu
Pakiet backup
Program narzędziowy uruchamiany z wiersza poleceń
Program demona backupd
Testowanie rozwiązania
Podsumowanie
231
232
232
233
242
248
254
255
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Rozdział 9. Tworzenie aplikacji pytań i odpowiedzi
dla platformy Google App Engine
Google App Engine API dla języka Go
Magazyn danych Google Cloud Datastore
Encje i dostęp do danych
Użytkownicy Google App Engine
Transakcje w Google Cloud Datastore
Przeszukiwanie Google Cloud Datastore
Głosy
Rejestracja głosu
Udostępnianie operacji na danych przy użyciu protokołu HTTP
Uruchamianie aplikacji składających się z kilku modułów
Wdrażanie aplikacji składającej się z kilku modułów
Podsumowanie
257
258
266
268
272
275
280
282
286
289
302
304
305
Rozdział 10. Tworzenie mikrousług w języku Go przy użyciu frameworka Go kit
Prezentacja gRPC
Bufory protokołu
Implementacja usługi
Modelowanie wywołań metod przy użyciu
żądań
i odpowiedzi
Serwer HTTP we frameworku Go kit
Serwer gRPC we frameworku Go kit
Tworzenie polecenia serwera
Implementacja klienta gRPC
Ograniczanie częstości przy wykorzystaniu oprogramowania warstwy pośredniej usługi
Podsumowanie
307
309
310
314
318
323
324
328
334
339
344
Rozdział 11. Wdrażanie aplikacji Go przy użyciu Dockera
Stosowanie Dockera na lokalnym komputerze
Wdrażanie obrazów Dockera
Wdrażanie w chmurze Digital Ocean
Podsumowanie
345
346
351
353
359
Dodatek A. Dobre praktyki przygotowywania stabilnego
środowiska
języka Go
Instalowanie języka Go
Konfiguracja języka Go
Narzędzia języka Go
Czyszczenie, budowanie i wykonywanie testów podczas zapisywania plików
źródłowych
Zintegrowane
środowiska
programistyczne
Podsumowanie
361
362
362
364
367
368
374
Skorowidz
375
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin