Mapowanie_wrazen_Kreowanie_wartosci_przy_pomocy_sciezek_klienta_schematow_uslug_i_diagramow_mapwra.pdf

(2600 KB) Pobierz
Tłumaczenie: Przemysław Janicki
ISBN: 978-83-283-2931-7
© 2017 Helion SA
Authorized Polish translation of the English edition of Mapping Experiences, ISBN 9781491923535 © 2016 James Kalbach.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical,
including photocopying, recording or by any information storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci
jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą
jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.
Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/mapwra
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . xii
ROZDZIAŁ 3.
Wizualizacja strategicznej wizji . . . . . . . . . . . . . . . 47
Synchronizacja dla wartości
Układ książki
CZĘŚĆ I. Wizualizacja wartości
ROZDZIAŁ 1.
xiv
xviii
Nowy sposób widzenia
Strategia mapowania
CZĘŚĆ II. Ogólny proces mapowania
ROZDZIAŁ 4.
48
61
Wprowadzenie do diagramów
synchronizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Inicjowanie: organizacja procesu
mapowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Diagramy synchronizacji
Zasady synchronizacji
Korzyści
ROZDZIAŁ 2.
4
12
13
20
27
33
35
ROZDZIAŁ 5.
Rozpocznij nowy projekt
Określ kierunki
Jak dużo diagramów będę potrzebował?
Mapa ścieżki klienta, mapa wrażeń
czy schemat usługi — czym się różnią?
Określ zasoby
Przejrzyj istniejące źródła
Wywiady z członkami organizacji
Utwórz szkic diagramu
Krótka instrukcja prowadzenia wywiadów
Wyjdź z badaniem poza organizację
82
86
94
95
100
108
112
115
118
120
Poleć książkę
Podstawy mapowania wrażeń klienta . . . . . . . . . . 19
Określ ramy dla procesu
Zidentyfikuj punkty styku
Zerowy moment prawdy
Skup się na wykreowaniu wartości
Identyfikacja możliwości — połączenie
diagramu modelu mentalnego
z diagramem zadań do wykonania
Badanie wrażeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
39
Kup książkę
ix
Przeprowadź analizę danych
Badania ilościowe
Odsłuchiwanie muzyki — badania
użytkownika i tworzenie diagramów
według Sonos
ROZDZIAŁ 6.
125
128
Mapowanie historyjek użytkownika
Gra w mapowanie ścieżki klienta
CZĘŚĆ III. Typy diagramów w szczegółach
214
218
131
139
142
146
148
157
161
167
176
179
186
190
194
197
204
208
213
ROZDZIAŁ 9.
Schematy usług . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227
Kreślenie diagramów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Wizualizacja usług
W trosce o linię
Rozszerzenie schematu
Elementy składowe schematu usługi
Ekspresyjny schemat usługi
Modele pokrewne
Elementy mapy ścieżki klienta
Mapowanie ścieżki klienta w praktyce
Mapy wrażeń
Modele powiązane
Elementy składowe map wrażeń
Diagramy przepływów w LexisNexis
Diagramy modelu mentalnego
Metody pokrewne
Elementy składowe diagramu
modelu mentalnego
Myśląca perspektywicznie firma
ubezpieczeniowa
227
231
236
239
242
259
262
266
274
280
285
287
296
304
308
310
Rozplanuj układ diagramu
Dokonaj konsolidacji zawartości
Diagram Sankeya
Zaprojektuj wygląd informacji
Pokazywanie emocji
Oprogramowanie i narzędzia
Mapowanie wrażeń z testów laboratoryjnych
ROZDZIAŁ 7.
ROZDZIAŁ 10. Mapy ścieżki klienta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249
Synchronizacja: projektowanie wartości . . . . . . . 175
Wzbudzanie empatii
Wyobrażenie
Ewaluacja
Organizacja warsztatów synchronizacji
Planowanie eksperymentów
Szybkie mapowanie online oraz warsztaty
z projektowania
ROZDZIAŁ 8.
ROZDZIAŁ 11. Mapy wrażeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
ROZDZIAŁ 12. Diagramy modelu mentalnego . . . . . . . . . . . . . . 295
Wizualizacja przyszłych wrażeń . . . . . . . . . . . . . . 203
Scenorysy
Scenariusze
Podsumowanie: Kiedy stosować każdą
z opisanych technik?
Kup książkę
x
Spis treści
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 13. Mapy przestrzenne i modele ekosystemu . . . . . . 321
Mapy przestrzenne
Odwzorowania izometryczne
Elementy składowe map przestrzennych
oraz modeli ekosystemu
Gigamapy — kanadyjski porządek prawny
w erze cyfrowej
322
328
334
336
Źródła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 342
Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 349
Kup książkę
Spis treści
Poleć książkę
xi
Zgłoś jeśli naruszono regulamin