Agile_Programowanie_zwinne_zasady_wzorce_i_praktyki_zwinnego_wytwarzania_oprogramowania_w_C_agilev.pdf

(3219 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Agile Principles, Patterns, and Practices in C#
Tłumaczenie: Mikołaj Szczepaniak
ISBN: 978-83-283-5567-5
Authorized translation from the English language edition, entitled: AGILE PRINCIPLES, PATTERNS,
AND PRACTICES in C#, First Edition, ISBN 0131857258 by Robert C. Martin and Micah Martin,
published by Pearson Education , Inc, publishing a Prentice Hall,
Copyright © 2007 Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by Wydawnictwo Helion S.A.,
Copyright © 2008, 2019
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.
Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne
szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 032 231 22 19, 032 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/agilev
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/agilev.zip
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Sïowo wstÚpne
............................................................................................. 17
Przedmowa
.................................................................................................... 21
PodziÚkowania
............................................................................................. 31
O autorach
..................................................................................................... 33
CzÚ Ê I Wytwarzanie zwinne
................................................... 35
...................... 37
Rozdziaï 1. Praktyki programowania zwinnego
Agile Alliance
............................................................................................. 38
Programi ci i ich harmonijna wspóïpraca jest wa niejsza
od procesów i narzÚdzi ......................................................................... 39
DziaïajÈce oprogramowanie jest wa niejsze
od wyczerpujÈcej dokumentacji ........................................................... 40
Faktyczna wspóïpraca z klientem jest wa niejsza
od negocjacji zasad kontraktu ............................................................... 41
Reagowanie na zmiany jest wa niejsze
od konsekwentnego realizowania planu .............................................. 42
Podstawowe zasady
................................................................................... 43
Konkluzja
.................................................................................................... 46
Bibliografia
................................................................................................. 47
Rozdziaï 2. PrzeglÈd technik programowania
ekstremalnego
................................................................... 49
Praktyki programowania ekstremalnego
............................................ 50
Caïy zespóï ............................................................................................... 50
Opowie ci u ytkownika ........................................................................... 50
3
Kup książkę
Poleć książkę
4
Spis tre ci
Krótkie cykle ............................................................................................ 51
Testy akceptacyjne ................................................................................... 52
Programowanie w parach ........................................................................ 53
Wytwarzanie sterowane testami (TDD) ................................................. 54
Wspólna wïasno Ê .................................................................................... 54
CiÈgïa integracja ...................................................................................... 55
Równe tempo ........................................................................................... 56
Otwarta przestrzeñ pracy ........................................................................ 56
Gra planistyczna ....................................................................................... 57
Prosty projekt ........................................................................................... 57
Refaktoryzacja .......................................................................................... 59
Metafora ................................................................................................... 59
Konkluzja
.................................................................................................... 61
Bibliografia
................................................................................................. 61
Rozdziaï 3. Planowanie
.......................................................................... 63
WstÚpne poznawanie wymagañ
............................................................ 64
Dzielenie i scalanie opowie ci u ytkownika .......................................... 65
Planowanie wydañ
.................................................................................... 66
Planowanie iteracji
................................................................................... 66
Definiowanie warunków zakoñczenia projektu
................................ 67
Planowanie zadañ
..................................................................................... 67
Iteracje
......................................................................................................... 69
¥ledzenie postÚpu
..................................................................................... 69
Konkluzja
.................................................................................................... 70
Bibliografia
................................................................................................. 71
Rozdziaï 4. Testowanie
.......................................................................... 73
Wytwarzanie sterowane testami
........................................................... 74
Przykïad projektu poprzedzonego testami ............................................. 75
Izolacja testów .......................................................................................... 76
Eliminowanie powiÈzañ .......................................................................... 78
Testy akceptacyjne
................................................................................... 79
Wpïyw testów akceptacyjnych
na architekturÚ oprogramowania
...................................................... 81
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
Konkluzja
.................................................................................................... 82
Bibliografia
................................................................................................. 82
Rozdziaï 5. Refaktoryzacja
.................................................................. 83
Prosty przykïad refaktoryzacji
— generowanie liczb pierwszych
....................................................... 84
Testy jednostkowe ................................................................................... 86
Refaktoryzacja .......................................................................................... 87
Ostatnie udoskonalenia ........................................................................... 93
Konkluzja
.................................................................................................... 97
Bibliografia
................................................................................................. 98
Rozdziaï 6. Epizod z ycia programistów
................................... 99
Gra w krÚgle
............................................................................................. 100
Konkluzja
.................................................................................................. 146
PrzeglÈd reguï gry w krÚgle
................................................................. 147
CzÚ Ê II Projektowanie zwinne
............................................ 149
....................... 153
Rozdziaï 7. Czym jest projektowanie zwinne?
Symptomy zïego projektu
..................................................................... 154
Symptomy zïego projektu, czyli potencjalne ródïa pora ek ............. 154
Sztywno Ê ............................................................................................... 155
Wra liwo Ê ............................................................................................. 155
Nieelastyczno Ê ...................................................................................... 156
Niedostosowanie do rzeczywisto ci ...................................................... 156
Nadmierna zïo ono Ê ............................................................................ 156
Niepotrzebne powtórzenia .................................................................... 157
Nieprzejrzysto Ê .................................................................................... 157
Dlaczego oprogramowanie ulega degradacji
.................................. 158
Program Copy
.......................................................................................... 159
Przykïad typowego scenariusza ............................................................ 159
Przykïad budowy programu Copy w ramach projektu zwinnego ...... 163
Konkluzja
.................................................................................................. 166
Bibliografia
............................................................................................... 166
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin