Lean_UX_dla_zespolow_Agile_Projektowane_doskonalych_wrazen_uzytkownika_Wydanie_II_leuxa2.pdf

(1523 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Lean UX: Designing Great Products with Agile Teams, 2nd Edition
Tłumaczenie: Krzysztof Bąbol
ISBN: 978-83-283-5945-1
© 2019 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition of Lean UX, 2nd Edition ISBN 9781491953600
© 2016 Jeff Gothelf and Josh Seiden.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls
all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą
również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/leuxa2
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TRE CI
Przedmowa ............................................................................................................................................ 9
Od autorów .......................................................................................................................................... 13
Wst p .................................................................................................................................................. 17
CZ
I. WPROWADZENIE I ZASADY
21
Rozdzia 1.
Podej cie Lean UX: wa niejsze teraz ni kiedykolwiek wcze niej ...............................23
Rozdzia 2.
Zasady .............................................................................................................................27
CZ
II. PROCES
39
Rozdzia 3.
Wizja kierowana wynikami ............................................................................................41
Rozdzia 4.
Kolektywne projektowanie .............................................................................................67
Rozdzia 5.
Minimalnie satysfakcjonuj ce produkty i prototypy ......................................................95
Rozdzia 6.
Informacje zwrotne i badania .......................................................................................115
CZ
III. LEAN UX W TWOJEJ ORGANIZACJI
133
Rozdzia 7.
Integracja podej
Rozdzia 8.
Lean UX i agile ...............................................................................137
Wprowadzanie zmian organizacyjnych ........................................................................157
Rozdzia 9.
Studia przypadków ........................................................................................................173
Kup książkę
Poleć książkę
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdzia 2.
ZASADY
Biegnij t drog . Jak najszybciej. Je li co ci stanie na drodze, zawró !
Lepiej umrze
1
(1985)
Trzonem Lean UX jest zbiór zasad kieruj cych
procesem projektowania, kultur
i
organizacj zespo u.
Traktuj je jako warunki ramowe. Rozpocznij od ich zasto-
sowania, by skierowa zespó we w a ciwym kierunku. Miej je na uwadze, gdy
zaczniesz implementowa procesy Lean UX opisane dalej w tej ksi ce. Wypa-
da wspomnie , e Lean UX
nie
jest zbiorem zasad, ale podej ciem, które nale y
przyj . Bior c pod uwag zró nicowanie bran pod wzgl dem kultury, regu-
lacji i klientów, aby te procesy dzia a y w Twojej firmie, b dziesz musia je do-
stosowa . Zasady te pos u wtedy za wytyczne.
Je li w ko cu uda Ci si wprowadzi te zasady w ycie, odkryjesz, e kultura
zespo u zmienia si . Pewne osoby b d mia y wi kszy wp yw ni pozosta e,
a do niektórych trudniej b dzie dotrze . Mimo to ka da z przedstawionych tutaj
zasad pomo e Ci zorganizowa projektowanie produktu oparte na ci lejszej,
interdyscyplinarnej wspó pracy, lepiej dopasowane do dzisiejszych realiów
agile.
PODSTAWY PODEJ CIA LEAN UX
Podej cie Lean UX opiera si na kilku istotnych filarach: jest po czeniem ró -
nych szkó my lenia. Poznanie pochodzenia tej metodyki pomo e j stosowa ,
a je li na czym utkniesz, atwiej znajdziesz odpowiednie zasoby.
Pierwszym filarem podej cia Lean UX jest
projektowanie wra e u ytkownika
(ang.
user experience design).
Lean UX to w zasadzie sposób praktykowania tej
metodyki, która korzeniami si ga dziedzin czynników ludzkich (ang.
human
factors)
i ergonomiki oraz koncepcji projektowania zorientowanego na cz owie-
ka (ang.
human-centered design),
które pojawi y si w latach 50. ubieg ego wieku
1
Utwór ten zawiera niestosowne tre ci, a ju sam tytu mo e stanowi zach t do utraty
cennej warto ci, jak jest ycie —
przyp. t um.
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin