UX_w_projektowaniu_witryn_internetowych_uxproj.pdf

(2736 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: UX for the Web
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-4701-4
Copyright © Packt Publishing 2017. First published in the English language under the title ‘UX for the Web
– (9781787128477)’
Polish edition copyright © 2018 by Helion SA
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz HELION SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą
również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
HELION SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/uxproj
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorkach
O recenzencie
Wst p
Rozdzia 1. Podstawy UX
UX na pocz tku XX wieku
UX od ka dej strony
My lenie projektowe i projektowanie zorientowane na cz owieka (HCD)
UX i dziedziny projektowania
Cechy UX i UI
Podsumowanie
8
10
11
15
16
19
20
26
27
28
Rozdzia 2. Wyró nij si na tle konkurencji
Wspó czesne kreowanie marki
Studium przypadku — to samo a wizerunek marki — Jeep
Kreowanie marki — motywy graficzne
Kreowanie marki — osobowo
Kreowanie marki — relacja
W jaki sposób UX pozwala wyró ni mark na tle konkurencji?
Przeprowadzenie analizy UX konkurencji
B2B kontra B2C
Studium przypadku — B2C i UX
Studium przypadku — B2B i UX
Podsumowanie
31
31
32
34
38
39
41
42
50
53
55
59
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Rozdzia 3. Tworzenie wi zi emocjonalnej z u ytkownikiem
Tworzenie cyfrowej to samo ci, z któr u ytkownik mo e nawi za relacj
Pos ugiwanie si jasnym j zykiem
Utrzymywanie odpowiedniego tonu
Poka ludzk twarz
Nagrody wizualne
Mikrointerakcje w UI
Eksploracja UI i zach ty
Kierowanie poprzez przewidywanie zachowa u ytkownika
Podawanie u ytecznych informacji
Budowanie zaufania i wiarygodno ci
Podsumowanie
61
62
64
64
64
65
65
65
66
67
67
69
Rozdzia 4. Zapewnianie u yteczno ci interfejsu u ytkownika (UI)
Wprowadzenie do tematyki UI
Psychologia koloru
Ko o barw
Barwy ciep e i zimne
Symbolika barw
Kolor a dost pno
Najlepsze praktyki projektowe
Wytyczne Material Design firmy Google
iOS Human Interface Guidelines
Studium przypadku — projektowanie UI witryn internetowych
J zyk i semiotyka
Najlepsze praktyki tworzenia czytelnej ikonografii
Podsumowanie
71
71
74
76
77
77
80
81
82
84
85
89
89
92
Rozdzia 5. Badania i analiza — solidny fundament
Kategoryzacja i definiowanie rodzajów bada
Badania ilo ciowe a jako ciowe
Wybór etapu prac odpowiedniego do prowadzenia bada
Opis metod bada UX
Przygotowanie planu bada
Sformu owanie pytania badawczego
Przegl d aktualnego stanu wiedzy i literatury
Wybór metod i planowanie logistyczne
Prowadzenie bada
Analiza danych
Przedstawienie wyników
Analizy eksperckie
Analiza heurystyczna
Audyt tre ci
Techniki jako ciowe
Wywiady
Obserwacja
93
94
98
100
101
105
106
107
109
114
114
115
115
116
119
121
121
122
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
Analiza materia u badawczego
Przyk adowe badania etnograficzne — portal brokerski
Techniki ilo ciowe
Wykorzystanie statystyk
Wybór testów statystycznych
Podsumowanie
123
124
125
125
126
127
Rozdzia 6. Przygotuj strategi UX — u ytkownicy i tre
Tworzenie person kieruj cych strategi UX
Charakterystyka u ytecznej persony
Tworzenie solidnej architektury informacji
Sortowanie kart
Tworzenie mapy witryny
Tworzenie w drówek u ytkownika
Kluczowe komponenty w drówki u ytkownika
Tworzenie przep ywów zada
Kluczowe komponenty poprawnego przep ywu zada
Podsumowanie
129
129
130
131
132
138
140
141
144
144
145
Rozdzia 7. Wdro enie strategii UX za pomoc szkieletów i prototypów
Tworzenie moodboardów i scenorysów
Moodboardy
Tworzenie moodboarda
Scenorysy
Tworzenie scenorysu
Studium przypadku — tworzenie scenorysu
Co, kiedy i jak prototypowa ?
Co i kiedy prototypowa ?
Jak prototypowa ?
Tworzenie szkieletów i prototypów interaktywnych
Narz dzia do prototypowania
Tworzenie szkieletu
Tworzenie prototypu interaktywnego
System kontroli wersji
Tworzenie biblioteki wzorców
Projektowanie z my l o responsywno ci i dost pno ci
Podsumowanie
147
148
148
150
151
153
154
155
157
158
159
159
162
173
177
178
179
180
Rozdzia 8. Tworzenie produktu — urz dzenia, przegl darki i technologie asystuj ce
Znaczenie projektowania opartego na responsywno ci, dost pno ci i uniwersalno ci
Projektowanie dla zró nicowanych technologii
Projektowanie z my l o danych wej ciowych i wyj ciowych
Responsywno
Projektowanie na potrzeby ró nych przegl darek i systemów operacyjnych
Projektowanie z my l o dost pno ci i technologiach asystuj cych
Testowanie projektów z uwzgl dnieniem wielu technologii
Podsumowanie
181
182
186
186
188
192
193
195
197
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin